جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » امامی کاشانی:جوانان باید مانغ شوند که دستورات مقام رهبری درغربت فراموش شود

امامی کاشانی:جوانان باید مانغ شوند که دستورات مقام رهبری درغربت فراموش شود

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به اینکه در قله‌ای از جهان قرار گرفته‌ایم که همه دنیا می‌بیند، اظهار کرد: به همه جوانان توصیه می‌کنم که قدر رهبر معظم انقلاب را بدانند و نگذارند کلمات ایشان در غربت به سر ببرد.

آیت‌الله امامی کاشانی خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: تنهاکسی که حیله دشمنان را خوب تحلیل می‌کند، شخص مقام معظم رهبری است.

جوان آنلاين: آیت‌الله محمد امامی کاشانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته (28 خرداد) با بیان اینکه فلسفه روزه در 3 کلمه قرآن مجید بیان شده، اظهار کرد: «پرهیزگار بودن»، «خدا را بزرگ شمردن» و «شکرگزار بودن» فلسفه روزه است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه شب‌های قدر باید متوجه امام عصر(عج) بود، اظهار کرد: باید در شبهای قدر به امام عصر توجه داشت بویژه در شب بیست و سوم ماه رمضان باید «اللهم کن لولیک الحجةابن الحسن» را زیاد گفت زیرا توجه به حضرت ولی‌عصر(عج) یعنی که او صاحب لیلةالقدر است و همه امور با نظر او حل و فصل می‌شود.

آیت‌الله امامی کاشانی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه درباره مصلی اظهار کرد: به تصمیم‌گیران توصیه می‌کنم مشکلات مصلی را بررسی کنند تا نماز جمعه در دانشگاه برگزار نشود. مردم نباید در نمازجمعه زیر آفتاب بمانند و باید این مشکل را هر چه سریعتر حل کرد.

وی با بیان اینکه دنیای استکبار روز به روز خودش را نشان می‌دهد و انقلاب اسلامی نیز به سرعت جلو می‌رود، گفت: پولهای رژیم سعودی، قدرت آمریکا و سیاست صهیونیستها در برابر اسلام فساد می‌کنند اما انقلاب اسلامی همچنان پیش می‌رود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: تنها کسی که می‌تواند خوب تحلیل کند که انقلاب اسلامی چیست، چه عظمتی دارد، چگونه باید حفظ شود و با دنیا باید چگونه برخورد کرد و حیله دشمنان چیست، شخص مقام معظم رهبری است.

 

وی با بیان اینکه دنیای استکبار با برنامه‌هایش در برابر جهان اسلام ایستاده است، خاطرنشان کرد: دنیای اسلام باید متحد شود و همه باید با وحدت و انسجام بازوی پیامبر(ص) را بگیریم و نگذاریم دشمنان پیامبر اکرم(ص) و قرآن را زمین بزنند و تمام جهان اسلام در برابر این مسئله مسئول است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه در بحرین مساجد را می‌بندند و شیعیان را شکنجه می‌کنند، گفت: باید به آنها ابراز همدردی کنیم و این مشکل جهان اسلام است.

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به اینکه در پاکستان شیعیان را می‌کشند و عده‌ای از علمای شیعه نیز در واکنش به این مسئله اعتصاب کردند، متذکر شد: اهل سنت و حتی مسیحیان پاکستان از شیعیان حمایت می‌کنند اما دولت پاکستان واکنشی نشان نداده و ما از دولت این کشور می‌خواهیم در سیاستش تجدیدنظر کند.

وی با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه ترویج مواد مخدر و روانگردان سیاست آمریکاست، اظهار کرد: این وظیفه همه نخبگان، استادان، معلمان و دبیران است که ضرر‌های مواد مخدر را بگویند و در مدارس جلوی اینها را بگیرند و حتی مضرات سیگار نیز گفته شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در خاتمه افزود: این تکلیف همه ماست و باید به آن عمل کنیم و مردم هم نسبت به این مسئله تکلیف دارند.من از نیروهای انتظامی که با قاطعیت با مواد مخدر مبارزه می‌کنند، تشکر می‌کنم.

 

منبع : تسنيم