سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » بیژن زنگنه: تلاشهای ناموفق برای مهار آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا متوقف نشده است!!

بیژن زنگنه: تلاشهای ناموفق برای مهار آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا متوقف نشده است!!

وزیر نفت گفت: بر اساس نظر کارشناسان اعلام شده که این آتش سوزی حداقل تا ۱۰ الی ۱۵ ساعت آینده ادامه دارد و حریق ظرف این مدت زمانی خاموش می شود.

resized_1736043_951

به گزارش مشرق بیژن نامدار زنگنه درباره آتش سوزی سایت پتروشیمی بوعلی اظهار کرد: اینجا تنها چیزی که باقی مانده آتش اصلی است و آتشی که در واحد فرآیندی یعنی برج پارازایلن رخ داده بود از صبح روز گذشته خاموش شد.

وی افزود: این آتش به دو مخزن دیگر سرایت کرد که آتش مخزن اول صبح روز گذشته مهار ولی دیگری همچنان در حال سوختن است.

وزیر نفت تصریح کرد: بخشی از محتویات مخزنی که اکنون در حال سوختن است تخلیه شده ولی تخلیه باقی آن از نظر فنی امکان پذیر نیست و در حقیقت به صلاح هم نیست.

زنگنه بیان کرد: امروز با وجود پیش بینی موفقیت کم برای حمله اما باز بر اساس تصمیم گیری ها یک حمله برای مهار آتش صورت گرفت که موفقیت آمیز نبود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر مخازن جنبی LPG، لایت N و بنزن را خنک سازی می کنیم تا خطری ایجاد نشود. این مخازن اکنون در وضعیت خوبی به سر می برند.

وزیر نفت خبر داد: در حال حاضر باید صبر کنیم تا محتوای سوختی که در این مخزن وجود دارد، تمام شود و آتش آن خاموش شود. تنها کاری که باقی مانده انتظار برای خاموش شدن این آتش است.

زنگنه یادآور شد: اعلام شده که این آتش سوزی حداقل تا ۱۰ الی ۱۵ ساعت آینده ادامه دارد و ظرف این مدت زمانی خاموش می شود. پیش بینی کارشناسان، مدیران مستقر و فرماندهی عملیات نیز این است که هیچ نگرانی برای این واحد وجود ندارد و فقط باید به انتظار خاموش شدن آتش نشست.

وی تأکید کرد: همه مجموعه وزارت نفت، شهرداری، استانداری و مقامات برای این حادثه همکاری داشتند. البته فرماندهی عملیات بر عهده نفت است ولی خود واحدهای مختلف پتروشیمی هم حضور دارند.

منبع: مهر