شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » موضع‌گیری عجولانه و همراه با توهم رسانه‌های منتسب به صادق خرازی

موضع‌گیری عجولانه و همراه با توهم رسانه‌های منتسب به صادق خرازی

موضع‌گیری عجولانه و همراه با توهم رسانه‌های منتسب به صادق خرازی، نشان می‌دهد تیم رسانه‌ای ایشان، بدون هیچ اطلاعی و بدون هماهنگی با دیپلمات اصلاح‌طلب، رفتاری از خود بروز داده است که تنها اعتبار و استقلال صادق خرازی را زیر سؤال می‌برد.

1751793_431

به گزارش مشرق، ظهر امروز و به بهانه سالگرد پذیرش قطعنامه 598 متن گفتگو با جناب آقای صادق خرازی بر روی خروجی پایگاه خبری مشرق قرار گرفت که بعد از ساعاتی، کانال تلگرامی و پایگاه دیپلماسی ایرانی که منتسب به خرازی است، این گفتگو را تکذیب و مدعی شد: آقای خرازی نه انجامش و نه محتوایش را تائید می کنند. (متن مصاحبه)

با توجه به سوءاستفاه جریان مدعی اصلاحات که سابقه اهانت و حمله به شخصیت خرازی را در کارنامه خود دارند، ذکر چند نکته درباره این گفتگو، می‌تواند توهم ایجاد شده برای مدعیان را برطرف کند.

– همانطور که در ابتدای مصاحبه ذکر شده است، این گفتگو چند سال قبل و در قالب مجموعه مصاحبه‌هایی از مسؤولین نظام و مرتبط با مذاکرات قطعنامه 598 انجام گرفته است که گفتگو با صادق خرازی، تنها یکی از آن مجموعه بوده است. (لازم به ذکر است متن منتشرشده تنها بخشی از یک گفتگوی مفصل با آقای خرازی است.)

– در همان زمان (سال 91)، پس از ارسال متن گفتگو به دفتر جناب خرازی، متن منتشرشده به تأیید مسؤولین وقت دفتر وی رسید که اسناد و تصاویر آن مکاتبات و تأییدیه دفتر ایشان نزد مشرق به همراه فایل صوتی مصاحبه موجود است، که اگر آقای خرازی به صورت مکتوب و رسمی، درخواست کنند، صوت مصاحبه برای رفع فراموشی دوستان منتشر خواهد شد.

– همچنین یکی از وبسایت‌های منتسب به آقای خرازی توضیح نادرستی را درباره گفتگو و حذف یک جمله از متن آن منتشر کرده است که نشان می‌دهد مسؤولین این پایگاه نیز بدون اطلاع از جزئیات و تحت تأثیر فضای ایجاد شده توسط چند کانال اصلاح‌طلب افراطی، قرار گرفته‌اند.

درباره اصلاح مختصر صورت گرفته در متن لازم به ذکر است پس از درخواست صادق خرازی (که سند و پیامک آن نیز موجود است) اندک جرح و تعدیلی در موارد مد نظر ایشان صورت گرفت؛ که این خود مهر تأییدی بر اصالت مصاحبه فوق است.

– متأسفانه برخورد شتاب‌زده و هیجانی تیم رسانه‌ای آقای خرازی بدون پیگیری دقیق موضوع، منجر به سوء استفاده جریان بدنامی شد که هنوز، ماجرای انتشار گفتگوی انجام نشده از رئیس‌جمهور سابق، در کارنامه رسانه‌ای‌شان می‌درخشد.

– موضع‌گیری عجولانه و همراه با توهم وبسایت حزب ندای ایرانیان، پایگاه دیپلماسی ایرانی و کانال تلگرامی منتسب به صادق خرازی، نشان می‌دهد تیم رسانه‌ای ایشان، بدون هیچ اطلاعی از صحت و محتوای گفتگو و بدون هماهنگی با دیپلمات اصلاح‌طلب، رفتاری از خود بروز داده است که تنها اعتبار و استقلال صادق خرازی را زیر سؤال می‌برد و از سوی دیگر، گویا بی‌احترامی‌ها و سخنان ناروای دوستان سیاسی خود در طی این چند سال را، محصول پایگاه مشرق، می‌دانند که از «سیاسی بازی» و «سناریو جدید» سخن می‌گویند!

مشرق ضمن آرزوی سلامتی و توفیق برای جناب خرازی، همه رسانه‌ها را به حفظ اخلاق و اصول حرفه‌ای دعوت می‌کند