شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » هشدار روزنامه “جوان” به بچه دار شدن پیرمردهای بالای هفتادسال در ایران!!

هشدار روزنامه “جوان” به بچه دار شدن پیرمردهای بالای هفتادسال در ایران!!

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

اگر تمول دارید و در فکر تجدید فراش هستید و بااینکار میکوشید درراه ازدیاد جمعیت مددی برسانید، به فضای مجازی بروید و همسر دلخواه خودرا “دانلود” کنید.

روزنامه جوان در گزارش امروز خود به یک معضل اجتماعی در تلگرام می پردازد. این روزنامه در این گزارش با عنوان«همسر دلخواه خود را دانلود کنید!» می نویسد:« فعاليت حدود 350 سايت همسريابي و حدود 20 كانال تلگرامي كه گستره فعاليت حدود نيمي از آنها كشوري است، وزارت ورزش و جوانان را به تسليم وا‌داشت به طوری که خبرها از قانوني شدن فعاليت‌هاي مجازي در حوزه ازدواج حكايت دارد. اين در حالي است كه بسياري از كارشناسان حوزه جوانان به ازدواج‌هاي اينترنتي خوش‌بين نيستند. از سوي ديگر گستردگي و قوانين خاص حاكم بر فضاي مجازي امكان بروز تخلفات گسترده‌اي را در اين فضا فراهم مي‌كند. در چنين شرايطي بخشي از 11ميليون و 200 هزار جوان دم بخت كه چندان اميدي به اقدامات كارشناسانه مسئولان براي گشوده شدن بخت‌شان ندارند، خودشان دست به كار شده‌اند تا ازدواج‌هاي نامتعارف شكل بگيرد تا جايي كه رئيس دبيرخانه شوراي ملي سالمندان نسبت به «ازدواج سالمندان» با زنان و دختران جوان هشدار داد.

تولد 900 نوزاد از پدران بالاي 70 سال در سال 94 آماري است كه واکنش‌های تازه‌ای در برداشت. آمارها نشان مي‌دهد در ۹ ماه اول سال گذشته ۹۰۰ ولادت و فرزندآوري در ميان مردان بالاي ۷۰ سال رخ داده و همچنين ۸ هزار ازدواج در زنان و مردان بالاي ۶۰ سال نيز به ثبت رسيده كه فقط ۱۷۴ مورد آن مربوط به زنان بالاي ۶۰ سال بوده است. با توجه به 174 مورد ازدواج مربوط به زنان بالاي 60 سال در برابر 7 هزار و 868 مورد ازدواج مردان بالاي 60 سال مي‌توان دريافت اغلب مردان بالاي 60 سال با زناني بسيار كوچك‌تر از خود ازدواج كرده‌اند نه زناني كه به لحاظ سن و سال با آنها همخواني دارند. »