پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » مخالفان فهرست امید و نیز فائزه رفسنجانی، از ابتدای که دعوت انجام شده بود، به این حضور معترض بودند.

مخالفان فهرست امید و نیز فائزه رفسنجانی، از ابتدای که دعوت انجام شده بود، به این حضور معترض بودند.

مردم خرم‌آباد که نسبت به حضور فائزه هاشمی در شهر خود به طور گسترده اعتراض کردند با رأی دادن به کاندیداهای رقیب، اعتراض خود به فرزند هاشمی و عملکرد گذشته وی را تکمیل کردند.
ا نزدیک شدن به انتخابت دور دوم مجلس شورای اسلامی اصلاح‌طلبان برای فرستادن کاندیداهای خود به خانه ملت از چهره‌های شناخته شده این جریان برای تبلیغ نامزدهای‌شان در استان‌ها استفاده کردند.
همین موضوع سبب سفرهای استانی چهره‌هایی مانند محمدرضا عارف و فائزه هاشمی به استان‌ها برای حمایت از کاندیداهای خود در قالب برگزاری میتینگ‌های انتخاباتی شد.
بر همین اساس قرعه حضور در لرستان به نام فائزه هاشمی خورد که با جنجال‌های زیادی روبرو شد و مردم لرستان با اطلاع از سفر وی به شهر خرم‌آباد به‌طور گسترده مقابل استانداری این استان تجمع کردند. [1] رگروه سیاسی مشرق بوزنامه اصلاح‌طلب شرق درباره اعتراضاتی که به سبب حضور فائزه هاشمی در لرستان به وجود آ‌مده می‌نویسد:‌ «فائزه هاشمی به دعوت محمودوند، نامزد فهرست امید در خرم‌آباد، برای سخنرانی به این شهر دعوت شده بود؛ اما مخالفان فهرست امید و نیز فائزه، از همان ابتدایی که دعوت انجام شده بود، به این حضور معترض بودند. در یکی از کانال‌های تلگرامی هم بیانیه‌ای اعتراضی که منسوب به خانواده شهدا اعلام شده، باز نشر داده شد. این بیانیه خطاب به استاندار لرستان صادر شده و از او خواسته شده بود مانع حضور كسي بشنود كه او را سخنگوی فتنه‌گران نامیده بودند. معترضان به حضور فائزه هاشمي، از زمان ورود او به فرودگاه تا محل سخنرانی که سینما ایران خرم‌آباد بود، تجمع کردند و علیه او شعار دادند. شعارهایی که گاهی دامن استاندار را هم گرفت. شعار «مرگ بر فتنه‌گر»، «مرگ بر مفسد اقتصادی» و »استاندار فتنه‌گر لرستان را رها کن» از جمله این شعارهای اعتراضی بود.»[2]
مردم معترض لرستان از ورود کاندیدای مورد حمایت فائزه هاشمی به مجلس جلوگیری کردند
اما حمایت فرزند هاشمی رفسنجانی از کاندیدای خرم‌آبادی اصلاح‌طلبان نتیجه عکس داد و با اعلام رسمی وزارت کشور محمد بیرانوندی و محمدرضا ملکشاهی‌راد به‌عنوان نمایندگان حوزه انتخابیه خرم‌آباد به مجلس دهم راه یافته و مرتضی محمودوند نامزد مورد حمایت فائزه‌ هاشمی از ورود به خانه ملت بازماند.
مردم معترض لرستان از ورود کاندیدای مورد حمایت فائزه هاشمی به مجلس جلوگیری کردند
جراید اصلاح‌طلبان اگرچه سعی کردند به مانند گذشته معترضان به افعال گذشته شخصیت‌های سیاسی خود را عده قلیل و خارج از جامعه جلوه دهند اما نتایج انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در خرم‌آباد به‌خوبی نشان‌دهنده نوع تفکر مردم استان‌ها در مورد فتنه و حوادثی است که تندروهای اصلاح‌طلب در سال 88 به وجود آوردند.
مردم معترض لرستان از ورود کاندیدای مورد حمایت فائزه هاشمی به مجلس جلوگیری کردند
متأسفانه همین موضوع هجمه زیادی را علیه نیروهای ارزشی در این شهر از سوی کاندیدا و طرفداران موردحمایت فائزه هاشمی به وجود آورد که نتیجه امر نشان داد که غاطبه مردم لرستان چه طرز تفکری نسبت به این موارد دارند.