چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » آقای نفوذی میلیارددلار میلیارددلار کش میرود و به خارج منتقل میکند

آقای نفوذی میلیارددلار میلیارددلار کش میرود و به خارج منتقل میکند

خطبه های “کِش دار” آخوند احمدجنتی درباره میزان فساد مالی و اختلاس و دزدی از بیت المال و قاچاق توسط ارباب حکومت

احمد جنتی، امام جمعه موقت تهران، روز ۲۷ فروردین در مراسم خطبه‌های نمازجمعه تهران گفت که «عده‌ای در سطوح بالای مملکت و برخی هم در بخش‌های خصوصی، ثروت‌های کلان مملکت را به اندونزی، امارات، ترکیه و اروپا می‌برند. نباید بگذارند راحت این پول‌های میلیاردی و میلیارد دلاری که معلوم نیست از کجا آورده‌اند، جمع کرده و خرج کنند.اگر سپاه، بسیج و بچه‌های حزب‌الله و آنهایی که در هر صورتی اعلام حضور می‌کنند، نباشند، پس چه کسانی می‌خواهند توطئه‌ها را خنثی و مملکت را حفظ کنند» دبیر شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران همچنین از شرایط اقتصادی و اجتماعی ایران نیز انتقاد کرده است. آقای جنتی از جمله گفته که «این همه دانشجو و فارغ‌التحصیل داریم، چرا ما باید تولید کمی داشته باشیم؟ چرا جلوی قاچاق گرفته نمی‌شود؟». او همچنین بیکاری را «درد بی‌درمان» توصیف کرده و افزوده است: «چرا آمارهای طلاق هر روز افزایش می‌یابد، چرا قاچاق به این میزان وارد مملکت می‌شود؟»

خطيب جمعه تهران: نورچشمي‌هاي برخي مقامات ابزار نفوذند

خطيب نماز جمعه تهران با تأکيد بر اينکه ما بايد با عوامل نفوذي برخورد کنيم، گفت: اين نيازمند يک برخورد انقلابي است.
به گزارش فارس، آيت‌الله احمد جنتي در خطبه‌هاي نمازجمعه عبادي-سياسي تهران ضمن تبريک روز ارتش، اظهار داشت: ما در کشور نيروي زميني مبارکي داريم. اين تبريک تنها با زبان ما نيست، بلکه با تمام وجودمان است. وي با اشاره به نامگذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري، افزود: رهبر معظم انقلاب سال جاري را «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» نام نهادند که در اين زمينه توضيحات بسيار قرايي فرمودند. در جايي نيز فرمودند حوزه علميه بايد انقلابي باشد، همچنين در جمع اعضاي خبرگان نيز فرمودند، اعضاي خبرگان بايد انقلابي باشند، اين حرف بسيار بجا، مهم و ارزشمند است. در نتيجه اگر اقتصاد مقاومتي بخواهد موفق باشد، بايد انقلابي باشد، يعني اين رويه عادي و معمولي اداري که تاکنون عمل شده، يا اثري ندارد يا آن اثر مطلوب نيست. امام جمعه موقت تهران بر اين اساس عنوان کرد: انقلاب مقاومتي مي‌خواهد در مقابل امريکا و غرب بايستد و تحولي در وضع مملکت و بعد اقتصادي و ساير ابعاد ايجاد کند. اين با حرکت‌هاي اداري و تشکيلاتي که تاکنون بوده، امکان‌پذير نيست.
رهبر معظم انقلاب فرمودند اقدام و عمل، به اين مفهوم است که تاکنون اقدام و عمل در اين زمينه نبوده و تنها روي زبان و کاغذ بوده و اقدام و عمل لازم است. وي با تأکيد بر اينکه اقدام و عمل به جز روحيه انقلابي فايده‌اي ندارد و امکانپذير نيست، تصريح کرد: آنها که اين روحيه را ندارند تنها به فکر خود، آينده و روزمرگي خود هستند که يک گزارش بدهند و تمام کنند. امام جمعه موقت تهران در ادامه خاطرنشان کرد: ما بايد خود را باور کنيم. انقلابي باور دارد که «نه تسليم و نه تحريم»؛ راه سوم اقتصاد مقاومتي است. طرف مقابل مي‌گويد يا تسليم شويد يا تحريم‌تان مي‌کنيم، ما بايد در مقابل اين حرف بايستيم و مي‌توانيم ايستادگي کنيم، به شرطي که حرکت انقلابي باشد، ولي در شرايطي که عده‌اي در سطوح بالاي مملکت و برخي هم در بخش‌هاي خصوصي ثروت‌هاي کلان مملکت را به اندونزي، امارات، ترکيه، اروپا مي‌برند، اگر روحيه انقلابي باشد بايد با اينها برخورد کند، نبايد بگذارند راحت اين پول‌هاي ميلياردي و ميليارد دلاري که معلوم نيست از کجا آورده‌اند، جمع کرده و خرج کنند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود عنوان کرد: ما بايد همچنين با عوامل نفوذي برخورد کنيم و اين نيازمند يک برخورد انقلابي است. مقام معظم رهبري چند مرتبه فرمودند افرادي در فکر نفوذ هستند، نفوذ کرده‌اند و مي‌کنند. ما بايد اين خط را بشناسيم و تشخيص بدهيم. وقتي قرار شد نورچشمي‌هاي مقامات بالا، پسرها و دخترها در اروپا و انگلستان و امريکا تحصيل کنند، از طريق آنها امريکا به کشور نفوذ مي‌کند، به آنها امتياز و پول داده و آنها را مي‌خرد، سپس پيغام مي‌دهد به پدر خود بگو اين کار را انجام بدهد يا نه، بعد اينها مي‌شوند عوامل نفوذي که بايد آنها را بشناسيم. چه آنهايي که در خارج هستند و چه آنهايي که در داخل کشور مشغول هستند. وي همچنين عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند خبرگان بايد انقلابي باشد، يعني انقلابي براي آينده تصميم بگيرد.  کساني که اين مملکت را 37 سال سرپا نگه داشتند و در مقابل همه دشمني‌ها ايستادند و دست رد به سينه دشمن و در دهان آنها زدند، همين انقلابي‌ها بودند، اگر اينها نبودند که زودتر از اينها فاتحه مملکت خوانده شده بود. چرا ما به اينها اجر ندهيم و از آنها قدرداني نکنيم. چرا از سپاه قدرداني نکنيم، سپاه خار چشم عده‌اي است که بعضي از آنها در سخنراني‌هاي خود نيش خود را مي‌زنند. اگر سپاه، بسيج و بچه‌هاي حزب‌الله و آنهايي که در هر صورتي اعلام حضور مي‌کنند، نباشند، پس چه کساني مي‌خواهند توطئه‌ها را خنثي و مملکت را حفظ کنند. بايد انقلابي باشيم و انقلابي‌ و ضدانقلابي‌شناس هم باشيم. مملکت بايد با اين حرکت پيش برود.