پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

resized_601947_135نامزد اصولگرایان در انتخابات 96 احمدی‌نژاد نیست

غلامرضا انصاری، عضو شورای شهر تهران در مورد تقابل احمدی‌نژاد و روحانی در انتخابات 96 گفت: «قطعاً کاندیدای اصولگرایان و جبهه پایداری احمدی‌نژاد نخواهد بود؛ بلکه آن‌ها با احمدی‌نژاد بازی می‌کنند که صحنه را گرم کنند.»انصاری در مورد اظهارنظرهای زیباکلام گفت: «نظر آقای زیباکلام شخصی است و معمولاً دولت‌ها در کشور ما دو دوره‌ای هستند، شرایط کشور نیز به‌گونه‌ای است که شخص روحانی باید دولت بعدی را در اختیار داشته باشد.» عضو شورای شهر تهران در مورد ضرورت مقابله با صفات احمدی‌نژاد نیز گفت: «احمدی‌نژاد یک‌مهره سوخته است و مطمئناً با توجه به صدمات دو دوره ریاست جمهوری وی به‌نظام و مجموعه کشور، بی‌حرمتی‌های وی نسبت به رهبری، یازده روز خانه‌نشینی و سایر رفتارها وی، مطمئناً هیچ انگیزه‌ای برای ورود احمدی‌نژاد به‌صورت تشکیلاتی وجود ندارد و می‌توان گفت که به‌جز همان جریان فکری خود وی و دلواپسان، هیچ‌کس دنبال این قضیه نیست.». این مطلب در سایت رویداد 24 منتشر شده است.

 resized_601955_683

وزرا بچه مدرسه‌ای گیر آورده‌اند!

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به روند ارائه گزارش وزرا در مجلس انتقاد کرد و گزارش آنها را روزنامه‌ای خواند.مصطفی کواکبیان در اخطاری خطاب به لاریجانی که ریاست مجلس را بر عهده داشت، گفت: شاید شما بخواهید وقت بگذرد تا شعب و کمیسیون‌ها به کارشنان برسند. اما برخی از وزرا فکر می‌کنند شاگرد مدرسه‌ای گیر آورده‌اند و بحث‌هایی را که در روزنامه‌ها می‌شود برای ما مطرح می‌کنند.نماینده مردم تهران ادامه داد: اگر قرار است کاری برای مردم شود حداقل دستور می‌دادید جلسه غیرعلنی شود؛ رهبری می‌گوید من از بیکاری جوان‌ها شرمنده‌ام. وزیر صنعت که باید بیشتر شرمنده باشد اما می‌بینیم ایشان هیچ راه‌حلی در صحبتشان مطرح نکردند.کواکبیان تأکید کرد: بحث من این است که حرمت امامزاده را متولی‌اش باید نگاه دارد؛ رهبری فرمودند باید کاری کنید که مجلس در رأس امور باقی بماند اما با این نحوه جلسات فکر نمی‌کنم به مردم خدمتی شود و ما هم هیچ استفاده‌ای نمی‌کنیم.این مطلب در ایسنا منتشر شده است.

معاون فرهنگی فدراسیون فوتبال راهی زندان اوین شد

معاون فرهنگی فدراسیون فوتبال با تبدیل قرار بازداشت راهی زندان اوین شد.معاون فرهنگی فدراسیون فوتبال که هفته گذشته بازداشت شده بود امروز قرار بازداشتش به بازداشت موقت تبدیل و سپس راهی زندان اوین شد. مراحل بازپرسی از این شخص در شعبه ویژه جرائم ورزشی دادسرای فرهنگ و رسانه ادامه دارد و طبق شنیده‌ها اخبار جدید از این شخص در روزهای آینده منتشر خواهد شد.این مطلب در میزان منتشر شده است.

 resized_601956_365

وزیرکشور: ۳ بیکار فوق‌لیسانس در خانه دارم

وزیر کشور با اشاره به اینکه کار پیگیری اقتصاد مقاومتی را باید به سه قسمت کوتاه‌مدت و میان‌مدت و بلندمدت تقسیم کنیم، گفت: در کوتاه مدت باید واحدهای تولیدی غیر فعال را فعال کنیم و یا با حجم کم کار می‌کنند.رحمانی‌فضلی در ادامه سخنانش با اشاره به میزان بیکاری در کشور گفت: مردم امروز در خانه بیکارانی دارند؛ خود من سه بیکار فوق لیسانس در خانه دارم، بنابراین باید موضوع اقتصاد مقاومتی را دغدغه جان خود کنیم تا شرمنده مردم نشویم.این مطلب در خبرآنلاین منتشر شده است.

توضیحات جنتی درباره تصاویر گوگوش در صفحه اول کیهان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عکس امروز روزنامه کیهان را دیده‌ام اما اینکه این روزنامه با انتشار این عکس تخلفی کرده باشد باید در هیات نظارت بر مطبوعات مطرح شود.علی جنتی در حاشیه نشستی خبری که برای امضای تفاهم‌نامه سیاسی میان وزارت ارشاد و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده بود، در پاسخ به این پرسش که آیا روزنامه کیهان با انتشار تصاویر گوگوش، گلشیفته فراهانی و … در صفحه اول خود جرمی مرتکب شده است؟ توضیح داد: من هم این عکس را دیدم اما اینکه آیا انتشار این عکس تخلف است یا نه، باید در هیات نظارت بر مطبوعات مطرح شود تا اگر تخلفی صورت گرفته با روزنامه برخورد شود و در غیر این صورت به کارشان ادامه بدهند.وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مورد اضافه کرد: در بسیاری موارد دیده شده که نشریه‌ای مخالفت صریح با دولت دارد اما از آنجا که این مخالفت به معنای افترا، اتهامات ناروا، سیاه‌نمایی و … نبوده، تخلف به حساب نیامده است؛ در حالی که اگر شامل این موارد بشود تخلف است و باید با آن نشریه برخورد شود.این مطلب در ایسنا منتشر شده است.

مطهری پشت فرمان هدایت مجلس

صبح امروز در غیاب علی لاریجانی رئیس مجلس و مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس، علی مطهری بر کرسی ریاست تکیه زد.روز گذشته نيز مسعود پزشکيان براي نخستين بار، رياست جلسه علني را بر عهده گرفت.

جزئیات آخرین نامه اوباما به رهبری/ وزیری که 3 فرزند فوق لیسانس بی کار در خانه دارد!/ تفسیر لاریجانی از گزارش بی بی سی/ واکنش احمدی‌نژاد به گزارش مجلس!

یقه چاک دادن معاون وزیر در مجلس

معاون پارلمانی وزارت جهاد کشاورزی با یکی از نمایندگان مجلس در صحن علنی درگیر شد.خلیل آقایی معاون پارلمانی وزارت جهاد کشاورزی در نشست علنی امروز سه‌شنبه پارلمان با عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل درگیر شد.وی پس از آنکه با صدای بلند در صحن مجلس فریاد می زد یقه خود را چاک داد.برخی نمایندگان گرد معاون پارلمانی وزارت جهاد کشاورزی جمع شده و با گرفتن دهان وی، آقایی را به بیرون از صحن بردند.

جزئیات آخرین نامه اوباما به رهبری/ وزیری که 3 فرزند فوق لیسانس بی کار در خانه دارد!/ تفسیر لاریجانی از گزارش بی بی سی/ واکنش احمدی‌نژاد به گزارش مجلس!

تیزر هر فیلمی از ماهواره پخش شود، توقیف می شود

دادستانی خبر داد که از این پس هر فیلمی که تبلیغ آن در شبکه های ماهواره ای پخش شود توقیف خواهد شد.روزنامه سینما خبر داد: معاون دادستان در نامه اى به وزارت ارشاد اعلام کرده از این پس تیزر هر فیلمى که از شبکه هاى ماهواره اى پخش شود توقیف می شود.این موضوع روز گذشته در جلسه شوراى عالى تهیه کنندگان عنوان شده است

مفتی سعودی فتوا به روزه‌خواری داد!

“عبدالعزیز آل الشیخ” در فتوایی جدید اعلام کرده؛ تفنگداران عربستانی که در مناطق جنوبی این کشور (مرز یمن) مستقر هستند در صورتی که به دلیل حضور در صحنه‌های نبرد ناتوان باشند، می‌توانند روزه نگیرند.بیش از یک سال است که حملات همه جانبه و گسترده‌ای را علیه مردم یمن آغاز کرده و با وجود آغاز ماه رمضان، حملات جنگنده های سعودی برای کشتن مردم بی دفاع و روزه دار یمن همچنان ادامه دارد.

اصلاح خبر درباره شجریان

سایت رجانیوز شب گذشته در واکنش به اخباری این چند روز حول محمدرضا شجریان در یک یادداشت تند او را به «دیاثت فرهنگی» و «وطن فروشی» متهم کرد. البته چند ساعت بعد این سایت خبرش را اصلاح کرد و این صفات را از خبرش حذف کرد.

جزئیات آخرین نامه اوباما به رهبری/ وزیری که 3 فرزند فوق لیسانس بی کار در خانه دارد!/ تفسیر لاریجانی از گزارش بی بی سی/ واکنش احمدی‌نژاد به گزارش مجلس!

کنایه‌های سالک و مطهری به هم

نماینده روحانی اصفهان در جلسه علنی امروز مجلس نسبت به تغییر جایگاه نمازخانه در مجلس تذکر داد.حجت الاسلام احمد سالک با تکرار بخشي از سخنان رهبري گفت که «فرهنگ مظلوم است». از نظر او نماد و عظمت اسلام در نماز جماعت است که بايد در مقبال چشم همه باشد تا با شکوه برگزار شود نه اينکه به بهانه اتاق تالار، به زير زمين برود! وي افزود: نبايد عظمت اين کار بزرگ فرهنگي زير سوال برود و برگزاري نماز در مجلس در زيرزمين انجام شود. مطهري هم که مي گفت اين تذکر مربوط به اداره مجلس نبوده، در عين حال آن را قابل شنيدن خواند و گفت: اينکه نماز حتما در همانجا باشد يا جاي ديگري، مهم نيست. اما در هيات رئيسه اين موضوع را بررسي مي کنيم. وی با لحن شوخی ادامه داد:شايد هدف اين بوده که ريا نشود و تظاهر نباشد. خبرآنلاين این خبر را منتشر کرد.

کنایه زیباکلام به برخی اصلاح‌طلبان

صادق زیباکلام در یادداشتی برای شرق نوشت: آنچه پذیرفتنی نیست، اظهارنظر‌های «دایه‌های مهربان‌تر از مادر»گونه برخی اصلاح‌طلبان درباره اصل ورود دکتر عارف به رقابت بر سر کرسی ریاست مجلس است. آنها ناگهان عقل‌ کل شده و به‌گونه‌ای سخن می‌گویند که گویی حالا همه عاقل شده‌اند و اظهار می‌کنند که ما از اول هم می‌گفتیم ورود به رقابت درست نبود! انتقاد دیگری که باز متوجه این دست دوستان است، حملات و خرده‌گیری‌های آنها به بی‌خط‌ها است که چرا به آقای لاریجانی رأی دادند؟ دوستان عزیز! «بی‌خط»‌ها از همان ابتدا هم قرار نبوده دموکراسی‌خواه باشند. امیدواریم با استعانت از ذات حضرت باری‌تعالی، تعدادی حتی اندک از آنها را در پایان مجلس دهم در کسوت اصلاح‌طلبی ببینیم. این غایت انتظار و توقع ما از این گروه در مجلس است. کاری نکنیم که از همین ابتدا، همه آنها را به دامان طرف مقابل بیندازیم. آنها به اندازه کافی از جذابیت‌های لازم برخوردار هستند تا این گروه را به سمت و سوی خودشان بکشانند. ما دیگر با برخوردهای غیراصولی و انتقادات غیرمنطقی خود، آب به آسیاب رقیب نریزیم.

روحانیون برای ترویج فرهنگ رانندگی منبر می‌روند

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از آغاز فعالیت بیش از 300 روحانی در راستای ترویج فرهنگ ترافیک، همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد. سرهنگ مراد مرادی در پاسخ به این سوال که آیا این افراد اجازه جریمه یا اعمال قانون متخلفان در معابر و خیابان‌ها را دارند؟ به ایسنا گفت: عمده فعالیت این افراد در مساجد و مراکز مذهبی و آموزشی خواهد بود و در آنجا مردم را به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی دعوت خواهند کرد. روحانیون گرچه می‌توانند در سطح معابر نیز اقدام به امر به معروف و نهی از منکر در مورد رانندگی کنند اما اجازه اعمال قانون و جریمه متخلفان را ندارند و این امر تنها برعهده ماموران دارای لباس پلیس راهنمایی و رانندگی و دوربین‌های ثبت تخلف است.ایسنا این خبر را منتشر کرده است.

درگیری در شورای‌شهر

سایت محلی یول پرس نوشت: در اثر درگیری صبح امروز در بین اعضای شورای شهر میاندوآب، جهانگیر قاسم زاده عضو شورا به شدت مجروح و به بیمارستان مهاباد منتقل شده است. مشکینی نائب رئیس شورای شهر میاندوآب ضمن تایید خبر درگیری گفت: ضارب عضو دیگر شورای شهر میاندوآب می‌باشد. وی ادامه داد: آقای قاسم زاده به بیمارستان منتقل شده‌اند. این عضو شورای شهر میاندوآب انتشار اخبار تکمیلی را به بعد موکول کردند. منابع غیر رسمی اعلام کردند که جهانگیر قاسم زاده در بیمارستان مهاباد مورد جراحی مغز قرار خواهد گرفت.

دفاع تمام قد علیزاده از شجریان

حسین علیزاده در گفت‌وگویی با شرق با حمایت از محمدرضا شجریان گفت: موسیقی و هنر به یک نام خاص خلاصه نمی‌شود اما این حذف ناخواسته در روحیه ما به ‌عنوان همکاران شجریان و در روحیه شنوندگان او ناراحتی بزرگی ایجاد کرده است. این مسئله دو جنبه دارد: اول اینکه همه ‌چیز، در تاریخ ثبت خواهد شد و در آینده ما هیچ نمی‌توانیم به این دوره افتخار کنیم. من فکر می‌کنم همه ما موزیسین‌ها باید اعتراض کنیم به این وضعیت. چرا وقتی پخش ربنای شجریان متوقف می‌شود خواننده‌های دیگر دستپاچه می‌شوند و مسابقه می‌گذارند که یک ربنای دیگر یا مناجات و چه و چه بخوانند تا جای خالی ربنای شجریان پر شود؟ در ظاهر می‌گویند ناراحت هستند اما اتفاقا تنها قشری که از این وضعیت چندان ناراضی به نظر نمی‌رسند خواننده‌ها هستند؛ اما خودشان هم می‌دانند که نمی‌توانند جای ربنای شجریان را بگیرند نهایتا می‌روند چیزهای دیگر می‌خوانند که بگویند بیایید از صدای ما استفاده کنید به‌جای شجریان. این واقعا حرکت نادرستی است.

مینو خالقی به دولت می‌رود؟

خبرگزاری نسیم در گزارشی نوشت؛ ماجرای ابطال آرای مینو خالقی منتخب سوم مردم اصفهان در انتخابات دوره دهم مجلس شرای اسلامی، همچنان در بعضی محافل و مجالس مطرح می‌شود. ماجرایی که از یک سو با پیگیری های دولت ، شخص حسن روحانی و رحمانی فضلی کش دار شد و دنباله پیدا کرد و از سوی دیگر فعالین سیاسی اصلاح طلب یک نفر از اعضای خود در مجلس آینده را از دست رفته می دیدند تلاش این را داشتند که یا وی را به مجلس بازگردانند . این روزها با اخباری که از دولت به گوش می رسد دوباره به جریان افتاده و با شکل و فرم جدیدی در حال پیگیری است، چنانکه برخی رسانه‌ها در فضای مجازی از احتمال انتصاب مینو خالقی در یکی از بخش های دولتی در دولت یازدهم خبر می دهند.

تفسیر لاریجانی از گزارش بی بی سی

علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (18 خرداد 95) با اشاره به اقدام شیطنت آمیز شبکه بی بی سی در ارائه سند جعلی از نامه نگاری کارتر با امام خمینی (ره) گفت: اخیراً اقدام شیطنت آمیزی در رسانه‌های بیگانه انجام شد در مورد سندی جعلی از اسناد آمریکا که منتشر شده و قصد از این کار این بود که به نحوی در اصالت مبارزه با صلابت امام خمینی علیه آمریکا تردید ایجاد کنند.وی افزود: گرچه این بازی کودکانه و دستکاری در کار انتشار سند به صورت گزینشی خیلی زود برملا شد به طوری که (گری سیک) عضو شورای امنیت ملی آمریکا در آن زمان در مقاله‌ای روشن و در چند بند غیر واقعی بودن این اقدام بی بی سی را به صورت دقیق توضیح داد اما کسانی که از قبل از انقلاب با مشی امام آشنا بودند و همچنین در دهه نخست پس از انقلاب با صراط ایشان آشنایی داشتند این اقدام بیگانگان را دور از واقعیت دانستند که نیازی به توضیح نداشت.رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: البته بعضی از صاحبنظران در داخل هم توضیحاتی در این موضوع ارائه کردند و شگرد مکارانه این جریان بدوی را افشا کردند.لاریجانی خاطرنشان کرد: اما به نظر می‌رسد که باید قصد اصلی آنها را فهم کنیم شاید قصدشان از این اقدام قلابی این باشد که شوکی به افکار عمومی جامعه وارد کنند که قبح ارتباط با آمریکا ریخته شود و اینگونه تلقی شود که این ارتباط از گذشته و حتی در سخت ترین شرایط با آمریکا بوده است.وی افزود: گرچه این مکر و فسون به فضاحتی رسانه‌ای و سیاسی برای‌ آنها بدل شد اما نشان میدهد که آنها تا چه اندازه نیازمند شرایطی هستند که ایران را دچار ساده انگاری دیپلماتیک کنند و اینجاست که قدر و منزلت توصیه‌های اخیر رهبر معظم انقلاب در داشتن روحیه انقلابی مشخص می‌شود که دقیقا موضعی سنجیده و قاطع باید نسبت به این اقدامات مکارانه داشته باشیم.

جزئیات آخرین نامه اوباما به رهبری

هادی محمدی در یادداشتی در فارس نوشت: در آخرین نامه اوباما به رهبری ایران، نکات مهمی نهفته است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. اوباما در این نامه خواسته است تا به ایران سفر کرده و با مقامات ایرانی در مورد مسائل منطقه‌ای و جهانی گفت‌وگو کند و برای حل مشکلات موجود راهجویی و همکاری نماید.

عجیب‌ترین حکم فوتبالی از «بالا» رسید!

در حالی که تیم ملی فوتبال کشورمان قرار است امشب در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم ملی قرقیزستان برود حکمی عجیب از سوی مسئولان فوتبال به دست باشگاه‌هایی رسیده که در تیم ملی بازیکن دارد.در این نامه که به امضای دبیر لیگ فوتبال رسیده درخواستی عجیب از باشگاه‌ها مطرح شد و مبنی بر اینکه کلیه بازیکنان تیم ملی باید از تاریخ 16 خرداد 95 لغایت 30 خرداد 95 به مدت دو هفته به استراحت غیرفوتبالی بروند و در تمرینات تیم‌های ملی و باشگاهی شرکت نکنند!این در حالی است که 31 خرداد قرار است تیم ملی فوتبال کشورمان اردوی آمادگی خود را برگزار کند و بعد از آن برای برپایی اردوی دیگر راهی کشور اتریش می‌شوند که این اردو طبق برنامه تا 27 تیر به طول خواهد انجامید.از طرف دیگر لیگ برتر 6 مرداد آغاز خواهد شد و تیم‌هایی که بازیکنان ملی‌پوش خود را در اختیار تیم ملی قرار داده‌اند کمتر از 10 روز فرصت خواهند داشت تا آنها را در قالب تاکتیکی خود جا بیندازند. از طرف دیگر تیم‌های لیگ برتری تا چند روز آینده تمرینات خود را آغاز خواهند کرد و با این حساب مشخص نیست تکلیف باشگاه‌هایی که در تیم ملی بازیکن دارند چه خواهد شد.این نامه برای باشگاه‌هایی که بازیکن ملی‌پوش در اختیار دارند ارسال شده و این موضوع اعتراض باشگاه‌ها را در پی داشته است.

واکنش احمدی‌نژاد به گزارش مجلس!

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از اقتصاد ایران، وضعیت فعلی،‌ راه پیش رو و نقش مجلس در این مسیر به تازگی منتشر شده است. روزنامه قانون در صفحه طنز خود با درج دو آگهی طنز، واکنش محمود احمدی‌نژاد به انتشار گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس و نتیجه همه‌پرسی در سوئیس را منتشر کرد.

جزئیات آخرین نامه اوباما به رهبری/ وزیری که 3 فرزند فوق لیسانس بیکار دارد!/ تفسیر لاریجانی از گزارش بی بی سی/ واکنش احمدی‌نژاد به گزارش مجلس!

ایران جزو ۵ کشور برتر جهان در دقت موشکی است

سردار احمد وحیدی در گفت و گویی بیان داشت، امروز جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف در این راستا جزو برجستگان و کشورهای مطرح به شمار می‌رود. در واقع اگر بیش از 5 کشور بتوانند موشک‌های بالستیک بسازند حتما ایران جزو آنها است که به این قدرت مهم آن هم با تنوع گسترده دست پیدا کرده است. این گفت و گو را تسنیم منتشر کرده است.

وزیر ورزش استقلالی است یا پرسپولیسی؟

محمود گودرزی در حاشیه استقبال از تیم ملی والیبال ایران گفت: صعود تیم والیبال ایران به رقابت های المپیک افتخار بزرگی بود که ملی‌پوشان به آن دست پیدا کردند و شکستن طلسم ۵۲ ساله کار بزرگی بود که این بازیکنان انجام دادند.وی در رابطه با اینکه برای رسیدن تیم ملی والیبال ایران به موفقیت در المپیک اظهار کرد: آنطور که ما عمل کرده ایم، بازیکنان را دیدیم و تلاش آنها را مشاهده کردیم دور از دسترس نیست که این تیم در رقابت های المپیک هم سربلند باشد و با موفقیت باعث شادی مردم شود.وزیر ورزش و جوانان در رابطه با اعتراض هواداران استقلال نیز خاطرنشان کرد: من نه استقلالی هستم و نه پرسپولیسی. استقلال تا الان عملکرد خوبی در نقل و انتقالات داشته و هم مربی و سه بازیکن با ارقام بالا جذب کرده است و سه بازیکن دیگر نیز می خواهد. تصمیم‌گیرنده در خصوص جذب بازیکن، سرمربی تیم است.این خبر را مهر منتشر کرده است.

احتمال حمایت اصولگرایان از روحانی در انتخابات96

حجت الاسلام غلامرضا مصباحي مقدم در گفت و گویی بیان داشت؛ احتمال دارد مجموعه اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری آینده از حسن روحانی حمایت کنند. این گفت و گو را خبرآنلاین منتشر کرد.