جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » امروز كساني هستند كه سلاحشان تكفير است؛ ابائي هم ندارند كه بگويند ما تكفيري هستيم

امروز كساني هستند كه سلاحشان تكفير است؛ ابائي هم ندارند كه بگويند ما تكفيري هستيم

ظرف روزهای گذشته رسانه های کشورمان اعترافات یکسری از گروههای تروریستی و تکفیری داعش را منتشر کردند که نشان می داد این گروه تکفیری قصد داشت در بیش از 50 نقطه کشور دست به یکسری عملیات انتحاری بزنند. برنامه این بود که بیشترین قربانی را بگیرند ولی نتیجه دستگیری این گروه بود کما اینکه دیدیم اعترافات آنها هم پخش شد.

546234_491

گروه سیاسی:به گزارش خبرنگار بولتن نیوز در کوبانی ،شاید در این مدت دو جین از این تروریستها به دام سربازان گمنام امام زمان و نیروهای امنیتی کشور افتاده اند اما به هر دلیلی اعترافات آنها پخش نشد.در این میان سوال محوری به پخش یا عدم پخش این اعترافات برنمی گردد بلکه سوال محوری این است چرا داعش نتوانسته است در کشورمان که یک کشور بزرگ و با وسعت زیاد و تنوع قومی هست دست به عملیات انتحاری بزند و اگر هم خواسته است دسیسه های آنها کشف شده و قبل از عملیات نابود شده اند.عده ای در پاسخ به این سوال کوشیده اند فضا را چنان نشان دهند که ایران بخشی از حمایت از این گروهها بوده و خود در شکل دهی و سازماندهی آنها نقش داشته است از این رو داعش در جمهوری اسلامی ایران اصولا قصدی برای عملیات مسلحانه ندارد.بدون شک این تنها یک ترفند برای فرار از پاسخ محوری به این سوال است. اگر کسی یا کسانی اندکی با تفکرات داعش و هم مسلکانش آشنایی داشته باشد به خوبی متوجه می شود که این گروههای تکفیری قبل از اینکه تل آویو و واشنگتن را هدف خود قرار دهند ایران را نقطه اصلی اهداف خود بیان می کنند و دیدیم که در عراق و سوریه هم چه بر سر شیعیان آوردند. هنوز که هنوز است ابن گروه تروریستی با توجیه سپاهیان صفوی می کوشد نظر مثبت گروههای سنی را برای جنگ با شیعیان بدست بیاورد.یکی از مهمترین مباحث در داعش و سلفیسم فرهنگ تکفیر دیگران  و خصوصا شیعیان است.

چرا داعش نتوانسته است در جمهوری اسلامی ایران عملیات مسلحانه انجام دهد؟

اگرچه سلفیسم علمی ( آنچه در عربستان می بینیم) به ظاهر شروطی را برای تکفیر کردن گذاشته است اما این شروط آنقدر کش دار هستند که می توانند بر هر تنی بچسبند و آن را تکفیر کنند.

ابن تميميه یکی از مغزهای متفکر داعش نصيري ها( علوي ها) و تمامی قرامیته های باطنی را نه تنها کافر می داند بلکه از یهودیان و مسیحی ها هم کافرتر می بیند. همانگونه که می گوید: هؤلاء القوم المسمون بالنصيرية هم وسائر أصناف القرامطة الباطنية أكفر من اليهود والنصارى  . بدون شک باطنی ها نه تنها بیشتر شیعیان بلکه دروزی ها،‌ایزدیها،‌کاکایی ها و … را شامل می شود. رفتار داعش به نسبت سایر ادیان به خوبی نشان می دهد که از این ایده الهام می گیرند پس اصولا داعش و تکفیریها قبل از هر کشوری ایران را هدف قرار می دهند ولی چرا  در حالیکه بغداد ، پاریس، بروکسل و تمام دنیا را هدف قرار می دهند اما نتوانستند در داخل ایران نفوذ کنند؟

چرا داعش نتوانسته است در جمهوری اسلامی ایران عملیات مسلحانه انجام دهد؟

پاسخ به این سوال از چند محور قابل بررسی است . یکی از مهمترین محورها توانمندی نیروهای امنیتی کشورمان در مقابله با گروههای تروریستی است اما قبل از این توانمندی باید به موضع صریح جمهوری اسلامی ایران در مقابل جریان تکفیریها اشاره کرد. بدین معنا که تکلیف ایران با این تروریستها از همان روز اول روشن و واضح بوده است و از این رو می بینیم در هیچ زمانی تساهلی نسبت به تروریستها صورت نمی گیرد.

«من از منطقه‌ای می‌آیم که بخش‌های مهمی از آن در آتش تندروی و افراط می‌سوزد، در شرق و غرب کشور من، افراطی‌گری، همسایگان ما را تهدید می‌کند و خشونت می‌ورزد و خون می‌ریزد. آنان البته تنها به یک زبان سخن نمی‌گویند و حتی رنگ‌ پوست‌شان هم، یکی نیست و یک ملیت واحد ندارند. آنان از کشورهای مختلف به خاورمیانه آمده‌اند اما ایدئولوژی واحدی دارند: افراطی‌گری و خشونت و هدف واحدی دارند: نابودی تمدن، اسلام‌هراسی و ایجاد زمینه برای مداخله مجدّد بیگانگان در منطقه».

این سخنان بخشی از اظهارات روحانی در شصت‌و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال 2015 میلادی بود؛ اظهاراتی که روحانی درباره شرایط منطقه بیان کرد و گفت: اشتباهات راهبردی غرب در مسایل منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی و قفقاز، این نقطه از جهان را به بهشت تروریست‌ها و افراطیون بدل کرده است. تجاوز نظامی به افغانستان و عراق و مداخلات‌های نادرست در تحولات سوریه نمونه‌های روشنی از این راهبرد غلط در منطقه خاورمیانه است.

جمهوری اسلامی ایران هیچ وقت مرتکب این اشتباه راهبردی نشد. هیچ وقت فکر نکرد این گروهها می توانند منافع ایران را تامین کنند، همانگونه که عربستان، ترکیه، قطر،‌امارات، فرانسه یا اروپاییها و آمریکاییها فکر کردند می توانند منافعشان را از طریق این گروهها تامین شده ببینند.  

چرا داعش نتوانسته است در جمهوری اسلامی ایران عملیات مسلحانه انجام دهد؟

در مثالهای عامیانه ایرانیها آمده است که کلاهت را سفت بگیر تا باد آن را نبرد. ازاین رو دیدیم ایران کلاه خود را در مقابله با این تروریستها سفت گرفت و اجازه نداد آنها بادی باشند که کلاه ایران را ببرند. بله تکفیریها کلاه غربیها و حامیانشان را بردند و امروز همین کشورها در آتش این تروریستها می سوزند.

فراتر از این باید گفت تکلیف جمهوری اسلامی ایران با تکفیریها از روز اول مشخص بوده است چون حجت را رهبر انقلاب تمام کرده اند. بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص تکفیریها این را ثابت می کند.

«امروز كساني هستند كه سلاحشان تكفير است؛ ابائي هم ندارند كه بگويند ما تكفيري هستيم؛ اينها سم‌اند. خب، اين سم را بايد از محيط اسلامي خارج كرد. يكي او را تكفير كند، يكي او را تفسيق كند؛ اين در سخنراني و در منبر يك حرفي بزند كه تعريض به او باشد، او يك چيزي بگويد كه تعريض به اين باشد؛ اين همين چيزي ميشود كه دشمن ميخواهد.» ۱۳۹۰/۰۷/۲۰

«با ايجاد اختلافات، با جنگهاي داخلي، با ترويج افراطگريِ انحرافي به نام اسلام و به نام دين و شريعت؛ عدّه‌اي عامّه‌ي مسلمانان را، اكثريّت مسلمانان را تكفير كنند. وجود اين جريانهاي تكفيري كه در دنياي اسلام به‌وجود آمدند، براي استكبار، براي دشمنان جهان اسلام يك مژده است. اينها هستند كه به‌جاي توجّه به واقعيّت خبيث رژيم صهيونيستي، توجّه‌ها را به‌جاي ديگري معطوف ميكنند. درست نقطه‌ي مقابل آنچه اسلام خواسته است؛ اسلام از مسلمانان خواسته است كه «اَشِدّاءُ عَلَي الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم»(۲) [باشند]؛ مسلمانان بايد در مقابل دشمنان دين سرسخت باشند، بايد بايستند، بايد تحت نفوذ قرار نگيرند؛ «اَشِدّاءُ عَلَي الكُفّار» صريح آيه‌ي قرآن است. بين خودشان مهربان باشند، با هم باشند، دست در دست يكديگر بگذارند، اعتصام به حبل‌الله بكنند؛ اين دستور اسلام است. آن‌وقت يك جرياني به‌وجود بيايد كه مسلمانها را تقسيم كند به مسلم و كافر! عدّه‌اي را به‌عنوان كافر هدف قرار بدهد، مسلمانها را به جان هم بيندازند! چه كسي ميتواند شك كند كه وجود اين جريانها و پشتيباني اين جريانها و تَمويل(۳) اين جريانها و دادن سلاح به اينها كار استكبار است و كار دستگاه‌هاي امنيّتي خبيث دولتهاي استكباري است؟ مي‌نشينند و براي همين كار برنامه‌ريزي ميكنند. دنياي اسلام بايد به اين مسئله بپردازد؛ اين خطر بزرگي است. متأسّفانه بعضي از دولتهاي مسلمان، بي‌توجّه به اين اختلافات دامن ميزنند؛ نميفهمند كه دامن زدن به اين اختلافات، آتشي خواهد افروخت كه دامن همه‌ي آنها را خواهد گرفت؛ اين خواسته‌ي استكبار است: جنگ گروهي مسلمان با گروهي ديگر. عامل اين جنگ هم كساني هستند كه از پول دست‌نشاندگان مستكبرين استفاده ميكنند؛ به اينها پول ميدهند، سلاح ميدهند، [كه‌] در اين كشور و در آن كشور، مردم را به جان هم بيندازند. و اين حركت از سوي استكبار در اين سه چهار سال اخير كه موج بيداري اسلامي در تعدادي از كشورهاي اسلامي و عربي به‌وجود آمد، تشديد شده است؛ براي اينكه بيداري اسلامي را تحت‌الشّعاع قرار بدهند. هم مسلمانها را به جان هم مي‌اندازند، هم با بزرگ‌نماييِ دستگاه‌هاي تبليغاتي دشمن، اسلام را در چشم افكار عمومي دنيا زشت جلوه ميدهند؛» ۱۳۹۲/۱۰/۲۹

حال می توان گفت چرا داعش در ایران نمی تواند نفوذ کند؟ چون تکلیف همه در مقابله با داعش و همفکرانش روشن است .آنها دشمن اسلام و مردم ایران هستند و طبیعی است در مقابل دشمن باید چه کرد.سیاست روشن جمهوری اسلامی ایران در طول سالهای گذشته در قبال این تروریستها هیچ وقت تغییر نکرده است و این است راز موفقیت جمهوری اسلامی ایران در مواجه با تروریستهای تکفیری

قطره ای از تلاش سربازان گمنام امام زمان برای برقراری امنیت
مستند کامل «در عمق ناکامی» + ویدئو
این مستند که شامل جزئیات شناسایی تروریست ها و مخفیگاه آنان، عملیات دستگیری و بخش‌هایی از اعترافات تروریست ها است، روز گذشته از شبکه خبر و شبکه دو سیما پخش شد.
گروه سینما و تلویزیون: در پی رشادت‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) وزارت اطلاعات و دستگیری افرادی که قصد اقدام تروریستی در روزهای اخیر در تهران و سایر نقاط کشور را داشتند صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مستندی کوتاه را پخش کرد که در ادامه مشاهده می فرمایید.
مستند کامل «در عمق ناکامی» + ویدئو
به گزارش بولتن نیوز، این مستند که شامل جزئیات شناسایی تروریست ها و مخفیگاه آنان، عملیات دستگیری و بخش‌هایی از اعترافات تروریست ها است، روز گذشته از شبکه خبر و شبکه دو سیما پخش شد.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات در جمع خبرنگاران گفت: سلسله عملیات دستگیری تروریست ها از مورخ 25 خرداد 1395 آغاز و آخرین ضربه های اطلاعاتی در تاریخ 31 خرداد 1395 بر این گروه وارد شده و تعداد 10 تروریست تکفیری وهابی در تهران و سه استان مرزی و مرکزی کشور دستگیر شده‌اند.