پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » حسن روحانی: هیچ کس حق ندارد بین مذهبی با مذهب دیگری امتیازی قائل شود

حسن روحانی: هیچ کس حق ندارد بین مذهبی با مذهب دیگری امتیازی قائل شود

حسن روحانی در سفر استانی خود به استان کردستان گفت: «به عنوان رئیس جمهور ایران و رئیس شورای عالی امنیت ملی به صراحت اعلام می‌کنم در ایران اسلامی هیچ کس حق ندارد بین مسلمانان و مذهبی با مذهب دیگری امتیازی قائل شود.»

حسن روحانی در دیدار مردمی با مردم شهرستان مهاباد با تأکید بر اینکه تمام مردم مسلمان از جمله شیعه و سنی در حقوق شهروندی عین هم و مساوی هستند، اظهار کرد: نباید بین مذاهب و اقوام تبعیض قائل شویم و اصل اساسی در مسئولیت‌ها باید شایستگی باشد و هر کس در هر منطقه‌ای دارای شایستگی بالاتر است باید متناسب با توانایی‌هایش زمینه فعالیت و بالندگی برای او مهیا شود.

روحانی خاطرنشان کرد: برای من کافی نیست که در میان سفرای ما یک سفیر از اهل سنت و کردستان داشته باشیم و یا در وزارتخانه‌های مختلف از جمله وزارت نفت یک معاون کرد فعالیت کند چرا که برای ما بین ترک، کرد، فارس، بلوچ و عرب و دیگر اقواممان هیچگونه تفاوتی نباید وجود داشته باشد.

روحانی با تأکید بر اینکه قبل از مسأله قومیت همه ایرانی و مسلمان هستیم، گفت: ما به ایرانی بودن و مسلمان بودن‌مان افتخار می‌کنیم و مسأله قومیت در مرحله سوم است.

رئیس جمهور با بیان اینکه قومیت‌های مختلف مثل گل‌های رنگارنگ در باغ بزرگی هستند، افزود: مگر می‌شود باغ از بین برود و گلی باقی بماند پس اول باید به فکر حفظ باغ باشیم و آنگاه از گل‌های رنگارنگ حراست کنیم.