چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » پس از آن که با همت آقایان اسماعیل عبدی و جعفرعظیم زاده اعتصاب غذا کردند، یکی پس از دیگری آزادشدند

پس از آن که با همت آقایان اسماعیل عبدی و جعفرعظیم زاده اعتصاب غذا کردند، یکی پس از دیگری آزادشدند

خروج آقای جعفرعظیم زاده دبیر اتحادیه آزاد کارگران ایران درمیان استقبال پرشور خانواده و دوستان و دوستداران او صورت گرفت

عفو بین الملل  روز چهارشنبه با صدور یک  بیانیه‌ هشدار داد که جان  جعفر عظیم زاده به عنوان یک “زندانی عقیده” در اثرادامه اعتصاب غذا در خطر قرار گرفته است. در همان روز چهارشنبه گروهی  از فعالان کارگری و چهره‌های سیاسی با گردهمایی مقابل نهاد ریاست جمهوری  خواستار آزادی بیدرنگ جعفر عظیم زاده شدند.
فعالان حقوق بشری در ایران می‌گویند که جعفر عظیم زاده، دبیر اتحادیه آزاد کارگران ایران، پس از بیش از دو ماه اعتصاب غذا، با وعده مقام‌های قضایی برای اعاده دادرسی و اعطای مرخصی قابل تمدید، به اعتصاب غذای خود پایان داده و موقتا آزاد شده است.

جعفر عظیم زاده از ۱۰ اردیبهشت در اعتراض به برخورد امنیتی با فعالان کارگری و فعالان حقوق معلمان در ایران اعتصاب غذا کرد. او در آن مقطع در نامه‌ای خطاب به رئیس زندان اوین حذف اتهام “اقدام علیه امنیت ملی کشور” از پرونده‌اش را به عنوان یکی از خواسته‌هایش مطرح کردو درعین حال متذکر شد که رویکرد وزارت کار و دولت حسن روحانی به فعالان کارگری “امنیتی” است. با ادامه اعتصاب غذا و بالاگرفتن احوال وخامت آمیز او آقای محمدعلی جداری فروغی، وکیل جعفر عظیم زاده،  روز پنجشنبه  در نامه‌ای خطاب به قاضی ناظر در زندان اوین گفت که وضعیت جسمی موکلش “بحرانی” شده و احتمال “قطع علایم حیاتی” او می‌‎رود
در هفته‌های اخیر اسماعیل عبدی و محمود بهشتی لنگرودی، از رهبران جنبش معلمان در ایران، و محمدصدیق کبودوند، موسس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان نیز پس از مدتی اعتصاب غذا از زندان ترخیص شدند.