پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » تغییر و تحولات قابل توجه در صدا وسیما، و نیروهای مسلح پیاپی صورت میگیرد

تغییر و تحولات قابل توجه در صدا وسیما، و نیروهای مسلح پیاپی صورت میگیرد

با افزوده شدن ساختار جدید معاونت حقوقی و امور مجلس، محمد علی عبداله زاده به عنوان معاون این بخش منصوب شده است.

 

رئیس رسانه ملی درحکمی، دکتر محمد علی عبداله زاده را به سمت «معاون حقوقی و امور مجلس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران» منصوب کرد. ‌resized_1730904_427

علی عسکری در حکم دکتر عبداله زاده بر«برقراری ارتباط فعال ومستمر با مجلس شورای اسلامی به منظور تحکیم جایگاه قانونی و حفظ و استیفای حقوق حاکمیتی رسانه ملی و ایجاد زمینه برای افزایش نقش و کارکرد اثربخشآن در عرصه برنامه‌های راهبردی کشور در فرایند بررسی و تصویب لوایح و طرح‌های قانونی مختلف و نیز برنامه ششم توسعه؛ استفاده از اختیارات و ظرفیت‌های قانونی مجلس برای رفع مشکلات سیگنال‌‌‌رسانی و تکمیل پوشش رادیویی و تلویزیونی کشور؛ پیگیری ویژه و اختصاصی برای متناسب کردن بودجه سازمان با مأموریت‌های راهبردی و مهم رسانه ملی برای حفظ فرهنگ و هویت ملت ایران و نیز حمایت از پیشرفت و توسعه همه‌جانبه نظام اسلامی؛ ساماندهی قوانین و مقررات فضای مجازی و ماهواره‌ها به‌ویژه تلاش در جهت تثبیت مالکیت معنوی محصولات رسانه‌ای؛ پیگیری جدی طرح‌‌‌ها و لوایح مربوط به رسانه ملی در کمیسیون‌‌‌های تخصصی؛ جمع‌آوری اطلاعات و تهیه گزارش‌‌‌های مستمر به منظور تبیین عملکرد رسانه ملی برای مجلس؛ دفاع از حقوق سازمان و کارکنان آن در مجامع قانونی داخلی و بین‌المللی؛ تهیه، تدوین مجموعه قوانین و مقررات، تصویب‌نامه‌ها، آیین‌‌‌نامه‌ها، قراردادها، اساسنامه‌ها و بخشنامه‌های مرتبط با سازمان و بازنگری در آن» تاکید کرد.

منبع: ایرنا

امیر موسوی جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح شد +عکس

امیر سید عبدالرحیم موسوی جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح شد.
به گزارش مشرق، امیر سید عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش، طی حکمی توسط فرمانده معظم کل قوا، جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح شد. پیش از این، سرلشکر غلامعلی رشید جانشین ریاست ستاد کل نیروهای مسلح را برعهده داشت. امیر موسوی سابقه 96 ماه حضور مستمر در مناطق جنگی غرب و جنوب غرب در دوران دفاع مقدس را داشته و از همرزمان سپهبد شهید صیاد شیرازی است.

امیر موسوی جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح شد +عکس

وی هم‌اکنون دانشیار در دانشگاه دفاع ملی است. و در دوره عالی دافوس نیز، نفر برتر شده است.  در سوابق امیر موسوی، تصدی معاونت طرح و برنامه نزاجا نیز به چشم می‌خورد. ریاست اداره  عملیات ارتش و موسس و رئیس مرکز مطالعات  راهبردی ارتش نیز جزو سمت‌هایی است که امیر موسوی پیش از این تصدی آنها را برعهده داشته است.

منبع: تسنیم
به گزارش مشرق، با حکم فرمانده کل قوا، سرلشکر غلامعلی رشید به عنوان فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیای ستاد کل نیروهای مسلح منصوب شد. سرلشکر رشید پیش از این، جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بود.
منبع: تسنیم

 

به گزارش مشرق، با حکم فرمانده کل قوا سردار علی عبداللهی معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح شد. سردار علی عبدالهی پیش‌ از این، معاون امنیتی وزیر کشور و سرپرست و جانشین نیروی انتظامی، استاندار استان‌های سمنان و گیلان و همچنین فرماندهی لشکر قدس سپاه پاسداران استان گیلان را به عهده داشته است. وی همچنین، معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح نیز بوده است.

منبع: تسنیم