پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » دستهبندی نشده » کشف تجهیزات انفجاری و جلیقه انتحاری در کرمان

کشف تجهیزات انفجاری و جلیقه انتحاری در کرمان

پس از ارزیابی محسن رضایی از تحرکات عربستان رخ داد؛

resized_1753481_466

این کشف در ادامه خنثی‌سازی عملیات‌های تروریستی و انهدام گروهک‌هایی است که مکرراً در ماه‌های اخیر از مرزهای شرقی و غربی وارد خاک ایران و تمامی آن‌ها، پس از شناسایی ابعاد فعالیت‌هایشان، دستگیر شده‌اند. شواهد نشان می‌دهد، این گروه‌های تروریستی نیز همچون گروه‌های تروریستی کرد که در غرب کشور فعال شده‌اند، از سوی عربستان تأمین مالی، نظامی و اطلاعاتی شده‌اند.

کشف یک محموله مواد و تجهیزات انفجاری و جلیقه انتحاری در کرمان نشان داد، تحرکات سعودی‌ها لحظه به لحظه در مرزهای ایران رو به فزونی گذاشته و به همین دلیل، شمار کشفیات ترویستی رو به افزایش نهاده است؛ سطحی وسیع از تروریسم دولتی عربستان که محسن رضایی در تازه‌ترین ارزیابی‌هایش به آن اشاره کرده بود.

به گزارش «تابناک»، در یک عملیات مشترک توسط مراکز اطلاعاتی سپاه ثارالله کرمان و سیستان و بلوچستان یک محموله مواد منفجره، تجهیزات انفجاری و جلیقه انتحاری در کرمان کشف و ضبط شد. این نوع مواد توسط گروهک‌های معاند در عملیات‌های تروریستی علیه گشتی‌های نظامی و تجمعات مردمی استفاده می‌شود.

این کشف در ادامه خنثی‌سازی عملیات‌های تروریستی و انهدام گروهک‌هایی است که مکرراً در ماه‌های اخیر از مرزهای شرقی و غربی وارد خاک ایران و تمامی آن‌ها، پس از شناسایی ابعاد فعالیت‌هایشان، دستگیر شده‌اند. شواهد نشان می‌دهد، این گروه‌های تروریستی نیز همچون گروه‌های تروریستی کرد که در غرب کشور فعال شده‌اند، از سوی عربستان تأمین مالی، نظامی و اطلاعاتی شده‌اند.

به تازگی محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، این رفتارهای خصمانه را ارزیابی کرد و درباره تحرکات تروریستی عربستان در مرزهای غربی ایران گفت: آن‌ها آمده‌اند، کوموله و دموکرات را در اربیل کردستان فعال کرده‌اند، کنسولگری عربستان در اربیل یک پادگان آموزشی در آنجا گرفته و دو دفتر در نزدیکی مرز ما زده‌اند که اگر دولت آقای بارزانی یک فکری نکند، ما به زودی عملیات انهدامی علیه این‌ها انجام خواهیم داد و مقصر خود آقای بارزانی خواهند بود. این‌ها در نزدیکی مرز به هر ضد انقلابی که می‌رسند، پول می‌دهند و می‌گویند بروید عملیات کنید.

وی تأکید کرد: وقتی از این‌ها می پرسید، کجا عملیات کنیم می‌گویند: مهم نیست. می‌خواهیم ایران ناامن بشود. هر جا رسیدید بمب بگذارید، ما صدایش را بشنویم. برگردید بقیه پولتان را بگیرید. تنها بحث منافقین نیست. اولین گروه ۵۰ نفره آن‌ها از سمت پیرانشهر، سردشت و مریوان وارد مرز‌ها شدند. نیروی زمینی سپاه با این‌ها برخورد کرد و ۲۵ نفر از این‌ها به هلاکت رسیدند و ۲۵ نفر دیگر زخمی و از کشور خارج شدند. الان بحثی در خود آن پایگاه که عربستان در شمال عراق ساخته بوجود آمده است.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس به تحرکات سعودی‌ها در مرزهای شرقی نیز این گونه اشاره کرد: عربستان به شکل دیوانه واری موج دومی را علیه جمهوری اسلامی شروع کرده. تقابل عربستان از سوریه شروع و وارد عراق و بحرین شد و بعد رفت یمن. در چهار پنج سال گذشته عربستان اقداماتش را علیه میدان نفوذ ایران تمرکز داده بود. در همه این‌ها شکست خورد. مصر و پاکستان همراهی نکردند. امارات نیرو‌هایش را عقب کشید. در یمن تنهای تنها شده. در سوریه و عراق به جایی نرسید.

محسن رضایی افزود: حالا در موج دوم علیه ما یک پایگاه در بلوچستان پاکستان زده است و گروهی از دولت پاکستان با عربستان همکاری می‌کنند تا مرزهای شرقی ایران را امن کنند. این‌ها در کنترل دولت پاکستان نیستند. همچنان که به دنبال این هستند که در خوزستان هم ناامنی ایجاد کنند. البته در این هفت هشت ماه، موفق نشده‌اند و سپاه و سربازان گمنام امام زمان دستگیری‌های خوبی داشته‌اند.

وی در پاسخ به پرسش مجری برنامه که «شما تقابل ایران با سعودی را محتمل می‌دانید؟» گفت: سعودی با ایران! البته ببینید ما مردمی هستیم که خشم خود را کنترل می‌کنیم و خیلی دیر خشمگین می‌شویم، ولی زمانی که خشمگین می‌شویم آل سعود را از روی زمین بر می‌کنیم! یعنی اجازه نمی‌دهیم این ناامنی‌ها این طور ادامه پیدا کند