جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » کسانی که به مردم وعده می‌دهند که گشت ارشاد جمع می‌شود باید قانون را تغییر دهند

کسانی که به مردم وعده می‌دهند که گشت ارشاد جمع می‌شود باید قانون را تغییر دهند

ایلنا: فرمانده ناجا با اشاره به وعده‌های جمع‌آوری گشت ارشاد از سوی مسئولانی که قصد شرکت در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری را دارند، گفت: نیروی انتظامی براساس قانون عفاف و حجاب با نابهنجاری‌های این حوزه برخورد می‌کند و اگر کسانی که به مردم وعده می‌دهند که گشت ارشاد جمع می‌شود باید قانون را تغییر دهند. تمامی اقدامات نیروی انتظامی در راستای قانون عفاف و حجاب است.

10888888-09--0

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین اشتری در نخستین جشنواره چادرهای آسمانی اظهار کرد: نیروی انتظامی براساس وظیفه ذاتی و قانونی خود حافظ دستاوردهای انقلاب، کرامت و امنیت مردم جامعه است.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های نیروی انتظامی تنها در حوزه نظامی محدود نمی‌شود، گفت: نیروی انتظامی وظایفی با ابعاد اجتماعی و اقتصادی نیز دارد که این وظایف در راستای ایجاد آرامش و امنیت برای همه زنان و مردان با تفکرات مختلف است و از این جهت در راستای وظایف خود از تمامی اقشار جامعه پاسداری می‌کند.
وی در خصوص امنیت زنان در جامعه افزود: اگر خانمی خواست در خیابان تردد کن ولو به صورت تنها باید احساس آرامش و امنیت داشته باشد و هیچ کس حق ندارد به این فرد تعرض کند.
وی با تاکیدبر اینکه نیروی انتظامی با تمام ناهنجاری‌ها براساس قانون برخورد می‌کند، افزود: اگر کسانی هرچند اندک حقوق مردم را در نظر نگیرد با‌ آن‌ها برخورد می‌شوند.
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به فرهنگ مذهبی حاکم بر جامعه گفت: جامعه ما از زنان عفیف و با حجابی تشکیل شده که در دوران دفاع مقدس در تمام عرصه‌ها پا به پای مردان برای دفاع از پیشرفت و آبادانی حضور داشتند و اگر اندک افرادی هستند که به واسطه آشنا نبودن با احکام الهی و قانون موجب سلب آرامش آن‌ها می‌شوند با آن‌ها در راستای فریضه امر به معروف و نهی از منکر برخورد می‌شود.
سردار اشتری ادامه داد: البته امر به معروف و نهی از منکر تنها وظیفه نیروی انتظامی نیست و همه دستگاه‌ها باید در راستای برقراری آرامش در جامعه برای زنان و مردان وارد شوند.
وی تصریح کرد: نیروی انتظامی تنها به واسطه ارائه آمار اقدام به امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کند بلکه این را براساس فریضه الهی در چارچوبی که قانون مشخص کرده به صورت لسانی و غیره انجام می‌دهد.
وی عنوان کرد: قانون عفاف و حجاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد و بر اساس آن ۲۶ دستگاه دخیل هستند و یکی از آن دستگاه‌ها نیروی انتظامی است که ۲۱ وظیفه دارد و در این شورا ۳۰ مصوبه تصویب شد.
فرمانده نیروی انتظامی در خصوص اقدامات نیروی انتظامی در برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی افزود: نیروی انتظامی اقدامات ایجابی زیادی را انجام داده که البته بخشی از اقدامات هم سلبی است، اما بعد ایجابی آن بر بعد سلبی برتری بیشتری دارد و جشنواره چادر‌های آسمانی نیز که امروز برای تقدیر از خواهران و عفاف و حجاب تشکیل شده این مساله را نشان می‌دهد که نیروی انتظامی عفاف و حجاب را قدر می‌نهد.
وی با اشاره به وعده‌های جمع‌آوری گشت ارشاد از سوی مسئولانی که قصد شرکت در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری را دارند، گفت: نیروی انتظامی براساس قانون عفاف و حجاب با نابهنجاری‌های این حوزه برخورد می‌کند و اگر کسانی که به مردم وعده می‌دهند که گشت ارشاد جمع می‌شود باید قانون را تغییر دهند. تمامی اقدامات نیروی انتظامی در راستای قانون عفاف و حجاب است.
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به وجود ۶۰۰ مشاور در کلانتری‌های کشور تصریح کرد: ۷۰ درصد از اختلافاتی که بین مردم در سطح جامعه ایجاد می‌شود توسط گروه مشاورین رفع و منجر به صلح می‌شود.
وی با بیان اینکه بعد اجتماعی و مردم‌محور نیروی انتظامی از همه بیشتر است، افزود: پیشگیری پیش از وقوع نابهنجار‌ی‌ها از وظایف نیروی انتظامی است که باید در خانواده‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها تاکید شود.
سردار اشتری بااشاره به صحبت‌های رئیس شورای تبلیغات اسلامی گفت: حجت الاسلام خاموشی به نکته مهمی اشاره کردند، زیرا این تنها وظیفه نیروی انتظامی نیست که در برخورد با نابهنجاری‌های عفاف و حجاب وارد شود؛ بلکه تمامی دستگاه‌ها مسئولیت دارند براساس تقاضای مردم به مشکلات امنیت اخلاقی و اجتماعی رسیدگی کنند.
سردار اشتری اظهار گفت: جامعه فرهیخته کشور ما علاقه دارند با نیروی انتظامی در زمینه رعایت ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی همکاری کنند که نیروی انتظامی همواره به همکاری‌های آن‌ها قدر می‌نهد.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای همکاری دستگاه‌ها گفت: رهبری تاکید دارند که دستگاه‌ها با همکاری هم جامعه‌ای را در شان تمامی اقشار بسازند و این مهم تنها با همکاری تمامی دستگاه‌ها انجام می‌شود