شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » عباس جعفری دولت آبادی: اقدامات برخی ضابطان قضایی صرفا هزینه‌هایی را بر دوش نظام بار می‌کند

عباس جعفری دولت آبادی: اقدامات برخی ضابطان قضایی صرفا هزینه‌هایی را بر دوش نظام بار می‌کند

دادستان عمومی و انقلاب تهران به نیروی انتظامی درباره برخی اقدامات نظیر ورود به مسائل فرهنگی و توقیف گذرنامه افراد بدون هماهنگی با مقام قضایی، «تذکر جدی» داد و گفت که «چنین اقداماتی صرفا هزینه‌هایی را بر دوش نظام بار می‌کند».

به گزارش خبرگزاری ایسنا، عباس جعفری دولت آبادی روز یکشنبه، ۲۷ تیر، در جلسه مشترکی با رئیس سازمان زندان‌ها از قضات و ضابطان قضایی خواست که «زمینه مظلوم‌نمایی را برای برخی افراد فراهم نکنند».

در قوانین جمهوری اسلامی از نهادهایی چون نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران و بسیج با عنوان ضابط قضایی نام برده می‌شود.

آقای جعفری دولت آبادی همچنین ضابطان قضایی را از ورود به مسائل حوزه فرهنگ بدون هماهنگی با دادستان، «منع» کرد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران تاکید کرد که چنین اقدامات برخی ضابطان قضایی «صرفا هزینه‌هایی را بر دوش نظام بار می‌کند».

وی با منع ضابطان از ورود به مسائل حوزه فرهنگ بدون هماهنگی با دادستان، اظهار کرد: پلیس و دستگاه­‌هایی که در حوزه­‌های فرهنگی کار می­‌کنند، چنانچه بدون دستور مقام قضایی اقدامی مرتبط با جرایم انجام دهند، انتظار حمایت نداشته باشند. حمایت دادستان نسبت به نهادها و دستگاه‌هایی است که در چارچوب قانون عمل می­‌کنند.

وی با اشاره به اقدامات برخی ضابطان قضایی، «بدون اخذ مجوز از مقام قضایی» افزود: «پلیس نباید ابتدا گذرنامه فردی را توقیف کند و سپس درصدد ممنوع‌الخروجی برآید».

آقای جعفری دولت آبادی جزئیات بیشتری درباره مصداق سخنان خود بیان نکرده است.