جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » محسن رضایی: خشمگین شویم آثاری از آل‌سعود باقی نمی‌ماند

محسن رضایی: خشمگین شویم آثاری از آل‌سعود باقی نمی‌ماند

محسن رضایی: پیام ما به آل سعود از امروز این است که ما دیر خشمگین می‌شویم ولی اگر خشمگین شویم آثاری از آل سعود روی زمین باقی نخواهیم گذاشت، دولت عربستان را مسئول ترورهای منافقین و ضدانقلاب می‌دانیم و اسناد آن را جمع‌آوری کرده‌ایم.

محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس در یادداشتی در صفحه اینستاگرام شخصی خود پیرامون اظهارات اخیر رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان و اقدامات این کشور علیه ایران واکنش نشان داد.

متن این یادداشت به شرح زیر است: ترکی الفیصل شاهزاده سعودی و رئیس اسبق دستگاه اطلاعاتی عربستان در کنفرانس منافقین در پاریس حضور یافت و از آنها خواست که ترورها را در ایران شروع کنند حمایت رسمی عربستان از منافقین نشان داد که تمامی ترورهایی که این گروهک طی سالهای اخیر انجام داده با حمایت عربستان بوده است. چند ماه پیش مقامات عربستان همین جلسات را با دمکرات و کومله و پژاک در اربیل عراق گذاشتند و تاکنون چند ترور در منطقه کردستان عراق صورت گرفته است.

1742798_551

تحلیل‌‌ها از خبر مرگ سرکرده منافقین؛
کارشناسان در واکنش به حضور ترکی الفیصل در میتینگ منافقین آ‌ن را خطای استراتژیک عربستان در حمایت و احیاء سازمان‌های تروریستی علیه ایران خواندند.

 

سرویس سیاست مشرق – شنیدن خبر مرگ «مسعود رجوی» از زبان «ترکی الفیصل»، رئیس سابق استخبارات عربستان که در کارنامه کاری خود تجربه تصدی‌گری سفارت عربستان در آمریکا را دارد، موضوع قابل تاملی است.
اگرچه منافقین مرگ رجویی را تکذیب کردند اما عدم حضور چندین ساله وی در انظار عمومی و مرحوم خواندنش توسط رئیس سابق استخبارات سعودی‌ها برای بسیاری کافی است تا مرگ رجویی را مسجل بدانند.
اما اینکه چرا منافقین از انتشار خبر مرگ رجویی واهمه دارند و چرا اینچنین این خبر از سوی سعودی‌ها اعلام شده و آنان با راه‌انداختن میتینگ مشترک با این گروهک ورشکسته به طور علنی چه اهدافی دارند و چه شده که عربستان بر روی یک اسب مرده سرمایه‌گذاری کرده، باعث ایجاد گمانه‌زنی‌های مختلف از سوی کارشناسان امنیتی و سیاسی و همچنین رسانه‌ها شده است که در ادامه به این موارد می‌پردازیم.

از جانشین‌سازی برای رجوی تا اهداف شوم سعودی جهت داعشیزه کردن ایرانامیرعبداللهیان: دستگاه امنیتی سعودی روابط گسترده‌ای با منافقین دارد

حسین امیرعبداللهیان معاون سابق عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران در خصوص اظهارات ترکی الفیصل که از مرگ مسعود رجوی سرکرده گروهک تروریستی منافقین خبر داد، با بیان اینکه نباید در روابط گسترده دستگاه امنیتی سعودی با منافقین به ویژه در سال‌های اخیر تردیدی به خود راه داد، گفت: «این اظهارات تایید می‌کند که حمایت‌های گسترده مالی و امنیتی عربستان سعودی از تروریسم در همه اشکال آن همواره در دستور کار ریاض بوده است.»

وی افزود: «من موضوع تروریسم را در آخرین دیدارم با سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان قبل از مرگ وی و در اولین دیدارم با عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی در حاشیه نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در جده با زبانی دیپلماتیک بیان و اضافه کردم که امنیت مقوله‌ای به هم پیوسته و متعلق به کل منطقه است و نمی‌توان با استفاده ابزاری از تروریست‌ها کشورهای منطقه را ناامن کرد و عربستان را امن نگه داشت.»

معاون سابق وزیر خارجه خاطرنشان کرد: «خطای راهبردی ریاض مبنی بر کاربرد تروریسم در تحولات منطقه، ریاض و همه ما را در منطقه با خسارات جبران ناپذیری مواجه می‌کند.»

امیرعبداللهیان تصریح کرد: «عربستان باید رویکرد نظامی و امنیتی خود را در منطقه تغییر دهد و با تمرکز بر راهکار سیاسی و توقف حمایت آشکار و پنهان از تروریسم نقش سازنده در منطقه ایفاء کند.

از جانشین‌سازی برای رجوی تا اهداف شوم سعودی جهت داعشیزه کردن ایرانسلیمی نمین: غرب برای سرپا نگه داشتن منافقین مرگ رجویی را پنهان می‌کند

عباس سلیمی نمین تحلیل خود را درباره اعلام خبر مرگ مسعود رجوی از سوی رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی سعودی، این گونه بیان کرد: به احتمال زیاد مسعود رجوی مرده، اما غربی ها برای سر پا نگه داشتن تشکیلات منافقین تلاش کرده‌اند که خبر مرگ او را مخفی نگه دارند؛ چون بیشتر کار‌شناسان معتقد بودند پس از مرگ رجوی این تشکیلات فرو می‌پاشد.[1]

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران بیان کرد: به نظر می‌رسد دستگاه‌های اطلاعاتی غربی امروز احساسشان این است که توانسته‌اند سازمان منافقین را به گونه ای حمایت کنند که بعد از مرگ مسعود رجوی هم ادامه حیات بدهد. این مسأله مهمی است که تروریستی با سابقه چندین ساله که دستش به خون انسان‌های بی‌گناه و مظلوم زیادی آلوده هست، چندین سال است مرده، اما دستگاه‌های اطلاعاتی غربی برای رسیدن به اهداف خود این خبر را مخفی نگه داشته‌اند.

وی با بیان اینکه هرچند امروز سازمان منافقین برای غربی‌ها و حتی اسرائیلی‌ها از لحاظ فعالیت عملیاتی ناکارآمد است، از حیث فعالیت اطلاعاتی بسیار مهم است، گفت: امروز آمریکایی‌ها که در ایران نمی‌توانند فعالیت داشته باشند و شرایط برای تحرک انگلیسی‌ها هم بسیار سخت است، فعالیت اطلاعاتی منافقین در ایران برای آن‌ها بسیار با اهمیت است. به همین دلیل تلاش کرده‌اند که با مخفی نگه داشتن مرگ مسعود رجوی گروهک منافقین را سر پا نگه دارند.

از جانشین‌سازی برای رجوی تا اهداف شوم سعودی جهت داعشیزه کردن ایرانعبدالله شهبازی: مسأله مرگ یا زنده بودن مسعود رجوی اهمیتی ندارد/ سخنان فیصل شروع دور جدیدی برای پروژه داعشیزه کردن ایران است

در همین ارتباط، «عبدالله شهبازی» نویسنده و پژوهشگر ایرانی می گوید: «نظر می‌رسد کانون‌های جهانی و منطقه‌ای ضد ایرانی که تلاش‌های آن‌ها برای تجزیه و ترسیم جغرافیای جدید سیاسی در خاورمیانه به دلیل استواری ایران به شکست انجامیده، اینک می‌خواهند پدیده‌ای همچون داعش و معارضان سوری را در ایران نیز علم کنند».

وی ادامه می دهد: «هر چند اقتدار و ثبات امنیتی ایران بسیار فراتر از تصور این کانون‌ها است ولی نهادهای اطلاعاتی و امنیتی باید اعلام جنگ شِبه رسمی آل‌سعود را با اهرم فرقه رجوی و همدستان آن به ویژه در مناطق مرزی ایران چون بلوچستان و کردستان، جدی تلقی کنند».[2]

«عبدالله شهبازی» می نویسد: «مایلم بدانم که این کارهای دولت سعودی چقدر می‌تواند موفق باشد. در شرایطی که آن‌ها مشخصاً از القاعده حمایت کرده‌اند و به گروه‌های سلفی رادیکال در عراق و سوریه کمک‌های مالی و نظامی می‌کنند، حمایت از یک گروه تروریستی دیگر چه سودی ممکن است برای آن‌ها داشته باشد؟ آن هم گروهی که صدام حسین سال‌ها پیش همین ایده را با آن‌ها اجرا کرد و به هیچ جا هم نرسید».

وی همچنین می افزاید: «مسأله مرگ یا زنده بودن مسعود رجوی اهمیتی ندارد گرچه بنظرم سخنان ترکی الفیصل کاملاً معنا داشت و اعلام می‌کرد که رهبری فرقه رجوی با مریم رجوی است بدون واسطه و نیابت. این شروع دور جدیدی است از پروژه داعشیزه کردن ایران. تلاشی است که مدت‌هاست شروع شده ولی به جایی نرسیده است».

از جانشین‌سازی برای رجوی تا اهداف شوم سعودی جهت داعشیزه کردن ایرانچند احتمال درباره خبر مرگ رجوی از زبان عضو سابق منافقین

یک عضو سابق گروهک تروریستی منافقین چند احتمال برای مرگ مسعود رجوی برشمرد و اظهار داشت: چند حالت وجود دارد. اول اینکه او اشتباه لفظی کرده باشد. دوم اینکه او از مرگ مسعود رجوی به عنوان رئیس اطلاعات سابق عربستان اطلاع داشته و گاف داده است. سوم اینکه مسعود رجوی مرده است و می‌خواهند به این طریق شرایط را برای اعلام مرگ او آماده کنند. چهارم اینکه یک شگرد تبلیغاتی برای مطرح کردن مسعود رجوی باشد که فراموش نشود چون الان به شدت مطرح شده است[3].

وی می‌افزاید: از آنجا که خود سازمان(گروهک تروریستی منافقین) در این خصوص سکوت کرده است حالت چهارم کاملا محتمل است. این گروهک همه را در ابهام باقی خواهد گذاشت تا همچنان مسعود رجوی مطرح باشد. واقعیت این است که مسعود رجوی عملا از صحنه حذف شده است و حضوری ندارد و این گروهک تروریستی به شدت نیازمند حضور او حتی به صورت یک اسم می باشد.

از جانشین‌سازی برای رجوی تا اهداف شوم سعودی جهت داعشیزه کردن ایرانیونسی: مسعود رجوی سال‌های قبل یا کشته شده یا به شدت آسیب دیده است

حجت الاسلام علی یونسی در خصوص برگزاری کنفرانس منافقین در پاریس و سخنرانی ضد ایرانی ترکی فیصل در این همایش، گفت: این اجتماع مسأله جدیدی نیست و منافقین این مانور را هر سال برگزار می‌کنند که عمدتا برای پوشاندن تضاد‌ها، مشکلات و بن بست‌های داخلی خودشان صورت می‌گیرد و به شدت مصرف داخلی دارد.

وی افزود: حقیقت این است که سازمان مجاهدین خلق (منافقین) مدت هاست که مرده است؛ به طوری که امروز تنها اسمی از آن باقی مانده است. از طرف دیگر اکثر اعضای این گروهک به شدت دچار پیری، اضمحلال و بی‌انگیزگی شده‌اند و به دلیل اینکه فهمیده‌اند مهره سرویس‌های جاسوسی هستند با مشکلات متعدد سیاسی و ایدئولوژیک دست و پنجه نرم می‌کنند؛ آنان در حال حاضر به شدت با خودشان درگیرند. به همین دلیل برگزاری این مانور‌ها به خاطر روحیه دادن به نیروهای خودشان است.

یونسی تنها اتفاق جدید در کنفرانس امسال سازمان مجاهدین را شرکت ترکی فیصل رئیس پیشین سازمان اطلاعات و امنیت خارجی عربستان دانست و توضیح داد: مسئله این است که مقامات اطلاعاتی سعودی از فهم مسائل اطلاعاتی- امنیتی منطقه به خصوص جمهوری اسلامی عاجز هستند وگرنه شرکت فیصل در این همایش و اظهاراتش با ساده‌ترین اصول اطلاعاتی و امنیتی یک کشور که حفظ مسائل امنیتی دراز مدت آن کشور است، مطابقت ندارد.

وی ادامه داد: فیصل با این خبطی که انجام داد، دو چیز را برای ما مشخص کرد؛ یکی اینکه برای اولین بار مرگ سرکرده منافقین را اعلام کرد و این چیزی بود که منافقین نمی‌خواستند آن را افشا کنند، اما این اتفاق افتاد و برایشان هم خیلی بد شد؛ دوم اینکه از رابطه نزدیک و عمیق عربستان با این گروه تروریستی پرده برداشت. اگر چه این آقای ترکی فیصل در حال حاضر مسئولیت رسمی در حکومت سعودی ندارد اما همیشه یک مقام امنیتی و عضوی از خانواده آل سعود است.

یونسی همچنین خاطرنشان کرد: این واقعه نشان می‌دهد که روابط مقامات امنیتی -اطلاعاتی عربستان سعودی با گروه‌های ضد جمهوری اسلامی از روابط سازمانی و تشکیلاتی گذشته است و به روابط عاطفی تبدیل شده است. وگرنه چه ضرورتی داشت که ترکی فیصل در همایش منافقین شرکت کند، جز اینکه به واسطه همین روابط برای روحیه دادن به آن‌ها در جمع آن‌ها حاضر شود؟! البته این تنها دلیل حضور فیصل در این همایش نیست و آن‌ها می‌خواهند تهدیدی هم برای منطقه و جمهوری اسلامی ایجاد کنند.

دستیار ویژه رئیس‌جمهورهمچنین سناریوهای مطرح شده در مورد اعلام مرگ مسعود رجوی را درست ندانست و در خصوص مرگ رجوی گفت: رجوی سال‌ها قبل در بمباران‌های امریکا در عراق یا کشته شده یا به شدت آسیب دیده است، به حدی که قابل حضور در انظار نبوده است؛ اما او به احتمال قریب به یقین در‌‌ همان سال‌ها فوت شده، ولی منافقین به دلایل زیادی نمی‌خواستند تاکنون آن را اعلام کنند.

وی در پایان در مورد استراتژی‌هایی که جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با اقدامات مخربانه عربستان باید اتخاذ کند، اظهار کرد: عربستان متاسفانه کاملاً در راستای منافع اسرائیل حرکت می‌کند و اسرائیل به کمتر از آتش زدن همه منطقه راضی نیست. جمهوری اسلامی باید هوشیار باشد که در دام جنگ منطقه‌ای گرفتار نشود و از طرق مختلف به مقامات سعودی بفهماند که مصلحت آن‌ها و مصلحت منطقه در آرامش و دوستی است نه جنگ.

از جانشین‌سازی برای رجوی تا اهداف شوم سعودی جهت داعشیزه کردن ایرانمیریوسفی: حمایت عربستان از منافقین مصداق ضرب‌المثل«الغریق یتشبث بکل حشیش» است

علیرضا میریوسفی، رئیس گروه مطالعات خاورمیانه وزارت خارجه درباره حمایت عربستان ازمنافقین نوشت:

مطابق اسناد موجود، دولت عربستان از تنفر قاطبه مردم ایران از این گروهک آگاه بوده و هست؛ این رویکرد مصداق ضرب‌المثل عربی «الغریق یتشبث بکل حشیش» است، یعنی آدم در حال غرق شدن، به هر گیاه بی‌فایده‌ای متوسل می‌شود. [4]حمایت عربستان از این گروهک از سال‌های دهه 80 ادامه داشته است. به‌ویژه تلاش ریاض برای خروج نام مجاهدین خلق از لیست گروه‌های تروریستی اروپا و آمریکا در سال‌های اخیر تشدید شده است.

وی افزود: دلارهای نفتی اهدایی عربستان به این گروهک همان‌طور که در رسانه‌های آمریکایی نیز برخی جزئیات آن منتشر شد، صرف جلب‌نظر سخنرانان اجاره‌ای شامل مقامات سابق آمریکایی و اروپایی و همین‌طور تظاهرکنندگان اجاره‌ای غیرایرانی و بعضا سیاهپوست یا بی‌خانمان‌های اروپایی و آمریکایی شد. شاخص‌ترین گزارش در این رابطه مقاله روزنامه نیویورک‌تایمز در 27 نوامبر 2011 بود که در این گزارش اسامی این مقامات و مبالغ کلانی که به هر یک برای هر سخنرانی پرداخت شده بود، فاش گردید.

میریوسفی یادآور شد: وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز تحقیقاتی را درباره این پرداخت‌ها آغازکرد، ولی بعدا در اثر فشارها و لابی‌هایی که باز هم با دلارهای نفتی عربستان انجام شد، به‌صورت جدی پیگیری نشد. اقدام اخیر ترکی الفیصل در واقع آشکار شدن سیاست‌های حمایتی عربستان از منافقین است. انفجارهای تروریستی اخیر در عربستان نشان‌دهنده این اصل بدیهی است که نمی‌توان از تروریسم به‌عنوان یک ابزار استفاده کرد و در نهایت تبدیل به هیولای فرانکشتاین خواهد شد. اقدام اخیر عربستان در نهایت به نفع این کشور نخواهد بود، زیرا همگان از نگاه منفی مردم ایران نسبت به گروهک منافقین آگاه هستند و می‌دانند که تاریخ مصرف این گروهک مدت‌ها است تمام شده است.

 

از جانشین‌سازی برای رجوی تا اهداف شوم سعودی جهت داعشیزه کردن ایرانشیخ الاسلام:‌ عمر گروهک منافقین به پایان رسیده / آل سعود در صدد تعیین جانشین برای رجوی است 

حسین شیخ الاسلام مشاور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی درباره برگزاری گردهمایی منافقین با حضور برخی از مقامات عربستان در پاریس اظهار کرد: مقامات عربستان سعودی باید نسبت به اینکه در محفل ها و گردهمایی گروه های تروریستی حضور پیدا می کنند احساس شرمندگی و خجالت داشته باشند.[6]

مشاور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور مقامات آل سعود در همایش گروهک تروریستی منافقین خجالت آور است تاکید کرد: اعلام خبر مرگ مسعود رجوی سرکرده منافقین از سوی ترکی فیصل رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان برای گروهک تروریستی منافقین خجالت آور است زیرا اعضا این سازمان قدرت و توان بیان این موضوع را به دلیل اختلافات داخلی نداشتند از این رو اعلام خبر مرگ مسعود رجوی از سوی ولی نعمت آنها که به آنها پول پرداخت می کرده جای تاسف دارد.

شیخ الاسلام با بیان اینکه مرگ مسعود رجوی قطعی است اظهار کرد: سازمان منافقین به دلیل اختلافات درونی در بحث جایگزین رجوی این موضوع را تا به امروز اعلام نکرده است از این رو مجبور شده دست به دامان مقامات آل سعود شود تا این خبر را اعلام کند.

وی تصریح کرد: این که رژیم شاهنشاهی آل سعود بخواهد برای یک سازمان به اصطلاح دموکراتیک از منظر اعضای منافقین جانشین تعیین کند غیر قابل تحمل است.

مشاور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنده بر این اعتقادم با توجه به اینکه ترکی فیصل قبلا رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان بوده و ماموریت پرداخت پول به مسعود رجوی و حمایت مالی از منافقین را برعهده داشته است اینک با اعلام خبر مرگ مسعود رجوی در صدد است تا گزینه دیگری را به جای وی در راستای دریافت پول از عربستان تعیین کند.

شیخ الاسلام تاکید درباره علل پنهان کردن مرگ رجوی از سوی منافقین اظهار کرد: اعلام خبر رسمی مرگ رجوی از سوی منافقین بدون شک پاشنه آشیل این گروهک است و دامنه اختلافات داخلی اعضای منافقین را به منظور جانشین رجوی افزایش می داد از این رو آنها تصمیم گرفتند تا با اعلام این خبر از سوی ترکی فیصل زمینه را برای تعیین راحت تر جانشین رجوی فراهم کنند.

مشاور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آینده سیاسی منافقین سالها است که به پایان رسیده است از این رو اعلام خبر رسمی مرگ مسعود رجوی نیز به این موضوع دامن می زند به گونه ای به زودی شاهد پایان عمر این گروهک خواهیم بود.