سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » تخریب صددرصدی یک ساختمان در خیابان مختاری در قلب تهران در اثر انفجار

تخریب صددرصدی یک ساختمان در خیابان مختاری در قلب تهران در اثر انفجار

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار شدید و تخریب صد درصدی ساختمان دو طبقه در خیابان مختاری خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: در ساعت 18:55 امروز، یکشنبه حادثه انفجار به سامانه 125 اطلاع داده شد که به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان 3 ایستگاه را به همراه بیل مکانیکی و تجهیزات مخصوص به محل حادثه واقع در خیابان مختاری حد فاصل خیابان ولیعصر(عج) و خیابان حافظ اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور آتش نشانان در محل حادثه گفت: پس از حضور عوامل آتش‌نشانی مشاهده شد که انفجار شدیدی در این ساختمان رخ داده و شدت آن به حدی بوده که ساختمان دو طبقه قدیمی کاملا تخریب شده و تکه‌های بتن و سنگ ناشی از انفجار به روی 4 خودروی سواری نیز سقوط کرده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه در پی این حادثه شیشه‌های ساختمان‌های اطراف شکسته بود، خاطرنشان کرد: یک دستگاه سواری ال 90 که راننده‌اش مشغول پارک خودرو بود در حین انفجار مقابل این ساختمان قرار داشت که سقوط تکه بتنی بر روی آن سبب مجروحیت راننده شد که عوامل آتش نشانی این فرد را از کابین خارج کرده، برای انتقال به بیمارستان به عوامل اورژانس تحویل دادند.

ملکی با اشاره به عملیات آتش نشانان در این حادثه گفت: اظهارات ضد و نقیضی درباره تعداد ساکنان این ساختمان مطرح می‌شود اما همچنان عملیات جست‌وجو ادامه دارد و تاکنون عوامل آتش‌نشانی مورد جسد یا مصدومی را از زیر آوار خارج نکرده‌اند و تنها راننده جوان در این حادثه مصدوم شده است.

به گفته ملکی نمی‌توان زمانی را برای اتمام عملیات جست‌وجو اعلام کرد و در حال حاضر گرچه آتش نشانان عملیات ایمن سازی را انجام داده‌اند اما عملیات جست‌وجو ادامه دارد.

وی درباره علت این حادثه نیز گفت: علت حادثه از سوی کارشناسان بررسی خواهد شد و تاکنون علت قطعی آن اعلام نشده اما شواهد اولیه حاکی از این است که این حادثه در پی انفجار گاز رخ داده است.

وی درباره اینکه گفته می‌شود ساختمان مذکور یک حسینیه بوده است، گفت: برخی از همسایه‌ها ادعا کرده اند که کاربری این ساختمان حسینیه بوده و در آن مراسم مذهبی برگزار می شود اما تابلو یا نشانه‌ای در این خصوص وجود ندارد و آنچه که مشهود است محل حادثه یک ساختمان دوطبقه قدیمی بوده است