جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » نصرالله : تمام منابع مالی حزب الله نه از بانکها بلکه از سوی جمهوری اسلامی تأمین میشود

نصرالله : تمام منابع مالی حزب الله نه از بانکها بلکه از سوی جمهوری اسلامی تأمین میشود

حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، در یک سخنرانی عمومی با اشاره به محدودیت‌های اخیر مالی علیه این گروه گفته است که این محدودیت‌ها تاثیری در وضعیت حزب‌الله ندارد چون تمام منابع مالی حزب‌الله نه از بانک‌ها بلکه از سوی ایران تامین می‌شود.

گفت “این پول‌ها همان‌طور به دست ما می‌رسد که موشک‌هایی که با آن اسرائیل را تهدید می‌کنیم.”

وی در ادامه تاکید کرد، تحریم‌های آمریکا علیه نهادهای مالی لبنان که با حزب الله همکاری می کنند، آسیبی به این گروه وارد نخواهد کرد.

رهبر حزب الله گفته است: ما هیچ پروژه تجاری یا سرمایه گذاری از طریق بانک‌ها نداریم، در نتیجه این اقدام تاثیری نخواهد داشت.

حسن نصرالله تصریح کرده است: ما در خصوص بودجه حزب الله شفاف هستیم، درامد‌هایش، هزینه‌هایش، هرآنچه که خورده و نوشیده می‌شود، موشک‌ها و راکت‌هایش همه از ایران دریافت می‌شود.

نصرالله جمعه ۲۴ ژوئن/ چهارم تیر در شبکه تلویزیونی المنار، وابسته به حزب الله لبنان گفت که «شواهد و اسنادی» در دست دارد که ۶۱۷ شبه‌نظامی سنی به تازگی از ترکیه وارد سوریه شده‌اند و هدف آنها تصرف شهر حلب و روستاهای اطراف آن است.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت که «موج جدیدی از پروژه جنگ علیه سوریه» در شمال این کشور و به ویژه حلب آغاز شده و اضافه کرد: «دفاع از حلب، دفاع از تمام سوریه، دفاع از دمشق، دفاع از لبنان و دفاع از عراق است».

او تأکید کرد که حزب الله لبنان حضور بیشتری در حلب خواهد داشت و عقب‌نشینی نخواهد کرد.