چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » قابلهء رستم و نهادهای نظارتی

قابلهء رستم و نهادهای نظارتی

آیا فساد و فاسدان تدبیر نهادهای مسئول را بلعیدند؟!

547786_781

 

اکنون هم که می گویند پرونده ۹۵۰ مدیر متخلف روی میز رئیس جمهور، رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه در دریافت حقوق های نجومی است ، حتی یک مدیر از سمت خود برکنار یا عزل نشده است! (فقط چند نفری استعفا داده اند!)

پیشنهادی به عالی جنابان آموزش و پرورشگروه سیاسی: سید محمد صادق محمدی وفایی در واکنش به افشای فیش های حقوقی نجومی، یادداشتی نگاشته و در آن آورده است: گویند چون رستم خولست به دنیا بیاید ، قابله ای را آوردند ، چون قابله دست رستم را گرفت تا دنیاییش کند ، رستم با زور و بازوی رستمیش ، قابله را به سرای خود برد!

به گزارش بولتن نیوز در ادامه این یادداشت که به صورت اختصاصی در اختیار خبرنگار ما قرار گرفته آمده است:
در ایران اسلامی هم سالها قبل مبارزه بافساد کلید خورد. دهها جلسه و سمینار برگزار شد . مصاحبه های فراوانی صرف شد . در نتیجه مه آفرینی اعدام شد و خاوریی کانادایی شد و بابک زنجانیی اخبار صدا و سیما را از آن خود کرد و… برخی خیال کردند فساد در حال ریشه کن شدن است ،اما فیش های سرشار از ناعدالتی، جوانه های امید را سوزاند و بی اعتمادی به جایی رسید که گفته شد برای آن دو هزار میلیاردی که امریکایی ها ظالمانه از ایران برده اند غصه نخورید چرا امریکا برای آن چند میلیارد امن تر از ایران است!
دریغا با آمدن آن فیش ها باندبازان به جای این که بیت المال را از حلقوم غارت گران بیرون بکشند با تمام توان به یکدیگر حمله کردند غافل از آن که در گزارش مجلس آمده بود این فیش های سرشار از فساد ، تاریخی هشت ساله دارند و به یک دولت و جناح اختصاص ندارد.
بر این اساس می توان گفت هشت سال است عده ای دزد و غارتگر حقوق چند ده میلیونی را گرفته اند و نهادهای مسئول آنها را ندیده اند! هشت سال است مردم در منجلاب تحریم ها دست و پا می زنند ولی عده ای ویژه خوار به جان پول نفت و بیت المال افتاده اند!
 
حال که مجلسیون از هشت ساله بودن این فساد می گویند یکی از مهمترین پرسشهای مردمی این است در این مدت سازمان بازرسی و دیوان محاسبات و… کجا بوده اند ؟! چرا مسولی محاکمه نمی شود؟ چرا محاکمه ی احدی را نمی بینیم؟ چرا کسی عزل نمی شود؟!
آیا نهادهای مسول فساد را ندیده اند یا دیده اند ولی چون خواستند فساد را ریشه کن کنند (قدرت و ابزرار لازم را برای مبارزه نداشتند .) فساد و فاسدان تدبیر آنها را بلعیدند؟ !
اکنون هم که می گویند پرونده ۹۵۰ مدیر متخلف روی میز رئیس جمهور، رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه در دریافت حقوق های نجومی است ، حتی یک مدیر از سمت خود برکنار یا عزل نشده است! (فقط چند نفری استعفا داده اند!)
چرا استعفا ؟!
مقام معظم رهبری در نماز عید فطر فرمودند؛ «دریافت های نامشروع باید برگردانده شود. افرادی که بی قانونی و سوء استفاده کردند باید مجازات و بر کنار شوند. اینها لیاقت ندارند در این مراکز قرار گیرند. حقوق ها و برداشت های غیر منصفانه و ظالمانه از بیت المال، نامشروع، گناه و خیانت به آرمان های انقلاب است. این طور نباشد که سر و صدا کنیم و بعد قضایا را تمام کنیم. ما آسیب های ناشی از مستی اشرافی گری را نمی شناسیم و وقتی اشرافی گری، اسراف و تجمل در جامعه باشد این قضایا پیش می آید.»
به امید روزی که مبارزه با فساد دقیق و قاطعانه و فراگیر صورت گیرد و نهادهای مسئول در خواب غفلت فرو نروند.