پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » معاون دانشجویی وزیر بهداشت:شور سیاسی در دانشگاه‌ها وضعیت مطلوبی ندارد

معاون دانشجویی وزیر بهداشت:شور سیاسی در دانشگاه‌ها وضعیت مطلوبی ندارد

معاون دانشجویی وزیر بهداشت در مورد نفوذ عرفان‌های کاذب نیز  در دانشگاه‌های علوم پزشکی موارد زیاد یا کم نبوده است یا اینکه سازمان‌یافته شده باشد مواردی اندک گزارش شده که یک یا دو نفر در خارج از دانشگاه دچار شده باشند اما سازمان‌یافته یا نگران‌کننده نبوده است.

به گزارش فرقه نیوز و به نقل از خبرنگار بهداشت و درمان فارس، محمدرضا فراهانی در نشست هفته خوابگاه‌ها، در رابطه با شور سیاسی در دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: سستی در فضای دانشگاه‌ها وجود داشته اکنون هم وضعیت مطلوب نیست. تک‌صدایی در دانشگاه‌ها قالب بود و سعی کردیم فضایی ایجاد شود و تفهیم شود که امنیت ملی ارتباط مستقیم با این دارد که دانشجویان تا چه میزان چسبندگی فرهنگی، ملی و دینی دارند.تنها منبع دانشجویان در این زمینه اندیشه‌گرایی است باید فضایی ایجاد شود تا دانشجویان حق داشته باشند با صدای بلند فکر کنند و سعی شده این فضا ایجاد شود. اما برداشت‌های دیگری وجود دارد که خیلی مثل ما فکر نمی‌کنند.

فراهانی معاون دانشجویی وزیر بهداشت با بیان اینکه هنوز با ایده‌آل فاصله داریم مدعی شد که نهادهایی هستند که خارج از دانشگاه‌ها علمی فراتر از آنان بوده و در قانون مداخله می‌کنند. نگاه این نهادها مثبت است چرا که هم اکنون در اطراف کشور ناامنی وجود دارد به شدت افراط‌گرایی در اطراف ما وجود دارد  همه قبول داریم امنیت بستر هر نوع فعالیت است این نهادها نگاهشان دلسوزانه است اما از پنجره خود نگاه می‌کنند.نمی‌توانیم به دانشجو بقبولانیم مثل ما فکر کنند باید فضای آزاد ایجاد شود و این به امنیت کشور کمک می‌کند. مواردی از گروه‌های افراطی داشته‌ایم البته میزان آن نگران‌کننده نبود و بیشتر در برخی استان‌های مرزی وجود داشته است.

معاون دانشجویی وزیر بهداشت،‌ در رابطه با اعطای مجوز برای ایجاد فضای آزادانه در دانشگاه‌ها،‌ گفت: هیات نظارت بر تشکل‌ها مجوزها را می‌دهند و این حق را دارند که به هر کسی می‌خواهند حق صحبت کردن بدهد و به هر کسی که نمی‌خواهند ندهند در حالی که هیأت‌های نظارت موظفند فرصت صحبت کردن به همه را بدهند و به صورت یکسان باشد.قانون اساسی به همه مردم این حق را داده اما این شوراها سلیقگی رفتار می‌کنند. ما هم نمی‌توانیم الزامشان کنیم. اما دو عضو منتخب وزیر در این شوراها داریم که می‌توانیم برای تلطیف فضا از این نفوذ استفاده کنیم.اکنون وضعیت رضایت‌بخش نیست بعضی‌ها معتقدند دیکته‌ای نباید نوشته شود تا غلط نشود، در حالی که این برنامه‌ها به رشد فکری دانشجویان کمک می‌کند. در دانشگاه‌های علوم پزشکی بیش از 2 تا 3 مورددانشجوی ستاره‌دار بیشتر نبوده است که مشکل آنها هم حل شده است.