جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » فرهنگ » مادر فوتبالیست پرتغالی”رونالدو”: حضرت فاطمه تیم فوتبال ما را حمایت می‌کند

مادر فوتبالیست پرتغالی”رونالدو”: حضرت فاطمه تیم فوتبال ما را حمایت می‌کند

مادر کریستیانو رونالدو به شهر کوچک “فاطمه” در پرتغال مسافرت کرده تا درآنجا با دعا و نذر خواهان پیروزی تیم ملی فوتبال کشورش که شامل بازکنان جوان از جمله پسر خود او است بشود.

دبی-العربیه.نت، فارسی 
اصطلاحا نام مطبوعات زرد بر روزنامه‌ها، مجلات و منشوراتی اطلاق می‌شود که به منظور جلب خواننده و بالا بردن تیراژ به همه شیوه‌های غیرحرفه‌ای متوسل می‌شوند.
بسیاری از این مطبوعات به دنبال رسوایی‌های شخصیت‌های معروف و یا اخبار جنجالی هستند بی آن که منبع موثقی را ارایه دهند. اما آیا سوء استفاده آگاهانه از احساسات مذهبی در کشوری که از سال 1979 نام “جمهوری اسلامی ایران” بر آن اطلاق شده توجیه پذیر است؟

روزنامه ورزشی 90 در شماره امروز سه‌شنبه 21 ژوئن (1 تیرماه 1395) تیتر عجبیبی را برای جلب توجه خوانندگان به کار برده است که در آن از حمایت حضرت فاطمه زهراء از کریستیانو رونالدو بازیگر تیم فوتبال ریال مادرید و عضو تیم ملی برتغال می‌گوید.

رونالدو و مادرش

این عنوان جنجالی درباره مادر رونالدو و توسل او به حضرت فاطمه از آنجا آغاز شد که خانم “دلورس آویرو” مادر رونالدو به منظور دعا برای موفقیت پسرش و نیز موفقیت تیم پرتغال در بازی‌های “یورو 2016” که در فرانسه جریان دارد به شهری به نام “فاطمه” یا “Fátima” در مرکز این کشور رفته است.
فاطمه پرتغالی کیست؟  

نماد شهر فاطمه یا فاتیما

شهر فاطمه “Fátima” یا فاتیما در مرکز کشور پرتغال قرار دارد و گفته می‌شود که نام خود را از یک بانوی شاهزاد عرب در قرن 12 میلادی گرفته است، مسلمانان عرب حدودا 850 سال بر شبه جزیره ایبیری حکومت کردند و آخرین حاکم عرب در سال 1492 میلادی از اندلس اسپانیا به مغرب عقب‌نشینی کرد و تا کنون نام‌های عربی بسیاری بر شهرها و روستاهای اسپانیا و پرتغال اطلاق می‌شود به طوری که زبان‌های این دو کشور نیز آکنده از کلمات و اصطلاحات عربی است، لذا عجیب نیست اگر نام این شهر پرتغالی فاطمه باشد.

قصر الحمراء از آثار دوره عربی اسلامی در اسپانیا

داستان قدسیت این شهر از سال 1917 آغاز شد، هنگامی که سه کودک روستایی در آن سال مدعی شدند که در بیرون شهر فاطمه پرتغال مریم عذرا، مادر حضرت مسیح بر آنان ظاهر شده است. از هنگام تا کنون این شهر نزد پرتغالی‌ها از اهمیت مذهبی برخورد است.

زیارتگاه مریم عذرا در شهر فاطمه

در اینجا منظور از “بانوی فاطمه” در دعای مادر رونالدو، بانوی “شهر فاطمه” است که همان مریم عذرا باشد که بنا به ادعای آن سه کودک روستایی در حومه این شهر بر آنها ظاهر شده بود