پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان خواستار برخورد با کانال‌های ضدنظام شد

انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان خواستار برخورد با کانال‌های ضدنظام شد

مهدی شکیبایی اظهار داشت: به عنوان یک فعال رسانه ای که فضای رسانه ای کشور را در حوزه مجازی هر روز رصد می کنم چند نکته را لازم می دانم در خصوص بازداشت یکی از ادمین های کانالی که در فضای مجازی اقداَم به انتشار عکس های منتسب به یکی از کاندیداهای انتخابات مجلس دهم کرده عرض می کنم.

 

وی گفت: بالاخره اگر قضیه انتشار عکس ها و نوشته هایی که موجب وهن و تشویش اذهان عمومی می شود جزو محرمات است که بی شک ما هم معتقدیم جزو محرمات است ایا التزام به انقلاب و قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی که یکی از بدیهی ترین مواردی است که هریک از کاندیداهای انتخاباتی باید براساس قانون اساسی به آن پایبند باشد جزو محرمات نیست؟ آیا حرمت نظام و قانون اساسی نباید نگه داشته شود؟ آیا این موارد موجب وهن و تشویش اذهان عمومی نسبت به انقلاب، نظام و خانواده شهدا و ایثارگران نمی شود؟ پس کسی که همه چیز را زیرپا می گذارد با او باید چه زمانی برخورد کرد؟

شکیبایی تصریح کرد: نکته دوم اینکه گفته می شود این عکس ها پیشتر در فضای عمومی و مجازی منتشر شده و جنبه عمومی یافته است. واقعا قصد دفاع از این اقدام را ندارم اما  چرا باید اعمال قانون صرفا بر یک نفر از انتشار دهندگان صورت گیرد؟

وی افزود: در همین فضای مجازی متاسفانه هزاران کانال مجازی سرگرم تبلیغ علیه نظام، ‌انقلاب و باورهای دینی این ملت هستند که متاسفانه به اسم آزادی هیچ برخوردی جهت پاکسازی انها از ذهن و جان مردم صورت نمی پذیرد یا دست کم با این سرعت وصف ناشدنی برخوردی با عاملان آن نمی شود. چرا علیه کانال هایی که ضد نظام و نهادهای انقلابی و ارزشی سمپاشی می کنند امنیت و بنیان خانواده ها را به وقیح ترین وجه تهدید می کنند برخوردی صورت نمی گیرد و باطلاع مردم نمی رسد.

سخنگوی انجمن روزنامه نگاران مسلمان در پایان ضمن تقدیر از زحمات مسئولان امنیتی و انتظامی در پاسداری از حریم شخصی مردم در فضاهای مجازی گفت: تقاضا این است که با آنچه این روزها باورهای دینی، انسانی،‌‌ ارزشی و انقلابی خانواده ها را در فضاهای سایبری و کانالهای مجازی از سوی دشمنان انقلاب و امام و رهبری تهدید می کند برخورد قاطعانه صورت گیرد.

آلیا نماینده مجلس: خطای مینو خالقی به‌جای خود باقی است/ برخی می‌خواهند صورت مسئله را تغییر دهند.

فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره واکنش‌ها به رد صلاحیت مینو خالقی پس از انتخابات، گفت:‌ فصل الخطاب قانون است و تا زمانی که در کشور جریانات بر مبنای منافع خود از قانون حمایت کنند به جایی نخواهیم رسید.

وی با تأکید بر اینکه شورای نگهبان رأی خود را درباره تأیید نتایج انتخابات بر اساس مستندات می‌دهد، اظهار داشت: عده‌ای تلاش می‌کنند با جوسازی شورا را تحت تأثیر منویات خود قرار دهند در حالی که شورا نگهبان مستندات متقن دارد و ملاک قضاوتش چند عکس نیست.

آلیا با انتقاد از اقدام خبرنگار ضدانقلاب در گذاشتن تصاویر مینو خالقی در صفحه فیسبوکش، گفت: پس از انتشار این تصاویر در فیس بوک خبرنگار ضدانقلاب این تصاویر در فضای مجازی بازتاب یافت؛ فضای مجازی قواعد و ضوابط خود را دارد و کسانی که در عرصه انتخابات حضور می‌یابند می‌بایست به این ضوابط پایبند باشند و حتی اگر انتشار تصاویر فیسبوکی وی از سوی بعضی پایگاه‌ها توجیهی نداشته باشد،‌ باز هم چیزی از خطای مینو خالقی نمی‌کاهد.

دبیر دفتر تحکیم وحدت: خالقی و پشتیبانان وی پنجه به صورت نظام انداختند/اولویت برخورد با خالقی بیش‌تر از منتشرکننده عکس‌های آن است

محمدحسین قائدشرف دبیر دفتر تحکیم وحدت در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: بالاخره موضوع جنجال‌برانگیز مینو خالقی با رأی شورای حل اختلاف قوا خاتمه پیدا کرد. البته در این خصوص موضوعات مختلفی وجود دارد که باید رسیدگی شود.

وی افزود: یک بعد این موضوع حمله به شورای نگهبان است که سال‌ها از طرف اصلاح‌طلبان دنبال می‌شود، به‌طوری که جنجال‌های رسانه‌ای مختلفی علیه شورای نگهبان سازماندهی‌ می‌شود که مسئله مینو خالقی هم در این پازل دسته‌بندی می‌شود.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: فردی که خود به کارهایی که انجام داده آگاه است وارد عرصه رقابت می‌شود و به ناحق می‌خواهد در یک جایگاهی قرار گیرد، اما اصلاح‌طلبان و پشتیبانان مینو خالقی در برابر افرادی که می‌خواهند جلوی این اقدام به‌ناحق را بگیرند، فضاسازی می‌کنند که مسئولان امنیتی باید با این اقدامات برخورد قاطع کنند.

قائدشرف اضافه کرد: اگر امروز در مقابل اقدامات خالقی و پشتیبانان وی برخورد قاطعی صورت نگیرد، باید منتظر باشیم همین افراد مشکلات دیگری را برای دیگر نهادهای نظام به وجود‌ آورند.

دبیر دفتر تحکیم وحدت، با اشاره به دستگیری فردی که اسناد مینو خالقی را منتشر کرده است، گفت: اقدام سریع دستگاه امنیتی در این خصوص نشان می‌دهد، این دستگاه‌ها می‌توانند با دیگر جرائم نیز به همین‌گونه عمل کنند. حال سرعت عمل دستگاه‌های امنیتی چرا درباره مینو خالقی و پشتیبانان وی که پنجه به صورت نظام انداخته‌اند، صورت نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: ما سیل عظیمی از تهمت‌ها و افتراها را علیه نظام و شورای نگهبان مشاهده کردیم، اما چرا با عوامل اینها برخورد نمی‌کنند. اولویت برخورد با مینو خالقی و پشتیبانان وی بیش‌تر از منتشرکننده عکس‌های او است.

قائدشرف در پایان خاطرنشان کرد: باید با مینو خالقی و پشتیبانان وی که علیه شورای نگهبان اقدام کرده‌اند، برخورد قاطعی صورت گیرد تا دفعه بعد کسی به خود اجازه ندهد با آبروی نظام بازی کند و موج بی‌اعتمادی در کشور به راه بیندازد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت: دستگیری منتشر کننده عکس‌های مینوخالقی سیاست یک بام و دوهوا است

علیرضا معینی عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با فارس، دستگیری ادمین کانال تلگرامی منتشر کننده عکس‌های مینو خالقی را سیاست یک بام و دو هوا عنوان کرد و گفت: سیاست‌هایی که اعمال می‌شود باید در برابر همه یکسان باشد، اگر انتشار عکس‌هایی که قبلا از سوی خود فرد نیز در صفحه فیس بوک منتشر شده بود جرم است چرا با انتشار عکس‌های مستهجن در شبکه‌های مجازی برخورد نمی‌شود؟

وی افزود: چرا مسئولان نسبت به کانال‌هایی که در برابر فرهنگ و حتی دین هتک حرمت می‌کنند بی‌تفاوت هستند؟

معینی ادامه داد: خانم خالقی عکس‌هایی را در محیط عمومی و در برابر افراد نامحرم در صفحه عمومی خود منتشر کرده بود که نباید این کار را انجام می‌داده و پرداختن به انتشار عکس‌هایی که قبلا نیز منتشر شده بوده کاری انحرافی است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت اظهار داشت:‌ اصل قضیه این است که این خانم شرایط یک نماینده را نداشته است. چرا با وی برخورد نمی‌شود؟ به نظر می‌آید این اقدامات یک طرفه قضاوت کردن است و برای پوشاندن اصل جرم به فردی که تنها این عکس‌ها را کپی کرده است، پرداخته‌اند.

وی گفت: افرادی نیز به بحث آزادی بیان می پردازند ولی این مسئله را فقط برای خودشان می‌بینند و در مورد دیگران یک طرفه به قاضی می‌روند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت‌ مدرس: پشتیبانان خالقی برای اینکه آبررویشان ریخته نشود، به دنبال تغییر متهم هستند/به بی‌قانونی‌های خالقی رسیدگی کنید

محمدحسین یادگاری عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت‌ مدرس در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: روزنامه‌های اصلاح‌طلب با توجه به اینکه رئیس‌جمهور نیز پیگیر وضعیت مینو خالقی بود و از وی پشتیبانی می‌کرد، برای اینکه آبروی وی و دیگر دولتمردان ریخته‌ نشود، با شانتاژ کاری رسانه‌ای می‌خواهند اذهان را منحرف کنند. وی ادامه داد: درخصوص صلاحیت مینو خالقی جلسه سران قوا برگزار شد و در نتیجه نظر شورای نگهبان مبنی بر ابطال آراء وی تأیید شد حال هیچ کسی نمی‌تواند در مقابل این رأی مقاومت کند. یادگاری اضافه کرد: پس از این رأی اصلاح طلبان و برخی دولتمردان با شلوغ‌کاری و شانتاژ می‌خواهند متهم را تغییر دهند، چراکه این مینو خالقی بوده که قانون را زیرپا گذاشته و مرتکب جرم شده است. عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: اینکه اصلاح‌طلبان و  برخی دولتمردان بر روی فردی که عکس‌های مینو‌خالقی را منتشر کرده، شانتاژ رسانه‌ای راه می اندازند، بدین خاطر است که آبروی پشتیبانان مینو خالقی ریخته نشود. وی با بیان اینکه در گذشته نمونه وضعیت مینو خالقی را در دیگر کاندیداها داشته‌ایم، گفت: اما این‌بار مینو خالقی و پشتیبانان وی می‌خواستند در مقابل قانون بایستند تا فردی که صلاحیت ندارد را وارد مجلس کنند. یادگاری در پایان اظهار داشت:قوه قضائیه و دادستانی باید به بی‌قانونی‌های مینو خالقی و پشتیبانان وی رسیدگی کنند و بجای اینکه فردی که به دنبال اثبات بی‌صلاحیتی وی است دستگیر شود، به پرونده مینو خالقی و اقدامات خلاف قانون وی و پشتیبانانش رسیدگی کنند. جبرائیلی: می‌توانند اما نمی‌خواهند با کانال‌های ناسزاگو به نظام برخورد کنند سید یاسر جبرائیلی معاون پژوهشی خبرگزاری فارس نیز در کانل شخصی خود اینگونه نوشت: در ماجرای بازداشت ادمین کانال قیچی که عکس‌های عمومی یک فرد لاقید را به نقل از فیس بوک شخصی وی منتشر کرد، یک نکته بسیار مهم وجود دارد: دستگاه امنیتی مسئول، نشان داد که “می تواند” ادمین یک کانال در تلگرام را به راحتی شناسایی و بازداشت کند، اما “نمی خواهد” با ادمین کانال های شناخته شده ای که بام تا شام علیه خدا و پیامبر و انقلاب و اخلاق و ارکان نظام ناسزا می گویند، برخورد کند. می تواند، لکن نمی خواهد…