پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » یادگار امام، آیت الله سیدحسن خمینی در سفر به سریلانکا با نخست وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

یادگار امام، آیت الله سیدحسن خمینی در سفر به سریلانکا با نخست وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش جماران، آیت الله علامه حاج آقا سید حسن خمینی در این دیدار، سفر به سریلانکا را فرصت خوبی برای شناخت ظرفیت‌ها و پیشرفت‌های این کشور دانست و اظهار کرد: فکر می‌کنم روزهای خوبی برای دولت و ملت سریلانکا در پیش و روابط دو کشور نیز از آینده خوبی برخوردار باشد.

در نشست مشترک فیمابین، آقای دانیل نخست وزیر سریلانکا اعلام کرد  رئیس جمهور این کشور بزودی به دعوت دکتر روحانی به ایران سفر خواهد کرد که این سفر در حوزه‌های مختلف می‌تواند منجر به گسترش روابط شود، زیرا می‌توانیم روابط دو جانبه در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، گردشگری و… را بالا ببریم.

سید حسن خمینی با اشاره به مواضع سریلانکا در مجامع بین المللی به عنوان دوست و همراه کشورمان، از دولت این کشور تشکر کرد و برقراری امنیت در سریلانکا پس از جنگ‌های داخلی را به نخست وزیر این کشور تبریک گفت.

نخست وزیر سریلانکا با اشاره به پایان جنگ‌های داخلی سریلانکا در سال ۲۰۰۹، پدیده جنگ برای همه طرف‌های برنده و بازنده یک خسارت خواند و ابراز امیدواری کرد که جامعه جهانی مشکلات خود را بدون توسل جستن به جنگ و با تمسک به راههای صلح آمیز حل کند.

دانیل همچنین گفت: بعد از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ کشورهای جهان خصوصا کشورهای آسیایی به فکر استفاده از ظرفیت‌های داخلی خودشان افتادند.

وی حضور یادگار امام در این کشور را حضوری مغتنم خواند و ضمن تشکر از سفر وی، ابراز امیدواری کرد، انجام این سفر در آینده دو کشور و گسترش روابط دو جانبه مفید باشد.