به گزارش خبرگزاری ایسنا، موگرینی و ظریف در ابتدا دیدار دوجانبه‌ای داشتند و بعد از پایان این دیدار دوجانبه جلسه دو هیأت‌ ایرانی و اتحادیه اروپا آغاز شد.

وزیر خارجه ایران در مصاحبه مشترکی با موگرینی گفت که آماده سازی اقدامات لازم اداری برای باز شدن دفتر اتحادیه اروپا در ایران از موضوعات مطرح شده با رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بود.

ظریف  گفت: «ما اطمینان داریم که اتحادیه اروپا منافعش در اجرای برجام است».

وی ادامه داد:« هم منافع سیاسی و هم منافع اقتصادی اروپا در همکاری با جمهوری اسلامی ایران در حوزه برجام است. ما و اتحادیه اروپا مشترکا برای برداشتن موانعی که برای اجرای کامل برجام باقی مانده است همکاری خواهیم کرد. امروز در این زمینه‌ها گفت‌وگو کردیم».

وزیر امور خارجه ایران خاطرنشان کرد:«همکاری‌هایی که در برجام دیده شده است مانند توسعه همکاری‌های هسته‌ای غیرنظامی در این سفر و در دیدار بین کمیسیونر انرژی و جناب آقای دکتر صالحی مطرح خواهد شد. همین‌طور در حوزه‌های دیگر انرژی‌های صلح‌آمیز، همکاری‌های اقتصادی، کمک اتحادیه اروپا به عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان تجارت جهانی موضوع دیگری است که در مورد آن بحث خواهد شد».

طبق این گزارش، هلگا اشمید، معاون موگرینی وی را در این سفر همراهی می‌کند و هفت کمیسیونر اتحادیه اروپا نیز از دیگر همراهان فدریکا موگرینی در جریان این سفر هستند.

در هیأت ایرانی نیز علاوه بر ظریف، سیدعباس عراقچی معاون بین‌الملل وزارت امور خارجه، مجید تخت روانچی معاون آمریکایی و اروپایی وزیر امور خارجه، کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی، یکی از معاونین وزیر نفت و تعدادی دیگر از معاونین دستگاه‌های اجرایی کشور حضور دارند.

قرار است در پایان این نشست موگرینی و ظریف در جمع خبرنگاران حضور یافت و به تشریح نتایج این سفر و گفت‌وگوهای انجام شده بپردازند.