جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » ادعاهای تهوع آور “علافّه”!! مصباح یزدی در باره ضرورت دخالت پلیس در امور دینی مردم!!

ادعاهای تهوع آور “علافّه”!! مصباح یزدی در باره ضرورت دخالت پلیس در امور دینی مردم!!

آخوند علافّه مصباح یزدی که از طرف مردم درجریان انتخابات خبرگان یک تودهنی جانانه خورد در بیان ادعاهای تازه ای گفت: در زمان گذشته نیروی نظامی وجود داشت، مجلس شورا بود، حتی در قانون اساسی، شیعه مذهب رسمی کشور قید شده بود، ایام محرم روضه خوانی می شد و حتی از کاخ گلستان به صورت زنده روضه خوانی از رادیو پخش می شد، شاه کشور، به مکه می رفت، قرآن چاپ و منتشر می شد؛ پس برای چه صدها هزار شهید داده ایم؟ چه تفاوتی قبل و بعد از انقلاب حاصل شده که ارزش این همه خون های پاک از برترین جوانان را داشته باشد؟

 

گروه سیاسی- رجانیوز: آیت الله مصباح یزدی گفت:یکی از سئوالاتی که گاهی پرسیده می شود این است که تفاوت نظام اسلامی با قبل از انقلاب چیست؟ در زمان گذشته نیروی نظامی وجود داشت، مجلس شورا بود، حتی در قانون اساسی، شیعه مذهب رسمی کشور قید شده بود، ایام محرم روضه خوانی می شد و حتی از کاخ گلستان به صورت زنده روضه خوانی از رادیو پخش می شد، شاه کشور، به مکه می رفت، قرآن چاپ و منتشر می شد؛ پس برای چه صدها هزار شهید داده ایم؟ چه تفاوتی قبل و بعد از انقلاب حاصل شده که ارزش این همه خون های پاک از برترین جوانان را داشته باشد؟ با انقلاب، به عبارت دیگر چه چیزی را به دست آورده ایم که ارزش این همه فداکاری و خون های ریخته شده را داشته و دارد؟

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمین(ره) در دیدار مسئولان حفاظت اطلاعات نیروی اتظامی با بیان این مطلب افزود: مروری به فرمایشات امام خمینی (ره)  نشان می دهد، مهم ترین مسأله برای امام خمینی (ره) اسلام بوده است؛ اصلا تکیه کلام ایشان، اسلام بود . آن چه برای امام اهمیت داشت، اسلام، خداپرستی و حاکمیت خداپرستی بر جامعه.

علامه مصباح در این دیدار همچنین با اشاره به این نکته که  حاکمیت دین و خداپرستی بر جامعه هزینه بر است، افزود: در همان صدر اسلام، افراد زیادی به خاطر خداپرستی شکنجه شده و مورد آزار قرار گرفتند. طی بعد از تشکیل نظام اسلامی در مدینه، باز هم سختی ها و مشکلات وجود داشت. هفت نفری که به اصحاب صفه معروف شدند، تنها یک پیراهن داشتند که می توانستند در آن نماز بخوانند و محل زندگی آن ها نه خانه و یا چادر، بلکه سکویی در مسجد بود.

وی در ادامه گفت: دو عامل مهم در آنها سبب شده بود تا در راه خود ثابت مانده و سختی ها را تحمل کنند، ایمان به خدا و ایمان به روز جزا و به عبارت بهتر ایمان به مبدأ و معاد بود.

علامه مصباح در بخش دیگری از سخنانش با بيان اين‌که دو بینش در بین انسان ها نسبت به مبدأ و معاد وجود دارد، افزود: در یکی خواست و هوای نفس، ملاک است و در دیگری خواست خدای متعال، در یکی رسیدن به لذت بیشتر هدف است و در دیگری رسیدن به کمال و قرب خداوند متعال؛ در یکی انسان موجودی هفتاد – هشتاد ساله است و در واقع هدفی جز زحمت و تلاش برای خوشگذرانی از خلقت او متصور نیست و در دیگر انسان موجودی ابدی است که زندگی اصلی خود را در آخرت می داند.

ایشان در ادامه ریشه تفاوت نظام اسلامی و نظام غیر اسلامی را در ایمان به مبدأ و معاد دانست.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم ادامه داد: مهم ترین رکن هر دولتی، رکن حافظ امنیت در جامعه، یعنی نیروهای نظامی جامعه هستند، کسانی که بینش مادی دارند، امنیت را تنها امنیت جانی ، آبرویی و مالی می دانند ، اما از آنجا که بر اساس بینش اسلام، انسان نه موجودی محدود و موقت، بلکه موجودی ابدی است و علاوه بر بعد حیوانی، برای زندگی انسان بعد متعالی نیز قائل است، دایره حقوقی که باید امنیت آن ها تأمین شود در اسلام وسیع تر است و شامل ارزش های متعالی نیز می شود.

ایشان در ادامه بحث با اشاره به این که پلیس طاغوت و پلیس نظام اسلامی هر دو باید امنیت جانی، مالی و آبروئی مردم را تأمین کنند، افزودند: اما پلیس نظام اسلامی باید امنیت دینی جامعه را نیز تأمین کند و حافظ ارزش های دینی نیز باشد؛ از آنجا که وجه تمایز نظام اسلامی با نظام های دیگر و مهم ترین شاخصه نظام اسلامی، دینی و اسلامی بودن آن است، مهم ترین ویژگی پلیس نظام اسلامی نیز حفاظت از ارزش های دینی جامعه است، لذا اگر کسی بگوید پلیس وظیفه ای در قبال دین مردم ندارد. بیشتر با حکومت اعلیحضرت سازگار است و نه حکومت امام خمینی (ره) .

وی در بخش پاياني سخنانش با بيان اين‌که ما قبل از این که تابع حکومت باشیم، بنده خداییم و اگر تابع این حکومت هستیم، از آن جهت است که امضای ولی فقیه که نایب امام زمان (عج) است را دارد، افزود: اگر تنها امنیت مالی و جانی اهمیت داشت، امام حسین (ع) در کنار کعبه به عنوان حرم امن الهی ، امنیت مالی و جانی داشتند یا می توانستند به جایی بروند که جان و مالشان محفوظ باشد؛ اما ایشان وقتی امنیت دینی و اخلاقی جامعه را در خطر دیدند، قبل از اعمال حج، از مکه به طرف کوفه حرکت کردند و جان خود را به خطر انداختند. لذا اگر پیرو سیدالشهدا (ع) هستیم، نمی توانیم با دین او کاری نداشته باشیم.

قابل ذکر است، سال گذشته حسن روحانی در جمع فرماندهان پلیس با بیان این که وظیفه نیروی انتظامی اجرای اسلام نیست، گفته بود :  پلیس موظف به اجرای اسلام نیست، هیچ پلیسی نمی‌تواند بگوید که چون این را خداوند گفته و یا روایتی است که پیغمبر فرموده است، خود را مسئول اجرای اسلام بداند. بی‌خود، خود را به مخمصه نیندازیم و مردم را گرفتار نکنیم، وظیفه پلیس اجرای قانون است؛ به هر حال برخی از احکام شرع در قانون آمده و برخی هم مجلس مطابق با شرع تصویب می‌کند