شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » تهدید به ترور آیت‌الله هاشمی توسط «حزب‌الله» وطنی، و سایر خبرها

تهدید به ترور آیت‌الله هاشمی توسط «حزب‌الله» وطنی، و سایر خبرها

تهدید به ترور آیت‌الله هاشمی توسط «حزب‌الله»

مهدی عبدی معاونت امور استانها و شهرستانها شورای هماهنگی حزب الله شمال گفت: حزب الله دل خون است از این همه بی وفایی و خیانت عده ای جماعت بی بصیرت و دورو امروز امام خامنه ای نباید احساس تنهایی نماید و عده ای خائن به اسلام و انقلاب جرأت جولان دادن و اظهار نظر کردن در جامعه پیدا کنند و برخی نیز جرات پیدا بکنند تا از رفع حصر سران منفور فتنه ٨٨ و تبلیغ آن به صورت آزادانه در فضای مجازی صحبت نمایند و دستگاههای امنیتی نیز سکوت نماید. سران منفور فتنه خدا را شاکر باشند که در حصر می باشند و الا حزب الله امان نفس کشیدن به آنها را نمی داد . حزب الله برای آخرین بار به هاشمی و {……..} و تمام کسانی که بخواهند عرصه را به خیال خام خود بر امام خامنه ای تنگ نمایند و از اصول و مبانی انقلاب عدول کنند و درصدد مطرح کردن شورای رهبری و تضعیف ولایت مطلقه فقیه باشند هشدار می دهد اگر در صدد راه اندازی فتنه ای دیگر در کشور باشند حزب الله این بار با راه اندازی فداییان انقلاب و اسلام توسط کمیته های مجازات مردمی برای همیشه چشم قتنه را کور خواهد کرد. عبدی همچین در ادامه اظهار داشت. حزب‌الله پرس این گفت‌وگو را منتشر کرده است.

موضع یارانه ای دولت انتخاباتی است

محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در گفت‌وگویی، با اشاره به برخورد دوگانه دولت در موضوع حذف یارانه‌ها و مصوبه مجلس درباره حذف سه دهک بالای جامعه اظهار داشت: چند دلیل وجود دارد که نشان می‌دهد دولت در این قضیه برخورد سیاسی دارد؛ همین آقایان که در دولت سازندگی و اصلاحات بودند ‌آن زمان می‌خواستند بحث تعدیل انرژی و افزایش نرخ انرژی را انجام دهند و از مجلس ششم قانون آن وجود داشت اما توان اجرایی این کار را نداشته و از عکس‌العمل اجتماعی می‌ترسیدند.سلیمانی ادامه داد: زمانی که این مسئله اجرا شد همین اصلاح‌طلبان به دولت قبل خرده گرفتند که چرا یارانه می‌دهید و بحث یارانه به مردم را تحقیر کردند وی حتی در یکی دو سال اخیر دولت یازدهم موضع‌اش این بود که یکی از مشکلات اساسی اقتصاد کشور همین یارانه است.این گفت و گو در فارس منتشر شده است.


خط و نشان نعمت‌زاده برای تولید خودرو در سال ۹۵

وزیر صنعت، معدن و تجارت پرداختن به کیفیت و ارایه محصولات جدید با تکنولوژی روز و مبتنی بر نیازهای مشتریان را برنامه این وزارتخانه در سال ۹۵ دانست و گفت: تکرار روش‌های گذشته باعث تحول نمی‌شود. محمدرضا نعمت‌زاده در اولین جلسه شورای سیاستگذاری خودرو در سال ۹۵ گفت: سال ۹۵ برای صنعت خودروی کشور سال بسیار ویژه‌ای است و باید توجه داشت که روش‌های گذشته و تکرار آنها نمی‌تواند باعث تحول بنیادین در صنعت خودرو کشور شود؛ چراکه این صنعت می‌بایست پرداختن به کیفیت و ارایه محصولات جدید را با تکنولوژی روز و مبتنی بر نیازهای مشتریان به بازار عرضه نمایند. این خبر مهر منتشر رکده است.

دو نقل قول از رهبری درباره آیت الله طبسی

مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله عباس واعظ طبسی در حسینه آن مرحوم در مشهد برگزار شد.حجت الاسلام راشد سخنران اين مراسم بود که به ديدارش با مقام معظم رهبري پس از درگذشت آيت الله طبسي اشاره کرد و گفت: به ايشان عرض كردم که خيلي از آقاي طبسي انتقاد مي‌شود. رهبري هم فرمودند، اين حرف‌ها نظير همان حرف‌هايي است که درباره آيت الله بهشتي هم مي‌زدند. هر كسي خدمت كند، پشت سرش حرف درست مي‌كنند.او همچنين به ديدا رهبري با خانواده مرحوم طبسي اشاره کرد و گفت: در آن ديدار رهبري گفتند، من به شما تسليت مي‌گويم و شما هم به من تسليت بگوييد.حجت السلام راشد ايجاد فضاهاي فرهنگي مناسب با شرع و مقدسات از جمله تفکيک جنسيتي در فضاي دانشگاه ها را از جمله ابتکارات مرحوم آيت الله طبسي عنوان کرد.این خبر را انتخاب منتشر کرده است.

شکایت وکیل مصری برای بستن سفارت ایران در قاهره

دادگاه اداری مصر شکایت یک وکیل مصری برای بستن سفارت ایران در قاهره بر مبنای ادعاهای واهی را بررسی می‌کند.یحیی دکروری رییس شبعه یکم دادگاه اداری مصر روز چهارشنبه شکایت مطرح شده از طرف یک وکیل مصری برای اخراج کاردار و بستن سفارت ایران در قاهره را برای اعلام نظر حقوقی به کمیسیون حقوقی مربوطه ارجاع داد.روزنامه رأی الیوم امروز پنجشنبه نوشت: یوسف المطعنی وکیل مصری در این شکایت با طرح اتهامات و ادعاهای واهی، خواهان اخراج سفیر و بستن سفارتخانه ایران را شده است.المطعنی در دادخواست خود مدعی است که “ایران در امور همه کشورهای عربی مداخله می کند و از گروه های شبه نظامی تروریست و مزدور حمایت مالی، لجستیکی و اطلاعاتی می کند و درپی برهم زدن انسجام و وحدت ملی این کشورها است”.المطعنی در دادخواست خود همچنین ادعا کرد: “ایران از تشکیلات تروریستی حزب الله لبنان همچنان حمایت می کند و به حمایت خود نیز می بالد و از گروه های شبه نظامی عراق که فعالیت تروریستی می کنند، هم حمایت می کند و حمایت خود را از گروه حوثی یمن دریغ نکرده است”.این ادعاها در حالی مطرح می شود که با وجود مخالفت مردم مصر، سفارت رژیم اشغالگر صهیونیست در قاهره همچنان مشغول فعالیت است و روابط سیاسی-اقتصادی دولت مصر را رژیم صهیونیستی در حال افزایش است.شفقنا این خبر را منتشر کرده است.
روحانى به اردوغان هشدار داد!

تصاوير منتشره از استقبال اردوغان از رييس جمهور ايران نشان از حركات دست هشدارگونه روحانى به رييس جمهور تركيه است. امكان دارد اين هشدار بدليل تلاش سعودى براى گنجاندن بندهاى ضدايرانى در بيانيه پايانى سند سران سازمان همكارى اسلامى باشد.

هاشمی تهدید به ترور شد/روحانى به اردوغان هشدار داد!/کارگاه غرضی در این دولت تعطیل شد/کودک ١٠ ساله خود را حلق‌آویز کرد

کارگاه غرضی در این دولت تعطیل شد

محمد غرضی، وزیر اسبق نفت و کارشناس مسائل اقتصادی در انتقاد از افزایش نرخ بیکاری در کشور در سال 94 اظهار داشت: یکی از عمده‌ترین دلایل افزایش بیکاری در سال های گذشته تعطیلی واحد های تولیدی کوچک و بزرگ در نقاط مختلف کشور است که کارگران زیادی که در این کارگاه های تولیدی مشغول به کار بودند، بیکار شدند.وی واردات و قاچاق را دو عامل مهم ورشکستگی این کارگاه های تولید دانست و افزود: اگر هزینه‌های کارگاه یا مرکز تولیدی که توسط تولیدکنندگان داخلی اداره می‌شود، سر به سر نشود و یا زیان هم بدهد، ادامه کار تولید برای تولید کننده به صرفه نخواهد بود و مجبور به تعطیل کردن کارگاه تولیدی خود می‌شود.وزیر اسبق نفت ضمن یادآوری اینکه واردات بسیار ارزان تر از تولید در داخل کشور است عنوان کرد: از آنجایی که سود واردات بسیار بیشتر از تولید است، با افزایش واردات،‌ تولیدکنندگان تمایل کمتری به ادامه تولید دارند و همین موضوع منجر به تعطیلی بسیاری از کارگاه‌های تولیدی در کشور می‌شود.غرضی همچنین گفت: عدم سود دهی سرمایه در تولید، بالا بودن هزینه‌های تولید و مقررات دولتی برای تولیدکنندگان از جمله دلایلی است که میزان تولید را در کشور کاهش می دهد؛ بیمه، مالیات، عوارض و تشکیل روابط پیچیده اداری برای تولید کنندگان، وضع شده است، منجر به از بین رفتن تولید در کشور و در نتیجه افزایش بیکاران شده است.وی افزود: من خودم یک تولید کننده بودم و کارگاه کوچکی را اداره می کردم که بعد از 15 سال بالاخره در آخرین روزهای سال 94 این کارگاه تولیدی تعطیل و 50 کارگر بیکار شدند؛ فشار دستگاه های دولتی و سیستم بانکی بر روی تولید کنندگان بسیار زیاد است تا جایی که هیج کس نمی تواند مقاومت کند و در نهایت تولیدکنندگان دست از تولید می‌کشند.سایت دانا این خبر را منتشر کرده است.
واکنش علی مطهری به یک خبر

هاشمی تهدید به ترور شد/روحانى به اردوغان هشدار داد!/کارگاه غرضی در این دولت تعطیل شد/کودک ١٠ ساله خود را حلق‌آویز کرد

کودک ١٠ ساله خود را حلق‌آویز کرد

کودک ١٠  ساله کرمانی در اقدامی دور از ذهن درحالی خود را حلق‌آویز کرد که هنوز انگیزه وی از این اقدام در هاله‌ای از ابهام است.خواهر محمد اقدام وی را تقلید از فیلم‌های سینمایی توصیف کرد. براساس اظهارات پلیس شواهد نشان می‌دهد محمد با آن‌که خانواده‌ای خوب و بدون مشکل دارد اما ساعتی قبل از آن‌که خود را حلق‌آویز کند، از سوی پدرش تنبیه بدنی شده بود.باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرده است.

 

برخی می‌خواهند بخورند و ببرند و به دامن استکبار بریزند

آیت الله علم الهدی در مراسم سالگرد آیت الله روحانی ضمن انتقاد از کسانی که می گویند این مسئله مسابقه سیاسی است گفت: ماجرای امام حسین و یزید را هم این گونه خواندند؛ چرا یک عده شب عاشورا عقب کشیدند؟ چرا یک عده با یک بسته خرما جلوی پسر پیغمبر ایستادند؟ یک طرف قدرت جان دادن و یتیمی است و طرف دیگر ثروت، ما آن طرف را رها می کنیم و این طرف را می گیریم. بینش مردم اینگونه بود و بنی امیه با همین بینش بر مردم مسلط شد.وی ضمن انتقاد از برخی جریانات سیاسی گفت: این جریانات سیاسی که منطق بداخلاقی را دارند، میخواهند به قدرت برسند و وقتی رسیدند می خواهند بخورند و ببرند و نهایتا به دامن استکبار بریزند. این خبر در سایت انتخاب منتشر شد

پاسخ عارف درباره توافق بر سر ریاست وی

محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در حاشیه کنگره ملی آموزش عالی در دانشگاه تربیت مدرس در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه شنیده شده است که آقایان هاشمی، روحانی و خاتمی بر سر ریاست شما در مجلس دهم توافق کرده‌اند، اظهار داشت: من اولین بار است که چنین چیزی را می‌شنوم و اطلاعی ندارم.این خبر در خبرگزاری فارس منتشر شد.

اصولگرایان مخالف حذف یارانه هستند

روح‌الله حسینیان گفته است: دولت با شعار مخالفت با یارانه به جنگ دولت قبل آمد و یارانه را تن‌پروری، تنبل‌پروری و خیانت به اقتصاد کشور عنوان کرد اما حالا چطور شده که شعار حمایت از یارانه سر می‌دهد؟ بنابراین این رویکرد دولت کاملا سیاسی است. وی در ادامه افزود: یک بار در جمهوری اسلامی یک دولت شجاع بر سر کار آمد و از مردم خواست که بیایند و حق‌شان را بگیرند اما این دولت همه مشکلات صنایع، بهداشت و سایر حوزه‌ها را به گردن یارانه انداخت.این خبر در خبرگزاری فارس منتشر شد