پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » آخرین اخبار از کودتای ترکیه را در ادامه دنبال کنید

آخرین اخبار از کودتای ترکیه را در ادامه دنبال کنید

آخرین اخبار از کودتای ترکیه را در ادامه دنبال کنید:

11:48 منابع مطلع ترکیه امروز (شنبه) از کشته شدن دست کم 90 نفر و زخمی شدن یک هزار و 154 نفر دیگر در جریان حوادث مربوط به کودتای نافرجام این کشور خبر دادند.

11:14 پارلمان ترکیه ساعاتی بعد از کودتا در این کشور نشتسی را برگزار کرد.

11:08 وزارت خانه های امور خارجه امارات و بحرین از اتباع خود در ترکیه خواستند از محل اقامت خود خارج نشوند و بسیار مراقب باشند.

11:02 شهروندان ترکیه با حمل پرچم‌های این کشور به سمت مقر ستاد مشترک ارتش حرکت کردند.

10:59 تارنمای روزنامه یونانی کاتی مرینی در پی کودتای نافرجام بامداد امروز (شنبه) ترکیه، به نقل از سخنگوی دولت یونان خبر داد که آتن از دولت قانونی ترکیه حمایت می کند.

10:55 دولت آلمان با توجه به کودتای نظامی در ترکیه با تاکید بر اینکه باید به نظم دموکراتیک در این کشور احترام گذاشته شود حمایت خود از دولت منتخب ترکیه را اعلام کرد.

10:53 نخست وزیر ترکیه از رهبران سه حزب اپوزیسیون به خاطر حمایتشان از دموکراسی و ایستادگی در کنار دولت در مواجهه با گروهی از سربازان که قصد کودتا داشتند، تشکر کرد.

10:50 دستگاه اطلاعاتی ترکیه اعلام کرد که مقرش هدف حمله هوایی قرار گرفته است.

10:39 آژانس اطلاعات ترکیه به همراه نیروهای امنیتی برای پایان دادن به کودتا در این کشور همکاری می‌کنند.

10:30 همزمان با آزادی رئیس ستاد مشترک ترکیه از دست «کودتاچیان»، وزیر کشور ترکیه گفت تلاش برای کودتا سرکوب شده است.

10:30 ژنرال ممدوح حق بیلان فرمانده ستاد ارتش ترکیه در منطقه اژه واقع در غرب ترکیه بازداشت شد.

10:13 وزیر خارجه ایران ضمن ابراز نگرانی درباره وضعیت جاری در ترکیه اعلام کرد که «دفاع شجاعانه مردم ترکیه از دموکراسی و دولت منتخبشان ثابت کرد که کودتا محکوم به شکست است».

10:09 امیر قطر ضمن تبریک همراهی ملت ترکیه با رئیس‌جمهور این کشور، کودتای نظامی را به شدت محکوم کرد.

09:57 نظامیان کودتاچی در ترکیه گروهی از خبرنگاران روزنامه «حریت» را گروگان گرفتند.

09:53 نخست وزیر سابق ترکیه در واکنش به کودتای ارتش این کشور علیه حزب حاکم اعلام کرد: تلاش برای کودتا شکست خورده و “نظام موازی” (فتح الله گولن) پشت این کودتاست.

09:43 «فتح الله گولن» رهبر مخالفین دولت ترکیه ضمن اظهار امیدواری برای آرام گرفتن اوضاع این کشور، هر گونه دخالت در کودتای نظامی اخیر را انکار کرد.

09:38 رئیس جمهوری ترکیه در تازه‌ترین اظهارات خود گفت: روی حرف من به پنسیلوانیا(فتح الله گولن) است؛ خیانت به ملت و دولت ترکیه دیگر کافی است. اگر جرات داری به کشورت بازگرد، از آنجا توان بر هم زدن کشور را نداری.

09:36 فرماندهی کودتای نظامی در ترکیه امروز شنبه دستور عقب نشینی فوری یگان های ارتش ترکیه مستقر در استان نینوا از پایان سال 2015 تاکنون را صادر کرد.

09:25 در حالیکه سازمان اطلاعات ترکیه از پایان کودتا در این کشور خبر داده کودتاچیان بر ادامه اقدامات خود تاکید کرده اند.

09:22 نظامیان و افسران حامی کودتا در ترکیه دقایقی پیش در بیانیه ای اعلام کردند همچنان مصمم به ادامه نبرد هستند.

09:19 فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا صبح شنبه در تماسی تلفنی با مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه ، حمایت اتحادیه اروپا از نهادهای قانونی و دموکراتیک در ترکیه را اعلام کرد.
09:15 تعداد بازداشتی‌های کودتای شب گذشته به 754 نفر رسید. (گزارش تصویری از بازداشت عوامل کودتا)

08:45 نخست‌وزیر ترکیه از انتصاب «اومیت دوندار» به‌عنوان رئیس جدید ستاد مشترک ارتش خبر داد. وی فرمانده بخشی از ارتش ترکیه است که استانبول را تحت کنترل دارد.

 

60 کشته و 150 مجروح در جنگ شبانه ترکیه/ دستگیری 754 نفر از عوامل کودتا/ اردوغان: ترکیه را ترک نخواهم کرد/ آغاز عملیات جنگنده‌های حامی دولت علیه کودتاگران +تصاویر و فیلم

08:45 وزیر دادگستری ترکیه می‌گوید که 336 نفر تاکنون در ترکیه دستگیر شده‌اند.

08:20 به گزارش خبرگزاری فرانسه جنگنده‌های حامی دولت علیه کودتاگران وارد عمل شدند. تانک‌های اطراف کاخ ریاست جمهوری این کشور و بالگردهای در اختیار عوامل کودتا هدف قرار گرفته‌اند. همچنین منابع خبری از کنترل عوامل کودتا بر تنگه حیاتی بسفر خبر می‌دهند.

 

بازداشت 130 نفر از عوامل کودتا/ 60 کشته و 150 مجروح/ اردوغان: بعضی فرماندهان ارتش دستوراتشان را از پنسیلوانیا آمریکا(محل اقامت گولن) دریافت می‌کنند +تصاویر و فیلم

08:10 اردوغان در جمع مردم استانبول گفت: ترکیه را ترک نخواهم کرد
ثابت کردیم که ید واحده هستیم
آنچه رخ داد علیه دموکراسی بود
تمام کسانی را که در کودتا دست داشتند، مجازات خواهیم کرد
هنوز ناآرامی‌های اندکی در آنکارا وجود دارد که برطرف خواهد شد

بازداشت 130 نفر از عوامل کودتا/ 60 کشته و 150 مجروح/ اردوغان: بعضی فرماندهان ارتش دستوراتشان را از پنسیلوانیا آمریکا(محل اقامت گولن) دریافت می‌کنند +تصاویر و فیلم
اردوغان در میان هوادارنش در ترکیه سخنرانی می‌کند. مقامات حزب حاکم تلاش‌ می‌کنند با نگه‌داشتن مردم در خیابان‌ها، پیروزی خود بر کودتاچیان را قطعی کنند.

07:30 دادستان ترکیه اعلام کرد در کودتای شب گذشته دست‌کم 60 نفر کشته شده‌اند.

06:19 بیمارستان استانبول اعلام کرد بیش از 150 نفر در وقایع روز جمعه مجروح شده‌اند.

06:13 نخست وزير تركيه: تاكنون بيش از 130 نفر در رابطه با كودتا دستگير شده اند. وی همچنین گفت اقدام کودتاگران از تروریست‌ها هم بدتر بوده است. او از مردم ترکیه خواست خیابان‌‌ها را ترک نکنند.

06:12 پخش شبکه سی‌ان‌ان ترک از سر گرفته شده و مجری این شبکه به استودیو بازگشته است. با این حال از پشت صحنه همچنان صدای داد و فریاد به گوش می‌رسد.

06:10 همزمان با نشست خبری اردوغان انفجار بسیار شدیدی استانبول را به لرزه درآورد.

06:05 مقامات امنیتی ترکیه مدعی شدند کودتاچیان همچنان در تلاش هستند با حمله به محل حضور اردوغان، وی را هدف قرار دهند.

06:05 اردوغان در اولین سخنرانى رسمى خود گفت: ارتش را پاکسازی می‌کنیم/ یک مجموعه کوچک در نیروهای مسلح وحدت مردم ترکیه را هدف قرار داده بود./این مجموعه از موجودیت موازی ترکیه (احتمالا گولن) دستور میگیرد. عاملان این اقدام خیانتکارانه تاوان سنگینی خواهند پرداخت. /حکومت ما بر اساس خواست و اراده مردم انتخاب شده، اما گروهی تلاش میکنند علیه این حکومت کودتا کنند. حتی اگر به قیمت جانمان تمام شود با این گروهک خائن مقابله میکنیم /ترکیه دیگر ترکیه قدیم نیست … ترکیه جدید تصمیم خود را گرفته … ما در فرودگاه آتاتورک هستیم که تا چند هفته پیش مورد هدف حمله تروریستی داعش قرار گرفته بود. موجودیت موازی نیز تا چند ساعت پیش این فرودگاه را هدف قرار داده بود و تلاش کرده بود آن را اشغال کند.

بمباران آنکارا توسط جنگنده‌های ارتش/ ورود هواپیمای اردوغان به استانبول و شعله‌ور شدن دوباره درگیری‌ها/ نشست خبری اردوغان در فرودگاه آتاتورک + تصاویر و فیلم

کودتاچی ها تلاش کرده بودند محل حضور مرا  هدف قرار دهند. بعد از اینکه من مارماریس را ترک کردم، آن‌ها به تصور حضور من، آنجا را بمباران کردند./ فرماندهانی در ارتش هستند که دستوراتشان را ار پنسیلوانیا (محل اقامت گولن) در آمریکا دریافت میکنند./ به ارتش ترکیه میگویم که شما ارتش محمد هستید و اجازه نمیدهم اسلحه خود را به روی مردم بگیرید… آنهایی که این اقدام را انجام داده اند بدانند که پشیمان خواهند شد. بهتر است تسلیم شوند./ از امروز اقدام به پاکسازی ارتش و کشور از گروهک های تروریستی موازی خواهیم کرد… شما از سلاح ارتش ترکیه استفاده کرده و آن را به روی مردم ترکیه قرار داده اید.

05:52 تصويرى از داخل پارلمان تركيه پس از حملات هوايى. خبرنگار روزنامه زمان از كشته شدن دستكم يك نماينده پارلمان خبر داده است.

بمباران آنکارا توسط جنگنده‌های ارتش/ ورود هواپیمای اردوغان به استانبول و شعله‌ور شدن دوباره درگیری‌ها/ نشست خبری اردوغان در فرودگاه آتاتورک + تصاویر و فیلم

05:50 رجب طیب اردوغان در فرودگاه آتاتورک نشست خبری برگزار کرده است.

05:40 توئيت جديد ظريف : دفاع شجاعانه مردم تركيه از مردمسالاري و دولت منتخب شان ثابت كرد كه كودتاها جايي در منطقه ما ندارند و محكوم به شكست هستند. ‏

بمباران آنکارا توسط جنگنده‌های ارتش/ ورود هواپیمای اردوغان به استانبول و شعله‌ور شدن دوباره درگیری‌ها/ اعلام منطقه پرواز ممنوع بر فراز آنکارا + تصاویر و فیلم

05:36 رويترز به نقل از شاهدان عيني: ده ها نيروي نظامي اسلحه هاي خود را در ميدان تقسيم به مامورين پليس تحويل داده و تسليم شدند.

05:34 دقايق زيادى است كه استوديوى «سی.ان.ان ترک» خالى است و فقط صداى فرياد و درگيرى شديد شنيده مى شود / به نظر مى‌رسد كاركنان شبكه (و شايد حاميان دولت) در برابر كودتاچيان مقاومت مى كنند.

بمباران آنکارا توسط جنگنده‌های ارتش/ ورود هواپیمای اردوغان به استانبول و شعله‌ور شدن دوباره درگیری‌ها/ اعلام منطقه پرواز ممنوع بر فراز آنکارا + تصاویر و فیلم
استوديوى خالی سى ان ان

05:24: شبکه المیادین از وقوع انفجار در فرودگاه آتاتورک استانبول خبر داده است.

05:24: ‏روزنامه «حریت» ترکیه نیز خبر داد که عده‌ای سرباز ارتش وارد مقر این روزنامه شده‌اند و آنها را گروگان گرفته‌اند.

بمباران آنکارا توسط جنگنده‌های ارتش/ ورود هواپیمای اردوغان به استانبول و شعله‌ور شدن دوباره درگیری‌ها/ اعلام منطقه پرواز ممنوع بر فراز آنکارا + تصاویر و فیلم
حضور نطامیان در دفتر روزنامه حریت

05:23: پخش برنامه‌های «سی.ان.ان ترک» قطع شد. گزارش‌ها حاکی است نیروهای ارتش وارد ساختمان این رسانه شده‌اند. 05:22: منابع خبری از شنیده شدن صدای تیراندازی در میدان تقسیم استانبول خبر می‌دهند. جنگنده‌ها در ارتفاع کم پرواز می‌کنند. مردم روی زمین خوابیده‌اند. 05:22: شبکه خبری الجزیره می‌گوید صدای انفجار هنوز در آنکارا به گوش میرسد و نمیتوان به طور قطعی گفت که کودتا در این شهر به پایان رسیده است.

05:15 نیروهایی از ارتش بار دیگر به شبکه خبری تی.آر.تی ترکیه حمله کردند. همچنین نظامیان کودتاچی با ورود به ساختمان سی‌ان‌ان ترک پخش برنامه‌های این شبکه را متوقف کردند. 05:10 شبکه المنار از فرود هواپیمای اردوغان در فرودگاه آتاتورک استانبول خبر داد. 05:00 یک جنگنده‌ ارتش ترکیه محدوده تجمع هواداران اردوغان در آنکارا و در محل پارلمان این کشور را بمباران کرد. برخلاف هشدار نخست‌وزیر، پدافند هوایی ترکیه تا کنون مقابله‌ای با این جنگنده نداشته‌اند.

05:00 تحلیل: ارزیابی فضای رسانه‌های ترکیه و دیگر رسانه‌هایی که اخبار این کشور را پوشش می‌دهند، از شکست کودتا در ترکیه حکایت دارد. هرچند روند انتشار اخبار مثبت در یکساعت گذشته از سوی رسانه‌های نزدیک به حزب حاکم ترکیه (الجزیره، رویترز، سی ان ان ترک و تلویزیون تی‌آر‌تی) نشان می‌دهد رسانه‌ها نیز به کمک دولت اردوغان آمده‌اند و در حال آرام‌سازی فضای کشور و قطع امید کودتاگران به موفقیت هستند؛ اقدامی که دست‌کم تا کنون در استانبول موفق بوده است و کودتاگران هم تاکنون توجه کافی به قدرت رسانه‌ نداشته‌اند.
پس از پایان (احتمالی) این کودتا (همانند آنچه چند سال قبل در قوه قضاییه و پلیس ترکیه رخ داد) باید شاهد آغاز تسویه گسترده در ارتش این کشور بود. حزب عدالت و توسعه و شخص اردوغان به همراه نظام ریاستی مورد نظر، حیات سیاسی خود را با ایجاد بحران امنیتی دیگری در ابعاد کودتا، تداوم خواهد بخشید.

 

04:50 نخست وزیر ترکیه هشدار داد از این پس هر پرنده‌ای را در آسمان آنکارا هدف قرار خواهند داد و این به معنای اعلام منطقه پرواز ممنوع است.

04:35 به گزارش منابع خبری، اوضاع در استانبول رو به آرامش و نیروهای کودتاچی توسط پلیس بازداشت شده‌اند. همچنین شبکه تی‌ آر تی ترکیه که پیش‌تر به کنترل ارتش درآمده بود و بیانیه ارتش را اعلام کرده بود، بار دیگر به حالت عادی بازگشته است.

ادامه جنگ شهری در آنکارا / بازداشت تعدادی از عوامل میدانی کودتا/ شکست کودتا در استانبول/ 17 پلیس کشته شدند + تصاویر و فیلم
04:30 احمد داووداغلو نخست‌وزیر سابق ترکیه در مصاحبه با الجزیره: پیش از این هم با کودتا مواجه شده بودیم اما این بار مردم در کنار حکومت ایستادند. فرماندهان ارتش اجازه ندادند این اقدام غیر قانونی به نتیجه برسد.

04:20 نخست وزیر ترکیه از احزاب مخالف دولت به دلیل عدم حمایت از کودتای نظامی تشکر کرد.

04:15 منابع خبری از بازداشت تعدادی دیگر از عوامل کودتا خبر می‌دهند. پلیس مدعی‌ است یکی از فرماندهان کودتا را نیز بازداشت کرده است.

 

جنگ شهری در آنکارا / بازداشت تعدادی از کودتاگران/ فرودگاه آتاتورک در تصرف هواداران اردوغان/ 17 پلیس کشته شدند + تصاویر و فیلم
04:00 صدای چند انفجار دیگر در آنکارا به گوش می‌رسد. به گزارش خبرگزاری آناتولی، انفجاری در پارلمان ترکیه رخ داده است. پارلمان ترکیه یکی از محل‌های اصلی تجمع هواداران اردوغان و حزب عدالت و توسعه بوده است. بالگردهای ارتش در آنکارا همچنان اهدافی را روی زمین گلوله‌باران می‌کنند.

03:55 وزیر اطلاعات کشورمان هم ابراز امیدواری کرد صلح و آرامش به ترکیه بازگردد. به گفته آقای علوی مرزهای کشور به خوبی تحت کنترل قرار دارند. 03:40 نیروهای پلیس ترکیه تعدادی از کودتاچیان را بازداشت کردند. فیلم مربوط به بازداشت این نظامیان ارتش را در ادامه ببینید.

 

03:40 کیلیچداراوغلو، رهبر «حزب جمهوری‌خواه خلق» ترکیه: «ما به هیچ وجه کودتای جدید نظامی را نمی‌پذیریم. پشتیبانی از دموکراسی وظیفه همه است».

 

03:40 باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد تمامی طرف‌ها در ترکیه بایستی از دولتی که با رویکردهای دموکراتیک سر کار آمده حمایت کنند و خویشتن‌داری به خرج دهند.

03:35 شبکه الجزیره از کشته‌شدن دستکم هفده نیروی پلیس در انفجارهای ترکیه خبر داده اشت. 03:35 معاون فرودگاه امام خمینی: تا اطلاع ثانوی تمام پروازها از ایران به ترکیه معلق شد.

03:35 وزارت خارجه ایران  و سفارت کشورمان در آنکارا از گردشگران ایرانی در ترکیه خواست محل اقامتشان را ترک نکنند و  به محل های پر رفت و آمد یا نمایندگی های ایران و  سایر کشورها مراجعه ننمایند.

 

03:30 بینالی (بن علی) ایلدیریم نخست‌وزیر ترکیه گفت فرماندهان ارتش این کشور از نیروهایشان خواسته‌اند به پادگان‌ها برگردند. فرمانده نیروی دریایی کودتا را محکوم کرد. فرمانده سپاه یکم ارتش ترکیه اعلام کرده که شماری از سرکرده‌های کودتاگران را دستگیر کرده‌اند. نخست وزیر ترکیه وعده داد کسانی که سوار جنگنده‌ها و بالگردها شده و به سوی نهادهای دولتی تیراندازی کرده‌اند، حساب این خیانت‌ها را پس خواهند داد. ما این شورش احمقانه را سرکوب خواهیم کرد.

03:20 خبرگزاری آناتولی ترکیه می‌گوید بالگردهای نظامی به سوی کاخ ریاست‌جمهوری تیراندازی کرده اند. 03:20 حیدرالعبادی نخست وزیر عراق هم در واکنش به اتفاقات ترکیه اعلام کرد کابینه عراق نشست اضطراری برگزار می‌کند.

03:15 «علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در واکنش به رخدادهای ترکیه، تصریح کرد: بدقت و با نگرانی وقایع ترکیه را تحت نظر داریم و بی ثباتی در این کشور را مخل امنیت و آرامش مردم می دانیم.

 

03:10 به گزارش خبرنگار شبکه خبر، صدای دو انفجار در آنکارا شنیده شده است. منابع خبری دیگر از انتحاری بودن یکی از این انفجارها در میان نیروهای ارتش خبر داده‌اند.

03:00 با حضور پرشمار مردم ترکیه، نیروهای ارتش از فرودگاه آتاتورک عقب‌نشینی کردند.

كودتا در تركيه/ اردوغان از مردم خواست به خیابان‌ها بریزند/ تلویزیون و فرودگاه‌ها در تصرف کودتاچیان/ انتشار اولین ویدئو از اردوغان + تصاویر و فیلم
03:00 پس از فراخوان اردوغان، جمعیت زیادی در استانبول و آنکارا به خیابان‌ها آمده‌اند و کنترل چند تانک و نفربر را نیز به دست گرفته‌اند. تا کنون در تیراندازی بالگردهای ارتش یک نفر کشته و چند تن دیگر از هواداران حزب عدالت و توسعه زخمی شده‌اند. 02:50 رییس گروه تحقیقات دفاعی امنیتی مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری ایران: شایعه عبور هواپیمای⁧ اردوغان⁩ از مرزهای شمال غرب و اسکورت توسط ⁧نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی⁩ را رسماً تکذیب میکنم.

02:45 فتح‌الله گولن در پیامی کودتا در این کشور را محکوم کرد.

02:40 محمد جواد ظریف نسبت به بحران در ترکیه ابراز نگرانی کرد. وی در حساب کاربری‌اش در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «عمیقاً از بحران در ترکیه نگران هستم. ثبات، دموکراسی و امنیت مردم ترکیه، در درجه اول اهمیت هستند. اتحاد و شکیبایی، ضروری هستند.»

02:30 تانک‌های ارتش ترکیه پارلمان این کشور را محاصره کرده‌اند و بخشی دیگر از نیروها و یگان زرهی ارتش به سمت ساختمان جمهوری در حال حرکت هستند. هواداران حزب عدالت و توسعه نیز به خیابان‌ها آمده‌اند و در حال مقابله با تانک‌ها و نیروهای ارتش هستند.

02:15 خبرگزاری اسپوتنیک مدعی شد اردوغان از آلمان درخواست پناهندگی کرده است. این درحالی است که اولین ویدئو از اردوغان پس از کودتای ارتش منتشر شده است که از سلامتی خود خبر می‌دهد.

دانلود

ابهام در سرنوشت اردوغان

01:30 شبکه سی‌ان‌ان ترک به نقل از منابع آگاه گزارش داده است که رجب طیب اردوغان در محلی امن به سر می‌برد. برخی منابع هم گزارش داده‌اند که وی برای تعطیلات به خارج از کشور رفته بوده و به هنگام کودتا در کشور نبوده است. همزمان برخی دیگر از رسانه‌ها، از فرار وی از کاخ ریاست‌جمهوری خبر داده‌اند.

بنابر آخرین گزارش‌ها رجب طیب اردوغان به استانبول بازگشته و از مجامع بین‌المللی درخواست کمک کرده است. وی همچنین در تماسی اسکایپی از مردم ترکیه خواسته است به خیابان‌ها بیایند و با کودتاچیان مقابله کنند.

كودتا در تركيه/ استقرار تانک‌های ارتش در شهر/ تلویزیون و فرودگاه‌ها در تصرف کودتاچیان/ انتقال اردوغان به مکانی نامعلوم + تصاویر

01:00 نخست وزیر ترکیه با محکوم کردن کودتای نافرجام گروهی از افسران ارتشی کشورش اعلام کرد این افراد بهای سنگینی پرداخت خواهند کرد. وی مردم ترکیه را به آرامش دعوت کرد و اینگونه اقدامات را علیه دموکراسی خواند.

بزرگترین پل استانبول بسته شده است و صدای گلوله در این شهر به گوش می‌رسد.

پل سلطان محمد وپل بسفر در استانبول نیز به وسله ارتش کاملا بسته شده است.

همچنین در آنکارا نیز صدای گلوله شنیده شده است و جت‌های جنگنده بر فراز این شهر به پرواز در آمده اند.

همچنین هلیکوپترهای ارتش به ساختمان اداره مرکزی ترکیه(میت) در آنکارا شلیک کرده اند.

شبکه‌های اجتماعی توئیتر، فیسبوک و یوتیوب در ترکیه فیلتر شدند.

بر اساس برخی گزارش‌ها در سرتاسر کشور ترکیه حکومت نظامی اعلام شده است. تانکها در بزرگراهها مستقر هستند و هواپیماها با ارتفاع کم بر فراز آنکارا در حال پرواز هستند.

منابع خبری از انتقال اردوغان رئیس جمهوری این کشور به مکان امن خبر می دهند. لیره ترکیه پس از کودتای نظامی در این کشور بیش از 5 درصد در مقابل دلار سقوط کرد.

حزب عدالت و توسعه از هوادارانش خواست برای اعلام حمایت از رجب طیب اردوغان به خیابان‌ها بیایند.

همزمان خبرگزاری رویترز از انفجار در مرکز آموزش نیروهای ویژه پلیس در آنکارا خبر داده است.

در پایگاه نظامی اینجرلیک ترکیه وضعیت امنیتی حاکم شده و تمام مأموریت‌های نظامی از این پایگاه متوقف شده است.

شبکه خبری اسکای‌نیوز گزارش داد تمامی پروازها از فرودگاه آتاتورک و به سمت این فرودگاه لغو شده است.

به گزارش المیادین، ساختمان سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه به دست کودتاچیان افتاده است.

00:30 بر اساس گزارشها تلویزیون ترکیه و فرودگاه استانبول سقوط کرد.

همچنین ارتش در بیانیه ای اعلام کرده که کشور را در اختیار گرفته است.

شبکه المیادین گزارش داد: افسران وابسته به فتح الله گولن قصد داشتند در آنکارا کودتا کنند.

رسانه های ترکیه اعلام کرد کودتاگران فرمانده ارتش ترکیه را به گروگان گرفته‌اند. خبرگزاری آناتولی گزارش داد ژنرال «هولوسی آکار» فرمانده کل ارتش ‏ترکیه‏ گروگان گرفته شده است.

كودتا در تركيه/ استقرار تانک‌های ارتش در شهر/ تلویزیون و فرودگاه‌ها در تصرف کودتاچیان/ انتقال اردوغان به مکانی نامعلوم + تصاویر

لیره ترکیه پس از کودتای نظامی در این کشور بیش از 5 درصد در مقابل دلار سقوط کرد.

حزب عدالت و توسعه از هوادارانش خواست برای اعلام حمایت از رجب طیب اردوغان به خیابان‌ها بیایند.
همزمان خبرگزاری رویترز از انفجار در مرکز آموزش نیروهای ویژه پلیس در آنکارا خبر داده است.

در پایگاه نظامی اینجرلیک ترکیه وضعیت امنیتی حاکم شده و تمام مأموریت‌های نظامی از این پایگاه متوقف شده است.

شبکه خبری اسکای‌نیوز گزارش داد تمامی پروازها از فرودگاه آتاتورک و به سمت این فرودگاه لغو شده است. به گزارش المیادین، ساختمان سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه به دست کودتاچیان افتاده است. در ادامه تصاویری از اوضاع کنونی ترکیه را مشاهده می‌کنید:

نخست‌وزیر ترکیه از کودتای نظامی در این کشور خبر داد

كودتا در تركيه/ تانك ها و هليكوپترهاي نظامي در پايتخت تركيه +عکس

كودتا در تركيه/ استقرار تانک‌های ارتش در شهر/ تلویزیون و فرودگاه‌ها در تصرف کودتاچیان/ انتقال اردوغان به مکانی نامعلوم + تصاویر

حضور نظامیان ارتش در میدان تقسیم استانبول

كودتا در تركيه/ تانك ها و هليكوپترهاي نظامي در پايتخت تركيه +عکس

كودتا در تركيه/ تانك ها و هليكوپترهاي نظامي در پايتخت تركيه +عکس

كودتا در تركيه/ تانك ها و هليكوپترهاي نظامي در پايتخت تركيه +عکس

كودتا در تركيه/ تانك ها و هليكوپترهاي نظامي در پايتخت تركيه +عکس

كودتا در تركيه/ تانك ها و هليكوپترهاي نظامي در پايتخت تركيه +عکس

كودتا در تركيه/ تانك ها و هليكوپترهاي نظامي در پايتخت تركيه +عکس