جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » سایت تکفیری دیده بان: اصرار “جانشین خودخوانده طاهری” بر مرگ رئیس عرفان حلقه

سایت تکفیری دیده بان: اصرار “جانشین خودخوانده طاهری” بر مرگ رئیس عرفان حلقه

سایت تکفیری موسوم به “دیده بان جبهه معارض انقلاب اسلامی(!!!)” – پایگاهِ جاسوسهای نفوذی تکفیریِ رخنه کرده درقرارگاه ثارالله سپاه پاسداران و تسخیرکنندگان مرکز تکفیری موسوم به “اداره فِرَق و ادیان” مینویسد:
feraghnofouztaheri2

دعوای مستمر حلقه ای ها : اصرار جانشین خودخوانده طاهری بر مرگ رئیس عرفان حلقه

پس از انتشار خبر رسوایی ها و درگیری های لفظی و کلامی در فضای مجازی، مدعی جانشینی محمد علی طاهری در اقدامی چند کلامی در باره خبر رویت این فرد در جمع خانواده به عنوان دفاع از خود بیان اعلام کرده است.

به گزارش موسسه راهبردی دیده بان، این در حالی است که پس از مرخصی چند ساعته سرکرده عرفان حلقه درخصوص مراسم ازدواج دخترش، درگیری ها بر مبنای زنده بودن و نبودن طاهری از سوی مدعی جانشینی فرد مذکور مدت ها قبل از این موضوع شروع شده بود و پس از این موضوع، موج این شایعات و توهین و درگیری ها بیشتر شده است.

کم کم با گسترش این نزاع در فضای مجازی، ش.نیرومنش اقدام به نوشتن جوابیه در دفاع از ادعای خود نموده و با اصرار بر آن همچنان موج مخالفت های خود و طرفدارانش را با حامیان زنده بودن طاهری حفظ کرده است.

در قسمتی از این دفاعیه مدعی جانشینی محمد علی طاهری چنین آمده است:

“دوستان و همراهان عزیز توجه همراهان را به چند نکته جلب مینمایم:

*همانطور که قبلا بارها گفته شده:

-از نظر اینجانب، هرگونه عكس، صدا، فيلم، نقل قول، دستنويس منتسب به استاد طاهری، پس از انتشار خبر شهادت ایشان،کاملا بی اعتبار بوده و به هیچوجه دلیلی بر زنده بودن ایشان نیست ! چرا که در تمام موارد فوق قابلیت دستکاری شدن و دخل و تصرف وجود دارد.اخباری که منبعش خانواده یا وکلای انتسابی ایشان باشد؛ از نظر بنده به هیچوجه قابل استناد نیستند ،چرا که بدلیل وجود فشار حکومت روی آنها قبلا شاهد انتقال اخبار غیر واقعی و متناقض بسیاری از آنها بوده ایم.”

حال با وجود این وضعیت در میان فرقه حلقه بیش از پیش طرفداران اندک این فرقه دچار مشکل و بی هویتی شده و همچنان در وضعیت گمراهی بین ادعای ش.نیرومنش و حضور محمد علی طاهری در مراسم دخترش مانده اند.
ماهیت عرفان حلقه
به گزارش فرقه نیوز ؛ پوشیده نیست که عرفان حلقه ،فرقه ای است با این ادعا که: عرفانش درمانی و درمانش عرفانی است از این رو نمی شود در بحث و مواجه با جریان حلقه، این دو (عرفان و درمان) را از هم منفک و جدا کرد. اما اگر کمی با دقت بیشتری به آموزه های فرقه حلقه بیندازیم متوجه خواهیم شد که نه درمانی است و نه عرفانی زیرا اگر عرفانی و دینی بود، این همه مخالفت علیه او از جانب مراجع تقلید و علمای دین نمی شد و این سوال در ذهن دیگران شکل نمی گرفت که فرقه حلقه و رهبر آن یا شیعه است و یا نیست. اگر شیعه است چرا از عالمان شیعی پیروی نمی کند و اگر شیعه نیست، چرا از منابع و اعتقادات شیعی برای ترویج مکتب و فرقه اش بهره می برد؟ و اگر درمانی بود، چرا مراکز بزرگ درمانی در جهان که تشنه دانش اند و به دنبال افرادی می گردند تا ابداعی جدید و تازه جهت درمان ارائه دهد، به او توجه نکرده و در هیچ مرکز درمانی آن را تأیید نکرده اند؟ اگر درمانش علمی می بود چرا برای اثبات آن هیچ مقاله علمی در هیچ نشریه معتبر بین المللی به چاپ نمی رسد و کسی آن را مورد توجه قرار نمی دهد. اگر طرفداران فرقه حلقه مدعی هستند که در ایران جلوی فعالیت درمانی او را گرفته اند، چرا وقتی به خارج کشور رفت، کسی از او استقبال نکرد و دانشش را از او نخرید؟ آیا این عوام فریبی نیست که بر پیشانی فرقه ای که کارش از طریق جن پیش می رود، مهر عرفانی و درمانی زد؟

 

شروع درگیری بعد از مرخصی محمدعلی طاهری جدال بر سر زنده بودن محمد علی طاهری میان اعضای فرقه حلقه در فضای مجازی به روز شده در: ۱۲:۱۹ – ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۸ تیر پس از مدت ها جریان سازی از سوی فردی که تلاش داشته خود را به عنوان جانشین طاهری معرفی نماید، محمدعلی طاهری به مدت چندساعت جهت حضور در مراسم عقد دخترش به مرخصی آمد. 

به گزارش فرقه نیوز و به نقل از موسسه راهبردی دیده بان، ۲۴ تیرماه محمدعلی طاهری برای چند ساعت همراه با اسکورت به مرخصی آمد، همین موضوع باعث درگیری شدید در فضای مجازی میان طرفداران محمد علی طاهری و طرفداران فردی بنام ش . نیرومنش شد.

نیرومنش همواره در صحبتهای خود بر این مهم که محمد علی طاهری کشته شده است اصرار داشته و خود را به نوعی جانشین وی معرفی و تبلیغ می نمود.در این درگیری های لفظی، زنده بودن طاهری محوریت موضوع و دروغ و شایعه سازی این فرد در کشته شدن محمد علی طاهری مهمترین مسئله بود.

هرچند حضور وی همراه ماموران امنیتی بوده و جهت شرکت در مراسم عقد دخترش انجام شده و سپس بعد از این مراسم توسط ماموران به زندان بازگردانده شده است.این خود میتواند پایانی بر شایعات در خصوص محمد علی طاهری باشد اما درگیری ها در فضای مجازی همچنان در این زمینه ادامه دارد.

محمد علی طاهری، موسس «عرفان حلقه» به اتهام مفسد فی الارض که در تاریخ ۱۴ اردبیهشت ماه ۱۳۹۰ بازداشت شد به اتهام های توهین به مقدسات، اتهام فعل حرام و رابطه نامشروع و به دلیل «تماس با مچ دست زن نامحرم در زمان عمل فرادرمانی» و به اتهام دخالت در امر پزشکی، تحصیل مال نامشروع و توزیع آثار سمعی بصری و استفاده غیر مجاز از عناوین علمی پزشکی جمعا به ۵ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و ۹۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.

قسمتی از همین درگیری های لفظی در فضای مجازی در ذیل آورده شده است:

Capture111

Capture125