شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » فرقه های نوظهور تحت الحمایه حکومتها تهدیدی جدی فراروی نسل جوان است

فرقه های نوظهور تحت الحمایه حکومتها تهدیدی جدی فراروی نسل جوان است

دکتر کوه پیما، کارشناس فرق و مذاهب تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به چگونگی شکل‌گیری وهابیت، اهداف و ماهیت این فرقه اظهار کرد: نخبگان دینی باید برای روشن‌سازی اهداف این جریان که هدف آن از بین بردن وحدت دین و محبت بین مسلمانان و فرق اسلامی است، تحقیق کنند.

منبع : ایگنا- وی با بیان اینکه عوامل مختلفی در ایجاد این فرقه نقش داشتند گفت: امروز در عصر حاضر با توجه به گسترش فرقه‌های نوظهور و عرفان‌های کاذب تمایل جوانان به این سمت زیاد است، لذا باید تلاش کرد تا عرفان حقیقی و واقعی را به نسل جوان معرفی کرد تا سره از ناسره و زشت از زیبا تشخیص داده شود.

IMG15573991

کارشناس فرق و مذاهب اداره‌کل تبلیغات اسلامی گیلان افزود: آگاهی و توانمندی اقشار تأثیرگذار جامعه به خصوص هیئت‌های مذهبی در خنثی‌سازی و مقابله با تبلیغات سوء فرقه‌ها، نحله‌ها و جلوگیری از نفوذ اندیشه‌های انحرافی نقش موثری دارد.

کوه‌پیما اضافه کرد: افرادی ساده‌لوح و خرافاتی که از لحاظ اعتقادی متزلزل هستند در زمان ناتوانی در مقابل مشکلات به این عارفان کاذب روی می‌آورند، ادیان و فرقه‌هایی که توسط عواملی از خارج کشور تحریک و تقویت می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: موضوع رواج فرقه‌های انحرافی در جامعه به‌ویژه در میان جوانان و دانشگاهیان مسئله‌ای است که دست‌اندرکاران فرهنگی کشور باید بیش از گذشته بر روی آن تمرکز کرده و با برنامه‌ریزی فرهنگی مناسب از شیوع این آسیب خطرناک در جامعه جلوگیری کنند.