پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » آتش سوزی مهیب در مخزن 801 پتروشیمی بوعلی سینا

آتش سوزی مهیب در مخزن 801 پتروشیمی بوعلی سینا

آتش سوزی در مخزن 801 پتروشیمی بوعلی سینا که بنابر اظهارات مسئولان محلی بر اثر نشتی گاز اتفاق افتاده، اگرچه با وسعت قابل توجهی همراه بوده اما تا این لحظه مجروح یا کشته‌ای بر جای نگذاشته است.

610265_667

به گزارش «تابناک»، این آتش سوزی عصر چهارشنبه در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در استان خوزستان روی داده است و پرسنل واحدهای ایمنی برای کنترل حادثه در تلاشند. شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در زمینی به مساحت 36 هکتار در شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان، در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) واقع است. این شرکت وابسته به شرکت ملی صنایع پتروشیمی است که در سال 1377 تاسیس شد.

منصور قمر فرماندار شهرستان بندر ماهشهر روز چهارشنبه گفت: «هنوز به صورت دقیق نمی‌توان اطلاعات دقیقی از وسعت آتش سوزی در یکی از واحدهای پتروشیمی بوعلی داد، ولی هیچ تلفات جانی در این منطقه گزارش نشده است.»

منصور قمر، وسعت این آتش سوزی را وسیع عنوان کرد و گفت: «اگر این آتش مهار نشود، امکان سرایت آن به سایر واحدها وجود دارد. نخستین اقدامی که پس از آتش سوزی انجام شد تخلیه کارکنان بوده به همین دلیل، تلفات جانی گزارش نشده است. خودروهای امداد و آتش نشانی در حال عزیمت به سمت منطقه هستند و یک فروند بالگرد آتش نشان نیز از استان بوشهر در حال رسیدن به ماهشهر و مهار آتش سوزی است.»

سیاوش فرجی مسؤول روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در ماهشهر نیز اظهار کرد: «به دلیل نشتی یکی از ولوهای واحد پارازایلین بوعلی سینا «آروماتیک سوم» این واحد دچار آتش‌سوزی شد که متعاقب این سانحه کمیته بحران شهرستان تشکیل و از تمام امکانات مناطق نفت‌خیز استان برای مهار آتش استفاده شده است. این حادثه تاکنون هیچ تلفات جانی در پی نداشته و تلاش‌گران آتش‌نشانی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و مناطق نفت‌خیز در حال کنترل و مهار آتش‌سوزی هستند.»