پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » امسال رمضان، آهنگهای مناجات واره “سامی یوسف” جای “ربنای استادشجریان”را درصدا و سیما پرکرده است!!

امسال رمضان، آهنگهای مناجات واره “سامی یوسف” جای “ربنای استادشجریان”را درصدا و سیما پرکرده است!!

سایت تابناک هر روز از ایام ماه مبارک رمضان چنین خبری را تیتر میزند:افطار ماه رمضان با دعای روز نوای “سامی یوسف”

 

تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ – ۲۰:۴۲ 22 June 2016   شانزدهمین افطار رمضان 1437 با «تابناک»؛

فیلم: با دعای روز و نوای سامی یوسف افطار کنید

پس از این تصاویر، نوای روح‌بخش اذان را با صدای استاد فاطمی خواهید شنید. ‌سپس دعای روزهای ماه مبارک رمضان و دعای روز شانزدهم مبارک ‌تقدیمتان می‌شود.

مغرب شانزدهم رمضان 1437 هجری قمری پیش آمد و این ماه پربرکت به نیمه رسید و می‌توان آثار روزه را در جسم و روح روزه‌داران واقعی احساس کرد که انوار الهی وجودشان را درنوردیده است.

رسول اللَّه(ص) فرموده‌اند: «رمضان، ماهى است كه اولش رحمت، وسطش آمرزش و پایانش رهایى از آتش جهنم است‌». ایشان در جای دیگری نیز تأکید دارند: «سه چیز از روح خداست: شب زنده‌دارى با نماز، جویاى حال برادران و روزه گرفتن‌».

همچون مغرب‌های پیشین، نخست اسماءالله‌الحسنی را خواهید شنید و در ادامه نوای ربنا را می‌شنوید. سپس به روال هر غروب، اشاره‌ای داریم به یکی از مشاغل سخت که در این ماه مبارک و روزهای پرحرارت نیز فعالیت‌هایشان ادامه دارد. آشپزها در این ماه، روزهای دشوارتری می‌گذرانند و در طول روز کنار حرارت، برای روزه‌داران غذا می‌پزند و از این جهت باید به این عزیزان خسته نباشید گفت.

فیلم: این عالم ظرف عمل و عکس العمل است

پس از این تصاویر، نوای روح‌بخش اذان را با صدای استاد فاطمی خواهید شنید. ‌سپس دعای روزهای ماه مبارک رمضان و دعای روز شانزدهم مبارک ‌تقدیمتان می‌شود.

در دعای روز شانزدهم می‌خوانیم: «اللهمّ وَفّقْنی فیهِ لِموافَقَةِ الأبْرارِ وجَنّبْنی فیهِ مُرافَقَةِ الأشْرارِ وأوِنی فیهِ بِرَحْمَتِكَ الى دارِ القَرارِبالهِیّتَكِ یا إلَهَ العالَمین.»؛ خدایا توفیقم ده در آن به سازش كردن نیكان و دورم دار در آن از رفاقت بدان و جایم ده در آن با مهرت به سوى خانه آرامش به خدایى خودت اى معبـود جهانیان.

 

درادامه، نوای حسبی ربی را با صدای سامی یوسف می‌شنوید و در پایان نیز با سوز صدای دکتر شریعتی با هم دعا می‌کنیم. در این لحظات ما را نیز در دعایتان شریک کنید.