جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » مجلس دهم با 121 نماینده اصلاح طلب، 83 نماینده اصولگرا، 65 نماینده مستقل و 11 نماینده صدای ملت

مجلس دهم با 121 نماینده اصلاح طلب، 83 نماینده اصولگرا، 65 نماینده مستقل و 11 نماینده صدای ملت

دو لیست حزب صدای ملت که علی مطهری سر لیست آن بود و همچنین لیست مستقل ها نیز در انتخابات دور دوم به ترتیب 10 و 11 نماینده به شمار نمایندگان منتخب دور اول آنها افزودند

در مجلس آینده جناح مقابل دولت 29 در صد و اگر حزب صدای ملت را نیز نزدیک ترین متحد اصلاح طلبان بدانیم، فراکسیون آنها  با 46 درصد اکثریت مجلس را دراختیار خواهند داشت. در این میان، پخش شدن مستقلین میان دو جناح و یا تشکیل یک فراکسیون از سوی آنها روی بحث ها و مصوبات مجلس تاثیر جدی خواهد داشت.

به گزارش خبرآنلاین،در انتخابات دور دوم مجلس، لیست امید 38 نماینده را به شمار نمایندگان همین لیست در مرحله اول انتخابات افزود و با 121 نماینده در مجلس دهم حضور خواهد داشت. و 6 نماینده نیز در فراکسیون اقلیت های مذهبی مجلس آینده حضور خواهند داشت. جناح مقابل نیز توانست در انتخابات دور دوم 19 نماینده به شمار منتخبین دور اول خود بیافزاید و در مجلس دهم با 83 نماینده در مجلس حضور داشته باشد.

به این ترتیب مجلس دهم با 121 نماینده اصلاح طلب، 83 نماینده اصولگرا، 65 نماینده مستقل و 11 نماینده عضو لیست صدای ملت در کنار نمایندگان اقلیت های مذهبی در خردادماه گشایش خواهد یافت.

جدول زیر ترکیب آینده مجلس است:

majles

اصلاح طلبان 42 درصد

اصولگرایان 29 درصد

مستقلین 22 درصد

صدای ملت 4 درصد

و اقلیت های مذهبی 7 نماینده