پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » سفارت آمریکا در ترکیه از وجود “تهدیدهایی موثق و جدی” در مناطق توریستی ترکیه خبر میدهد

سفارت آمریکا در ترکیه از وجود “تهدیدهایی موثق و جدی” در مناطق توریستی ترکیه خبر میدهد

یکروز بعد از اخطار اسرائیل نسبت به خطر انفجارهای قریب الوقوع درمناطق توریستی ترکیه، اعلام خطر سفارت آمریکا در ترکیه دائر بر وجود تهدیدهای در مناطق توریستی استانبول و آنتالیا زنگ خطر جدیدی را برعلیه صنعت توریسم در ترکیه به صدا درآورد.

220944_348

اداره ضدتروریسم اسرائیل روز جمعه (هشتم آوریل) در اطلاعیه‌ای نسبت به یک “حمله قریب‌الوقوع” در ترکیه هشدار داد و از شهروندانش در آن کشور خواست تا “هرچه زودتر” آن کشور را ترک کنند.سفارت آمریکا نیز در ترکیه از وجود “تهدیدهایی موثق و جدی” در مناطق توریستی ترکیه به‌ویژه در شهرهای استانبول و آنتالیا خبر داده و به شهروندان آمریکا نسبت به سفر به آن کشور هشدار داده است.

به گزارش سایت بی بی سی فارسی در اطلاعیه‌ای که تحت عنوان “پیام اضطراری” در وبسایت سفارت آمریکا در ترکیه منتشر شده، آمده که این تهدیدها در “میدان‌های شلوغ و اسکله‌های استانبول و آنتالیا” بیشتر از دیگر مناطق است.

در ماه‌های گذشته، گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) و شبه‌نظامیان کرد به چند حمله انتحاری در شهرهای آنکارا و استانبول ترکیه دست زده‌اند.

در حمله‌ای که روز شنبه، ۱۹ مارس (حدود سه هفته پیش) انجام شد، یک بمبگذار انتحاری میدان تقسیم استانبول را هدف قرار دارد و در پی انفجار، یک ایرانی و سه اسرائیلی کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.