پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » الشهابی تابعیت آمریکایی دارد.خانواده الشهابی از موسسان”فرنس بنک”میباشند

الشهابی تابعیت آمریکایی دارد.خانواده الشهابی از موسسان”فرنس بنک”میباشند

به نظر میرسد با تعیین “اشهابی” به عنوان نخست وزیر جدید سوریه، مقدمات عبور به دوران ترانزیسیون سیاسی در سوریه چیده میشود

 

یک مقام نزدیک به نظام سوریه که خواست نامش فاش نشود، به ARA News گفت: انتخاب فارس الشهابی برای تشکیل دولت جدید سوریه قطعی شده است. این خبر را رسانه‌های روسی نیز روز جمعه اعلام کردند.
به گزارش بولتن نیوز،این مقام ادامه داد: الشهابی که در حال حاضر ریاست اتحادیه اتاق‌های صنایع را برعهده دارد ید طولایی در انتقاد از دولت کنونی سوریه در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی دارد . براساس نظرسنجی‌ها در سایت‌های مختلف در زمینه اینکه چه کسی توانایی بیشتری برای اداره کشور دارد، او بیشترین حمایت مردمی را به دست آورده است.
فارس الشهابی، صنعتگر سوری است که به انتقاد شدید از دولت کنونی سوریه معروف است.
الشهابی از شهر الباب در حلب و یک تاجر است و نام وی و خانواده‌اش در لیست “100 شخصیت اقتصادی” مجله اقتصادی سوریه در سال 2009 و 2010 که مربوط به 100 تاجر برجسته سوری است، آمده بود.
در واکنش به این خبر یک فعال سیاسی سوری گفت: انتشار این خبر و انتخاب یک فرد از شهر الباب برای کسب حمایت ساکنان این منطقه و اطمینان دادن به آنها در این زمینه است که نخست وزیری در دست یکی از فرزندان این منطقه در مرحله‌ای خواهد بود که شاهد درگیری‌های شدید بین نیروهای دموکراتیک سوریه و نیروهای نظام از یک سو و داعش  از سوی دیگر خواهد بود و این اقدام به نفع دولت سوریه است.
الشهابی تابعیت آمریکایی دارد. خانواده الشهابی از موسسان شرکت‌ شام، موسسه فرنس بانک، بانک الشرق در سوریه و  از موسسان شرکت بیمه سوریه عربی و شرکت الجزیره سوریه هستند که در زمینه تجارت فعالیت دارد.

منبع: ایسنا