چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » گفت‌وگوی شاهزاده محمد بن سلمان و فرانسوا اولاند درباره دخالت‌های ایران در منطقه

گفت‌وگوی شاهزاده محمد بن سلمان و فرانسوا اولاند درباره دخالت‌های ایران در منطقه

شاهزاده محمد بن سلمان، ولی ولیعهد سعودی، صبح امروز دوشنبه، در قصر الیزه به مدت یک ساعت با فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه دیدار و گفتگو کرد. ولی ولیعهد پس از دیدار با اولاند، راهی ساختمان دولت فرانسه شد تا با مانوئل فالس نخست وزیر این کشور ملاقات کند.

به گزارش العربیه ، تاکنون بیانیه ای رسمی درباره گفتگو میان شاهزاده محمد بن سلمان و اولاند صادر نشده است اما خبرنگار العربیه گفته که در این دیدار، درباره بحران های سوریه، عراق، یمن و نیز مسائل مربوط به همکاری مشترک تبادل نظر شد.

بر اساس این گزارش، دو هیئت سعودی و فرانسوی به ریاست شاهزاده محمد بن سلمان و فرانسوا الولاند برگزار شد.

رئیس جمهور فرانسه در ابتدای ورود ولی ولیعهد به کاخ الیزه از وی استقبال و در پایان این گفتگوها نیز شاهزاده محمد بن سلمان را بدرقه کرد.

سفر شاهزاده محمد بن سلمان، قرار است به مدت دو روز به طول انجامد.

نشست سوم کمیته مشترک فرانسه- سعودی به ریاست شاهزاده محمد بن سلمان برگزار خواهد شد. ولی ولیعهد سعودی همچنین با بازرگانان و روسای شرکت های بزرگ فرانسه که در بازار سعودی فعالیت می کنند، دیدار خواهد کرد.

برخی منابع دیپلماتیک بلندپایه فرانسوی در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط گفته اند که دیدار ولی ولیعهد از این کشور، در دو زمینه سیاسی و اقتصادی بسیار مهم خواهد بود.

بر اساس بیانیه ای که دیوان پادشاهی صادر کرد، در پاسخ به دعوت دولت فرانسه، و بنا بر رهنمودهای خادم حرمین شریفین، ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، شاهزاده محمد بن سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، ولی ولیعهد، نایب دوم رئیس شورای وزیران و وزیر دفاع، روز یکشنبه 26 / 6 / 2016م، آمریکا را به سمت فرانسه ترک کرد.