سه شنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » مقام کرد: ایران هزار جنگجوی حزب الله را در کرکوک مستقر کرد

مقام کرد: ایران هزار جنگجوی حزب الله را در کرکوک مستقر کرد

درگیریها در شهر طوزخورماتو در استان صلاح الدین عراق در 48 ساعت گذشته ادامه دارد، و این دلیل دیگری از مداخله های ایران در منطقه است.  حسین یزدان، مقام نظامی کرد، ایران را متهم کرد که سعی دارد بر منطقه نفتی کرکوک و موصل مسلط شود و به این ترتیب هلال شیعه را از لبنان و سوریه به عراق کشانده و به ایران متصل کند.

یزدان گفت که تهران با همدستی حزب الله لبنان، 1000 جنگجو را به کمک نیروهای شیعه حشد الشعبی عراق فرستاده تا با نیروهای پیشمرگه در عراق بجنگند.

این مقام کرد هشدار داد که شبه نظامیان حزب الله در منطقه ای در جنوب کرکوک مستقر شده اند و فرماندهی آنها به عهده یکی از افسران سپاه قدس ایران به نام آقای اقبالی است.

یزدان گفت که دولت ایران بارها از حکومت اقلیم کردستان خواسته تا اجازه نقل و انتقال نیرو و اسلحه به سوریه را از طریق این اقلیم برای ایران فراهم کند، اما هربار این حکومت با این خواسته ایران مخالفت کرده است.

بر اساس این گزارش درگیریها در شهر طوزخورماتو فعلا فروکش کرده، اما یک مقام مسئول در نیروهای آسایش کرد به العربیه گفت که بعضی از مناطق در دست نیروهای شیعه حشد الشعبی است، اما ورودی های این شهر را نیروهای کرد در اختیار دارند.