شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » تقابل علنی ضابطین قضایی وابسته به قرارگاه ثارالله سپاه با روحانیت ، مرجعیت و ولایت فقیه

تقابل علنی ضابطین قضایی وابسته به قرارگاه ثارالله سپاه با روحانیت ، مرجعیت و ولایت فقیه

محمود علیزاده طباطبایی ، وکیل دکتر محمدعلی طاهری در گفتگو با تلویزیون دُرّ از تمدید قرار بازداشت موکلش خبر داد. آقای طباطبایی از تمدید دوماهه قرار بازداشت مجدد موکلش گفت که هجدهم ماهجاری خورشیدی به وی ابلاغ شد.

بگفته آقای علیزاده تمدید قرار بازداشت آقای طاهری ، اعتراض ایشان را در پی داشته است. در پی این اعتراض پرونده ایشان مجدد به دادگاه ارجاع داده شده تا در مورد آن تصمیمات لازم اتخاذ گردد.

 

Zabet-e-ghazaie-02

پیشتر محمودرضا قاسمی یکی از ضابطین قضایی عضو قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران در یک فایل صوتی اعتراف کرد :«علی رغم درخواست عفو رهبری توسط رئیس قوه قضاییه از رهبر جمهوری اسلامی جهت آزادی بی قید و شرط دکترمحمدعلی طاهری ، و موافقت با آن اما تلاشهای وی ، فرمان عفو رهبری در مورد آزادی بنیانگذار طب مکمل و کاشف روش فراروان درمانی و سایمنتولوژی در ایران را به حالت تعلیق در آورده و وی در تلاش است تا اشدّ مجازات یعنی اعدام در مورد دکترمحمدعلی طاهری به اجرا در آید.»

بگفته آقای علیزاده وکیل این زندانی سیاسی ، ضابطین قضایی منجمله محمودرضا قاسمی که دست در پرونده آقای طاهری دارند ، دشمنی عقیدتی با موکلش داشته و به دنبال آن هستند تا با ابزارهای فراقانونی و فشار بر نهادهای قضایی کشور اشدّ مجازات در مورد آقای طاهری اجرا شود.

آقای علیزاده امیدوار است که دستگاه قضایی مستقل و بی طرفانه به پرونده آقای طاهری رسیدگی کند.

تلاش ها و اقدامات فراقانونی ضابطین قضایی وابسته به قرارگاه ثارالله در ممانعت از اجرای فرمان «عفو رهبری» برای آزادی بی قید و شرط دکترمحمدعلی طاهری در حالی صورت می گیرد که آیات علوی گرگانی ، گرامی و نورای همدانی اخیرا در فتاوی جداگانه ای فرمان عفو رهبری را حکم حکومتی و در نتیجه لازم الاجرا دانسته و به صراحت اعلام کرده اند که « مجریان مسئول به هیچ بهانه ای نمیتوانند از اجرای حکم حکومتی رهبری استنکاف نمایند .» 

عدم اعتنا به حکم حکومتی عفو رهبری در ماجرای آزادی بی قید و شرط آقای دکتر محمدعلی طاهری نکته قابل تأمل آنست که چگونه افراد نفوذی در امنیتی ترین بخش ضداطلاعات نظام، از رهبرنظام عبور کرده و فرامین و احکام حکومتی او را لگدمال مینمایند.

در همین راستا ، جمعی از شاگردان و حامیان محمد علی طاهری با راهپیمانی در مسیر دانشگاه تهران به سمت زندان اوین خواستار اجرای فتاوی مراجع تقلید در اجرای حکم حکومتی رهبر نظام دائر بر فرمان عفو استاد خود شده و، با به اهتزاز در آوردن بنری در حمایت از آزادی بی قید و شرط آقای طاهری در برابر سیاهچال اوین تحصن کردند. 

reza_gholaami01آخوندی موسوم به رضا غلامی با برگزاری یک جلسه سخنرانی در دانشگاه موسوم به امام صادق با نعل وارونه زدن که شگرد همیشگی باند مداحان ستاد هادیان سپاه و بسیج است مدعی ظهور خطر نوفرقانیسم در آستانه ورود به دهه چهارم انقلاب اسلامی با شعار قیام علیه آخوندیسم شد.  

وی با ابراز نگرانی از اسلام منهای مرجعیت و روحانیت و ولایت فقیه مدعی شد: «از سوی جماعت انحرافی ابتدا شریعت زیر سؤال می‌رود؛ به تبع آن، فقه و فقاهت زیر سؤال می‌رود؛ به تبع نفی فقاهت، مرجعیت زیر سؤال می‌رود؛ رابعاً، ولایت فقیه زیر سؤال می‌رود و خامساً، پلورالیسم دینی مطرح می‌شود. جالب اینکه نقطه مشترک همه این‌ها، مزاحم تلقی کردن روحانیت است.»  

اما اینکه چرا زیر سوال رفتن مرجعیت ، روحانیت و ولایت فقیه موجب نگرانی آقایان شده ، موضوعی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. 

بی اعتنایی به حکم حکومتی رهبری ، ذیل اقدامات صریح و فراقانونی ضابطین قضایی وابسته به قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران در مورد پرونده دکترمحمد علی طاهری که پیشتر در همین مقال به آن پرداخته شد و اظهارات آخوند رضا غلامی نسبت به ظهور خطر نوفرقانیسم با شعار قیام علیه آخوندیسم از جمله دغدغه های این روزهای آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی نیز هست.  

بگونه ای که وی به صراحت در دیدارهایش با مسئولان و مقامات کشوری و لشگری تأکید دارد که صِرفِ صحبت، فایده ندارد.  

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله خامنه‌ای، روز یک‌شنبه ۱۶ خرداد در دیداری که رئیس و نمایندگان مجلس دهم با وی داشتند با اشاره به مشکلات اقتصادی بویژه رکود و اشتغال گفت  که « صِرفِ صحبت، فایده ندارد

علی خامنه‌ای، همچنین  برای نخستین بار با اذعان صریح به بالاگرفتن مشکلات معیشتی جملگی ایرانیان خاطرنشان کرد : «شرمندگی‌ام از اینکه جوانی بیکار با دست خالی به خانه می‌رود کمتر از خود او نیست.»

در این مقال سعی کردیم به دغدغه های روحانیت و ولایت فقیه نسبت به از دست رفتن جایگاه اجتماعی شان به اذعان خودشان در جامعه اشاره کنیم تا آنجا که رهبری – ولایت فقیه – صرف صحبت کردن را لازم ندانسته و آخود رضا غلامی – روحانیت – از ظهور خطر جریاناتی در درون روحانیت برای مقابله با آخوندیسم خبر می دهد.

در بخش پایانی به دغدغه مرجعیت با استناد به سخنان اخیر یکی از مراجع تقلید حکومتی خواهیم پرداخت که ابایی ندارند از بیان ناتوانی شان در رفع معضلات اجتماعی شهروندان و احقاق حقوق شهروندی.

nooriبه گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی آیت الله نوری همدانی در دیدار با هیات اجرایی و دبیران استانی حزب موتلفه اسلامی گفت :اگر حرفهایمان فقط در کاغذها باشد پیشرفتی نمی کنیم.

  نوری همدانی با اذعان بر آنکه «متاسفانه در کشور بر خلاف حرف فقها و مراجع حرفهایی وجود دارد» گفت: روزگاری سخنرانی و نوشتن اثر داشت اما امروز می بینیم کارهایی انجام می شود و حرف هایی زده می شود که بر خلاف نظر ما و شما است.

 وی با اشاره به نگرانی رهبر جمهوری اسلامی گفت: مقام معظم رهبری برای اینکه سوژه ای دست دشمنان ندهند بسیاری از مسائل را به صراحت بیان نمی کنند.

اظهارات این مرجع تقلید حکومتی ، که اخیرا فتوایی مبنی بر ضرورت اجرای حکم حکومتی رهبری نیز صادر کرده است ، نشان از عدم اعتنا نهادهای فراجناحی و فراقانونی نفوذ کرده در نهادهای تصمیم ساز و تصمیم گیر کشور دارد. تا آنجا که هر سه جریان روحانیت ، مرجعیت و ولایت فقیه خود را مقابل با ظهور خطر نئوفرقانیستم علیه جریان آخوندیسم می بینند.

نمونه آشکار بی اعتنایی به هر سه مرجع – روحانیت ، مرجعیت و ولایت فقیه – در نظام حکومتی جمهوری اسلامی را در اقدامات ضابطین قضایی در پرونده دکتر محمدعلی طاهری به وضوح می توان مشاهده نمود.