پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » حقوق بشر » مردی در ایران ۲۱ روز همسر و بچه‌هایش را شکنجه کرده است

مردی در ایران ۲۱ روز همسر و بچه‌هایش را شکنجه کرده است

اعظم و دو دخترش پس از تحمل ۲۱ روز شکنجه و گرسنگی به بیمارستان منتقل شدند. متهم که گفته می‌شود مردی معتاد است، دستگیر شده اما انتظار می‌رود که به‌زودی با قرار وثیقه ۲۰ میلیون تومانی آزاد شود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا یک مرد معتاد خراسانی به مدت سه هفته زن و دو فرزند خود را در خانه زندانی کرده، آنها را به شیوه‌های گوناگون، از جمله سوزاندن دست و صورت و زخمی کردن پوست با چاقو، شکنجه داده و آنها را گرسنه نگه داشته است.

آنها پس از اینکه یکی از آشنایان به پلیس مراجعه کرده از این وضعیت فجیع رهایی یافته و به بیمارستان منتقل شده‌اند. متهم نیز دستگیر شده و در زندان به‌سر می‌برد.

به گفته این زن ۳۰ ساله که نامش اعظم است، شوهر معتادش دچار توهم و نسبت به او بدبین شده، به همین دلیل از مدتها پیش او را در خانه زندانی می‌کرده است.

در عکس‌هایی که خبرگزاری ایسنا منتشر کرده، بر صورت و گردن اعظم علایم سوختگی و ضربات چاقو به چشم می‌خورد. در این گزار ش به نقل از اعظم آمده است: «شوهرش او را داخل صندوق فلزی می‌انداخته و درش را قفل می‌کرده تا از نبود اکسیژن خفه شود. گاهی اوقات نیز زیر صندوق، اجاق گازی را روشن می‌کرده و پاهایش را می‌سوزانده».

به گزارش ایسنا دو دختر ۸ و ۵ ساله این زوج هم مورد ضرب و شتم پدر قرار گرفته‌اند.

ایسنا نوشته است که وکیلان اعظم تلاش می‌کنند، «پرونده را از دادگاه کیفری به جنایی منتقل کنند تا در خصوص جرم او، مجازات سنگین‌تری تعلق بگیرد، در غیر این صورت، شوهر اعظم با یک وثیقه ۲۰ میلیون تومانی آزاد می‌شود.»
آماری که ناپدید شده‌اند

در ایران آماری از خشونت خانگی علیه زنان وجود ندارد.

به گفته شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، سال‌ها پیش در این زمینه تحقیقات گسترده و درازمدتی در ۲۸ استان ایران با نظارت وزارت کشور و همکاری نهادهای دانشگاهی انجام شده اما نتایج این تحقیقات که شامل ۳۲ جلد کتاب بوده، ناپدید شده است.

مولاوردی تاکید کرده است که هیچ نسخه‌ای از این پژوهش ملی بزرگ در وزارت کشور یا مرکز معاونت زنان ریاست‌جمهوری موجود نیست.