سه شنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی در مورد اتهام وارده به خانم نرگس محمدی قائل به جعل ودروغ شد

تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی در مورد اتهام وارده به خانم نرگس محمدی قائل به جعل ودروغ شد

خانم محمدی در دادگاه بدوی به ۱۰ سال زندان محکوم شده است.تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی در مورد اتهام وارده به او در تاسیس جمعیت لگام، به بی‌بی‌سی فارسی گفت: “قاضی جعل حقیقت کرده است، نرگس به هیچ عنوان موسس جمعیت لگام نبود، تنها عضو این جمعیت بود.”

 

به گفته آقای رحمانی، نرگس محمدی به اتهام عضویت و تاسیس جمعیت لگام (جمعیتی که در سال ۱۳۹۲ برای کاهش لغو تدریجی احکام اعدام فعالیتش را آغاز کرد) به ۵ سال حبس، تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی هر کدام ۵ سال و اقدام علیه امنیت ملی به یک سال حبس محکوم شده است.

همسر نرگس محمدی در خصوص حکم زندان این فعال حقوق بشر نیز گفت: “نرگس به ۱۶ سال زندان محکوم شد که به دلیل معافیت براساس ماده ۱۳۴ این حکم به ۱۰ سال کاهش یافته است.”

بنابه گزارش ها جلسه رسیدگی به اتهام‌های نرگس محمدی اول اردیبهشت‌ ۱۳۹۵ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شده بود.

نرگس محمدی در حالی دوباره محکوم به حبس می شود که در حال سپری کردن دوران محکومیت قبلی خود در زندان است.

اعضای خانواده خانم محمدی روز ۱۸ مه از این حکم آگاهی پیدا کردند.

نرگس محمدی پیش از این در خرداد ۱۳۸۹ بازداشت شد و در مهر ۱۳۹۰ به سه اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر و تبلیغ علیه نظام” به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد که این رأی در دادگاه تجدیدنظر به شش سال حبس کاهش یافت.

او سوم اردیبهشت‌ ۱۳۹۱برای اجرای حکمش به زندان اوین تهران فراخوانده شد و پس از آن در خرداد همان سال به دلایل نامشخصی به زندان زنجان انتقال یافت.

خانم محمدی پس از آن، بر اساس تشخیص پزشکان حکم “عدم تحمل کیفر” گرفت و آزاد شد. با این حال او دوباره از اردیبهشت سال گذشته در زندان به سر می‌برد.