جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » “فرقه” سازی و “فرقه” بازی برای سلب حیثیت ازجایگاه روحانیت مستقل است

“فرقه” سازی و “فرقه” بازی برای سلب حیثیت ازجایگاه روحانیت مستقل است

رئیس مرکز تخصصی مهدویت مجتبی کلباسی اظهار داشت: دشمنان تشیع با پی بردن به نقش کلیدی و حساس مرجعیت و زعامت شیعه همواره درصدد تقابل جدی با آن به طرق مختلف بخصوص از طریق “فرقه” سازی و “فرقه”بازی بوده اند. متاسفانه تمامی ادعاها و مزخرفاتی که این جریان های مدعی سر هم کردند، از سوی برخی از اشخاص که اسم طلبه را هم روی خود می گذارند، پذیرفته شده و در حال تبعیت از آن هستند.
کلباسی بدون نامبردن از کتابهای مختلفی که در سالهای گذشته توسط یک “فرقه  نفوذی در سیستم امنیتی و مدیریت جامعه” انتشار یافت، مانند کتاب “معجزه هزاره سوم” به قلم فاطمه دوانی رجبی همسرغلامحسین الهام معاون اول محموداحمدی احمدی نژاد، و شبه مستندهایی که زیر عنوان “ظهور نزدیک است”، درباره سیدخراسانی و شعیب بن صالح تولید شد و بارها از شبکه های رنگارنگ “صدا سیما” اکران گردید-  با اشاره به روش ها و شگردهای جریان های مدعی مهدویت  “وابسته به “فرقه نفوذی” با القاء شبهات به جامعه”، افزود: این جریان ها با طرح مسائل عامه پسند و عوام فریبانه مانند خواب و استخاره سعی می کنند، تا از این طریق خود را به عنوان شخصیت های مرتبط با زمان ظهور امام عصر از جمله سید یمانی، سید خراسانی و سید سفیانی در بین مردم مطرح کنند.

1D7047EB-EEAB-4

 

مجتبی کلباسی دوشنبه شب در نشست تخصصی پاسخگویی به شبهات مهدویت ویژه مبلغان ماه مبارک رمضان در مدرسه فیضیه قم با بیان این مطلب، اظهار داشت: بحث مرجعیت دینی و نیابت امام عصر (عج) همواره مهمترین عنصر در تکوین جامعه شیعه و پیروان اهل بیت (ع) بوده، و دشمن نیز این حقیقت را به خوبی درک کرده است.
عهد صفویه به نوعی بیانگر این واقعیت است، در این دوران با اتکاء به موضوع نیابت امام زمان (عج) یک دولت عظیم و ابرقدرت تشکیل شد.
تمامی نهضت ها و حرکت های رهایی بخش برای مقابله با استکبار اعم از جنگ های ایران و روس، جریان مشروطه و انقلاب اسلامی نیز متکی بر اندیشه و تفکر مهدویت و جانشینی امام زمان(عج) بوده است،
رئیس مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه در میان فرق انحرافی بهائیت نیز دقیقا با همین مبنا ظهور و بروز پیدا کرده است، افزود: میان بهائیت و مدعیان دروغین مهدویت و نیابت امام عصر وجه تشابه عجیبی وجود دارد.
این نشست به همت معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه و با هدف ارتقاء سطح آگاهی ها و معلومات طلاب و روحانیان اعزامی به مناطق مختلف کشور برای تبلیغ در ایام ماه مبارک رمضان ترتیب یافته بود.

منبع :ایرنا