جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » سینمای ایران مافیایی شده است و برخی برای حضور در فیلم ها پول می پردازند و نقش می خرند

سینمای ایران مافیایی شده است و برخی برای حضور در فیلم ها پول می پردازند و نقش می خرند

خداویسی بازیگر روزگار جوانی گفت: با توجه به اینکه کارها در سینمای ایران مافیایی شده است و برخی برای حضور در فیلم ها پول می پردازند و نقش می خرند، برخی از بازیگران خوب کنج خانه نشسته اند که این موضوع ناراحت کننده است.

بهزاد خداویسی بازیگر سینما و تلویزیون گفت: این روزها پیشنهادهایی به من می شود اما با توجه به اینکه قراردادی نبسته ام نمی توانم درباره آنها صحبت کنم.وی در خصوص غیبت چندین ساله اش در سینما و تلویزیون افزود: در رابطه با اینکه مدتی در کارهای سینمایی، تلویزیونی و تئاتر حضور نداشتم باید بگویم که  در ایران نبودم و به کشور فرانسه سفر کرده بودم. حدود هفت ماه است که به ایران بازگشته ام و قصد انجام کارهای جدید را دارم.در این مدت فیلمنامه هایی را نوشته بودم که آنها را فروختم و بیکار نبودم.

روز گـذشته خبـري روي خـروجي خبـرگـزاري‌ها قرار گـرفت مبني بر اينكه اكـرم محمدي، بازيگر سينما و تلـويزيون نسبت به كاركرد خـانه سينما معترض شده و اظهار تأسف كـرد.

 

به گزارش بولتن نیوز، اين روزها اخبار رسانه‌ها و نشريات حاكي از آن است كه همزمان با اعلام مبلغ و زمان تخصيص بودجه خانه سينما از سوي حجت الله ايوبي، رئيس سازمان سينمايي، اكرم محمدي، بازيگر فيلم سينمايي «مادر» نيز در رابطه با كاركرد خانه سينما اظهار تأسف كرده و گفته است كه از نظر من خانه سينما كاركردي به جز اعلام مراسم ترحيم به وسيله ارسال پيامك ندارد. اين را هم بايد بگويم كه به من چند وقتي حق عضويت خانه سينما را نداده‌اند و به زودي كارت عضويتم ابطال مي‌شود. اصلاً من اعضاي انجمن بازيگران خانه سينما را نمي‌شناسم و اين خود باعث تأسف است.اكرم محمدي، بازيگر سينما و تلويزيون در گفت ‌‌‌و ‌‌گو با «جوان» در خصوص كاركرد خانه سينما مي‌گويد: خانه سينما بايد حامي اعضايش باشد، اما واقعاً جاي بسي تأسف است كه اعضايي كه در آنجا حضور دارند از يكديگر بي خبر و بي اطلاع هستند.

اين در حالي است كه خود من نيز به عنوان يكي از اعضاي خانه سينما، اعضای ديگر را نمي‌شناسم. به اين معني كه نمي‌دانم در انتخابات آخر كدام يك از عزيزان و دوستان رأي آوردند. اينكه آنقدر بي‌اهميت‌است كه شركت نمي‌كني و بي‌خبري و كسي هم به شما اطلاع نمي‌دهد كه تاكنون چه اتفاقي افتاده است.

خانه سينما چه حمايتي مي‌كند؟

بازيگر فيلم سينمايي «مادر» در ادامه مي‌‌‌‌گويد: بحث من سر اين مسئله نيست كه اعضا چه كساني هستند. خير. حرف من اين است كه خود من به عنوان يك عضو از خانه سينما خيلي از خانه سينما دور هستم و جز از مراسم ترحيم و فراخوان مديران انجمن بازيگران، خبر ديگري از خانه سينما ندارم. اين هنرمند مي‌‌گويد: من هم مثل بقيه دو، سه سالي است كه بيكار هستم و اين بيكاري نيز كاملاً شخصي است. اما متأسفانه از طرف خانه سينما هم اتفاق خاصي نيفتاده است.
منظور من اين است كه خانه سينما واقعاً چه حمايتي از هنرمندان و اعضاي خود مي‌كند؟ به هر حال خانه سينما بايد حامي اعضايش باشد و بالاخره در هر صنفي به عنوان نهادي كه مسئول حمايت از صنف خودش است، يك كاري كند.

معناي تشكل صنفي چيست؟

اكرم محمدي، بازيگر سينما، تئاتر و تلويزيون معتقد است: خانه سينما بايد حامي صنف خودش باشد و مسائلي علاوه بر پيامك‌هاي ترحيم و… را اطلاع‌رساني كند. متأسفانه خود من از اينكه در حوزه فرهنگ و هنر چه اتفاقي مي‌افتد، هيچ اطلاعي ندارم. خب نقش خانه سينما در اين مسئله بي‌تأثير نيست. اگر قرار است هر كاري را خود من دنبال كنم، پس معناي تشكل صنفي چيست؟
بازيگر «سام و نرگس» خاطر نشان كرد: در رابطه با شرايط كار در تلويزيون هم بايد بگويم كه وضعيت بسيار بدي بر سازمان حاكم است به طوري كه من بعد از گذشت سه سال از «بچه‌هاي نسبتاً بد» هنوز دستمزدم را دريافت نكرده‌ام. اين موضوع بسيار فاجعه‌بار است، به هر حال نحوه زندگي ما با مردم عادي تفاوت دارد و در صورت نبود امكان مالي دچار وضعيت سختي مي‌شويم.

سينما خانه شخصي ما نيست

بازيگر سريال «مادر» تصريح مي‌‌كند: سينما خانه شخصي ما نيست كه با وقوع اتفاق بدي براي يكي از اعضا بگوييم ربطي به ما ندارد، خانه سينما بايد همه اعضاي خود را حمايت كند. متأسفانه در خبري كه در رسانه‌ها به نقل از من منعكس شده است، اشتباهي صورت گرفته و من در گفت و گو با آن رسانه اظهار داشتم كه بنده حق عضويت خود را چند ماهي است كه پرداخت كرده‌ام و اين شوخي كه كارتم ابطال خواهد شد، دليل بر دوري اعضا از جمله خود من از خانه سينما و انجمن بازيگران است.
منبع : روزنامه جوان