پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » نادرطالب زاده میکوشد تاصنعت سینمای”خالی بودی” داخلی را ابزار نبرد برعلیه”هالیود” کند!

نادرطالب زاده میکوشد تاصنعت سینمای”خالی بودی” داخلی را ابزار نبرد برعلیه”هالیود” کند!

نادرطالب زاده با اطلاع عمیق نسبت به فقر صنعت سینما در ایران، زیرعنوان مستند سازی میکوشد “فیلمهای ضد غربی” تولید کند!! تا سبب خرسندی خاطر دوستان “جبهه شرق” را فراهم نماید!

 

سایت مشرق نیوز – وابسته به اطلاعات سپاه – با بزرگنمایی بیش ازاندازهء دست و پا زدنهای بارِدِ “نادر طالبزاده” مطالبی در این زمینه به رشته تحریر درآورده است. نکته جالب آن است که مراکز “فِرَق وادیانی” تحت شمول “قرارگاه ثارالله” در نشست سالیانه زیر عنوان “منشور امام مبارزه با تحریف و اسلام آمریکایی” که در خراسان براه افتاد از نادرطالبزاده – به عنوان گرداننده برنامه- دعوت کرده بودند.

1647300_505

درپی این همایش مضحک که توسط مرکز تکفیری ادیان و فِرَقی موسوم به “موسسه حق پژوهی در خراسان” راه اندازی شد شرکت جست، “الکساندر دوگین” – مغز متفکر و دست راست “ولادیمیر پوتین”- توسط دیپلماسی فعال روسیه  به ایران فرستاده شد و این امر فرصتی به دست نادر طالبزاده داد تا  در قم وتهران به عنوان “کیف کِش” الکساندر دوگین قدم  بزند و تمرین تکلم به زبان روسی بنماید و بساط سخنرانی به راه بیندازد.

سایت مشرق نیوز مینویسد: کمتر کسی در ایران توانسته به‌اندازه طالب‌زاده برای «دیپلماسی عمومی» ایران فعالیت کرده باشد و بتواند مثل او از علی استون گرفته تا الکساندر دوگین را به ایران بیاورد تا با واقعیت‌های جامعه ایران آگاه شوند.

1647359_514

گروه جنگ نرم مشرق- برنامه «عصر» که این روزها به تهیه‌کنندگی و اجرای نادر طالب‌زاده از شبکه افق پخش می‌گردد، به‌مانند برنامه پربیننده «راز»، حملات و شبهات به اسلام و ایران را که در رسانه‌های غربی منعکس می‌شود را با کمک کارشناسان داخلی و خارجی پاسخ می‌دهد که این امر توانسته علاوه بر جذابیت، بر اعتبار پیام ارائه شده نیر بیافزاید.

در واقع هنر عملیاتی طالب‌زاده در نبرد “نرم” رسانه‌ای را باید در ارتباط‌گیری قوی وی با نخبگان خارجی به‌ویژه غربی جستجو کرد؛ موضوعی که تقریبا کسی در ایران نتوانسته به اندازه او موفق باشد و طالب‌زاده نیز این نقطه قوت (ارتباط با نخبگان خارجی) را نه فقط در رسانه که به‌صورت عملیاتی در سطح کشور استفاده می‌کند و با آوردن این نخبگان به ایران و حفظ تماس‌ همیشگی با آنان، به‌گونه‌ای به “معاون غیررسمی دیپلماسی عمومی ایران” تبدیل شده است.

طالب‌زاده، معاون غیررسمی دیپلماسی عمومی ایران /// در حال ویرایش

طالب‌زاده با برنامه «عصر» و «راز»، حملات و شبهات به اسلام و ایران را که در رسانه‌های غربی منعکس می‌شود را با کمک کارشناسان داخلی و خارجی پاسخ می‌دهد

کمک به انتشار خبر انقلاب اسلامی در دنیا

طالب‌زاده از ابتدای جوانی روحیه دفاع از اعتقادات و رصد مسائل جهان را داشت و زمانی که دامنه تاثیرگذاری انقلاب اسلامی در سال 57 فقط به داخل ایران محدود نشد و این تاثیر از مرزهای ایران عبور کرد و مردم و جوانان بسیاری را از کشورهای مختلف جهان دربرگرفت، نادر طالب‌زاده صدای انقلاب اسلامی را کمی زودتر از 22 بهمن 57 در آمریکا شنید.

پدر نادر طالب‌زاده از افسران وفادار و وطن‌پرست در زمان شاه بود که به‌دلیل ظلمی که شاه در حق قیام بزرگ “عشایر جنوب” کرد، تن به ظلم نداد و در مقابل شاه قرار گرفت و به همین دلیل خانه نشین شد و سپس به آمریکا مهاجرت کرد. نادر طالب زاده روحیه ضدظلم و حق‌جویی را از پدرش به ارث برد و با آنکه در اواخر مقطع فوق‌لیسانس كارگردانی سينما در دانشگاه كلمبيا بود، با فرمان امام خمینی (ره) در چند ماه مانده به انقلاب که در یكی از صحبت‌هایشان می‎فرمایند: «كمك كنید خبر انقلاب در دنیا منتشر شود»، دانشگاه و آمریکا را رها می‌کند تا وارد جریان فرهنگی برای انقلاب اسلامی در ایران شود.

طالب‌زاده، معاون غیررسمی دیپلماسی عمومی ایران /// در حال ویرایش

نادر طالب‌زاده صدای انقلاب اسلامی را کمی زودتر از 22 بهمن 57 در آمریکا شنید

طالب‌زاده، معاون غیررسمی دیپلماسی عمومی ایران

نادر طالب‌زاده از ابتدای انقلاب تا کنون همیشه در رابطه با تصویر (Image) ایران و ایرانیان در ذهن مردم دیگر کشورهای جهان، نگرانی‌ داشته و به‌دلیل اینکه وی (چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن) ایران را از منظر بیرون یا چشم مخاطب خارج از ایران رصد می‌کند، درصدد اجرای فعالیت‌ها و ساخت برنامه‌هایی بوده تا بتواند اثرِ تصویر غلطی که رسانه‌های غربی از انقلاب اسلامی ایران ارائه می‌دهند را از بین ‌ببرد، و ذهن مخاطب غیرایرانی را با واقعیت‌های درست انقلاب آشنا ‌کند.

کارکرد «دیپلماسی عمومی» در دنیا نیز در همین فعالیت‌های آقای طالب‌زاده خلاصه می‌شود؛ برنامه‌ها و اعمالی که یک دولت برای اثرگذاری بر روی روابط بین‌الملل و افکار عمومی سایر کشورها انجام می‌دهد، یعنی هنر “تماس” و “ارتباط” با مردم دیگر کشورها را «دیپلماسی عمومی» می‌گویند که در واقع نادر طالب‌زاده بدون داشتن جایگاه دولتی و به‌صورت فردی در تحقق این موضوع عمل می‌کند.

طالب‌زاده، معاون غیررسمی دیپلماسی عمومی ایران /// در حال ویرایش

هنر “تماس” و “ارتباط” با عامه مردم خارجی را «دیپلماسی عمومی» می‌گویند که در واقع نادر طالب‌زاده بدون داشتن جایگاه دولتی و به‌صورت فردی در تحقق این موضوع عمل می‌کند

طالب‌زاده واجد ویژگی‌های نظیر سواد فني و تخصصي در سينماي مستند، تجربه‌ زيست انتقادي در جامعه‌ آمريكا، دغدغه‌هاي بسط انقلاب اسلامي و درک صحیح از رسانه است که این ویژگی‌ها موجب شده وی با شناسایی عملیات روانی علیه انقلاب اسلامی و جریان ایران‌هراسی، سعی در خنثی‌سازی این روش‌ها در برابر بسیاری از ناظران خارجی به ویژه در غرب برآید و از ماهیت اصلی انقلاب اسلامی برای آنها دست به روشنگری زند.

ارتباط با اشخاص غیررسمی اما تاثیرگذار در غرب

یکی از اصلی‌ترین کارهایی که طالب‌زاده در رابطه با دیپلماسی عمومی انجام می‌دهد، ارتباط گرفتن با افراد یا گروه‌های غیررسمی (مناصب دولتی ندارند) غربی به‌ویژه آمریکایی است که بر بعضی گروه‌های مردمی تاثیرگذار هستند؛ وی به‌واسطه بزرگ‌شدن و تحصیل در آمریکا بسیاری از نخبه‌ها، کارشناسان و تحصیل‌کرده‌های این کشور را که در رسانه‌های آمریکا حضور خاصی ندارند را از گذشته می‌شناسد یا با رصد دائمی و لینک‌های ارتباطاتی که در آنجا دارد، این اشخاص و گروه‌ها را شناسایی می‌کند و پای آنها را به‌صورت غیرمستقیم (ارتباط تصویری) یا مستقیم (حضور فیزیکی) به رسانه‌های جمهوری اسلامی به‌خصوص رسانه ملی باز می‌کند.

طالب‌زاده، معاون غیررسمی دیپلماسی عمومی ایران /// در حال ویرایش

یکی از اصلی‌ترین کارهایی که طالب‌زاده در رابطه با دیپلماسی عمومی انجام می‌دهد، ارتباط گرفتن با افراد یا گروه‌های غیررسمی (نخبگان) خارجی است که بر بعضی گروه‌های مردمی تاثیرگذار هستند

طالب‌زاده پس از آوردن این افراد یا گروه‌ها به ایران (در بعضی موارد با بودجه شخصی) که کارشناس میدانی و جزو متفکران غربی هستند، آنها را با دانشجویان و اساتید آشنا می‌کند و سپس این افراد را به شهرهای مختلف ایران می‌برد تا با محیط، مردم و زندگی ایرانیان آشنا شوند. بسیاری از این افراد و گروه‌ها وقتی به آمریکا برمی‌گردند، به مردم توضیح می‌دهند که ایران با آن‌چه در رسانه‌ها می‌بینند، تفاوت زیادی دارد و در بسیاری از اوقات حتی به نفع ایران فریاد می‌زنند.

بسیاری از این افراد اهل اندیشه و رسانه زمانی که از آنها برای بازدید از ایران دعوت به‌عمل آمده بود، به دلیل عملیات روانی در رسانه‌های غربی از حضور در ایران در ابتدا می‌ترسیدند، اما بعد از بازدید از کشور، نگاه‌شان به ایران عوض گردیده و حتی تعدادی از آنها به مهمان‌های ثابت شبکه‌های برون مرزی ایران تبدیل شدند.

طالب‌زاده، معاون غیررسمی دیپلماسی عمومی ایران /// در حال ویرایش

طالب‌زاده واجد ویژگی‌های نظیر سواد فني و تخصصي در سينماي مستند، تجربه‌ زيست انتقادي در جامعه‌ آمريكا، دغدغه‌هاي بسط انقلاب اسلامي و درک صحیح از رسانه است که این ویژگی‌ها موجب شده وی با شناسایی عملیات روانی علیه انقلاب اسلامی و جریان ایران‌هراسی، سعی در خنثی‌سازی این روش‌ها در برابر بسیاری از ناظران خارجی به ویژه در غرب برآید

برگزاری «افق‌نو»، گردهمایی دانشمندان بیدار جهان در ایران

نادر طالب‌زاده معتقد است برای آگاه کردن مردم آمریکا و غرب از واقعیت‌های ایران و زدودن تبلیغات ضدایرانی رسانه‌های غربی باید از حضور نخبگان و اساتید دانشگاه‌های غربی در ایران استقبال کرد؛ و باید شرایطی فراهم گردد تا اساتید دانشگاه‌های غربی با حضور در ایران بتوانند تصویر صحیح از مسائل ایران را به غرب انتقال دهند. از همین رو، وی طرحی غیر دولتی با بودجه مردمی پیاده کرد که ابتدا با نام “هالیوودیسم” و سپس با نام کنفرانس‌ بین‌المللی “افق‌نو” توانست تا حدودی به این اهداف که همان کارکردهای «دیپلماسی عمومی» است، دست پیدا کند.

طالب‌زاده، معاون غیررسمی دیپلماسی عمومی ایران /// در حال ویرایش

نادر طالب‌زاده معتقد است برای آگاه کردن مردم آمریکا و غرب از واقعیت‌های ایران و زدودن تبلیغات ضدایرانی رسانه‌های غربی باید از حضور نخبگان و اساتید دانشگاه‌های غربی در ایران استقبال کرد

در دو دوره ابتدایی کنفرانس‌ “افق‌نو” تعدادی از اندیشمندان بیداری که آثار مهمی در جهان دارند و توسط رسانه‌های آمریکایی مورد سانسور قرار گرفته بودند، به ایران آمدند تا آثارشان را ارائه دهند که این اتفاق با واکنش بعضی محافل صهیونیستی در جهان مواجه شد و در قبال این کنفرانس موضع منفی گرفتند.

طالب‌زاده در سومین دوره کنفرانس‌ “افق‌نو” با موضوع “سیاه‌پوستان در آمریکا”، این کنفرانس را در ایران و با حضور قربانیان خشونت پلیس این کشور، وکلای پرونده‌های قربانیان، سیاستمداران سابق آمریکا، افراد آکادمیک و اساتید دانشگاه برگزار کرد. با وجود تاثیرگذاری بالای جامعه سیاه‌پوست‌ها در جامعه آمریکا، از ابتدای انقلاب تا کنون کسی به سراغ آنها نرفته بود تا اینکه طالب‌زاده آنها را به ایران دعوت کرد و به مدت دو هفته آنها را به شهرهای مختلف ایران برد تا با واقعیت‌های ایران آشنا شوند.

 

با وجود تاثیرگذاری بالای جامعه سیاه‌پوست‌ها در جامعه آمریکا، از ابتدای انقلاب تا کنون کسی به سراغ آنها نرفته بود تا اینکه طالب‌زاده آنها را به ایران دعوت کرد

یک انقلابی که به کمک دیپلماسی آمده است

نادر طالب‌زاده، تکلیف‌محور و بدون توجه به هیاهوی اطرافش و با همان حس مبارز و مجاهد بودنش در اول انقلاب، به دنبال دفاع و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی است، حتی اگر سازمان‌های دولتی کمکی به وی در این رابطه نکنند؛

کمتر کسی در ایران توانسته به‌اندازه طالب‌زاده برای «دیپلماسی عمومی» ایران فعالیت کرده باشد و بتواند مثل او از “شان علی استون” گرفته تا “الکساندر دوگین” را به ایران بیاورد تا با واقعیت‌های جامعه ایران آگاه شوند

کمتر کسی در ایران توانسته به‌اندازه طالب‌زاده برای «دیپلماسی عمومی» ایران فعالیت کرده باشد و بتواند مثل او از “شان علی استون” تازه مسلمان (فرزند الیور استون کارگردان مشهور هالیوود) گرفته تا “الکساندر دوگین”، فیلسوف مشهور روسی را به ایران بیاورد تا با واقعیت‌های جامعه ایران آگاه شوند.

جیمز هال: نادر طالب زاده به عنوان روزنامه‌نگار و فیلم‌ساز خدمات عمومی بزرگی ارائه می‌دهد و کسانی را به مبارزه می‌طلبد که با برنامه‌های سیاه به دنبال منزوي كردن ايران هستند

تلاش طالب‌زاده برای تغییر نگاه نخبگان و گروه‌های مردمی در غرب به‌ویژه آمریکا نسبت به ایران آن‌قدر بوده که پروفسور “آنتونی جیمز هال”، استاد مطالعات جهانی شدن دانشگاه لث‌بریج ایالت آلبرتای کانادا درباره وی گفته است: «با فضل و دانش و شوخ طبعی، نادر طالب‌زاده در حال تبدیل شدن به يكی از مهم‌ترین پل‌های گفتگو و تبادل هوشمندانه بين جوامع مترقی در غرب آسیا (خاورمیانه)، اروپا و شمال آمريكا است. نادر طالب زاده به عنوان روزنامه‌نگار و فیلم‌ساز خدمات عمومی بزرگی ارائه می‌دهد و کسانی را به مبارزه می‌طلبد که با برنامه‌های سیاه به دنبال منزوي كردن ايران هستند. او بدین وسیله می‌خواهد این تفکر را در اذهان دولت و مردم ایران شکل دهد که “جهانی شدن با معنویات” ممکن است»