جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » پافشاری شورای نگهبان برای ابطال رای نماینده پیروز اصفهان، نبش قبر مزتضی پاشایی،

پافشاری شورای نگهبان برای ابطال رای نماینده پیروز اصفهان، نبش قبر مزتضی پاشایی،

نظر آقای وحید خراسانی، جراحی زیبایی زنان و دختران برای تبدیل کردن صورتشان به مدل عروسکی، قضیه روسری نیم بند غیر اجباری برای مهمانداران ایرفرانس بعد از خروج از هواپیما در فرودگاه های ایران،  سطلهای زباله و غذاهای مسموم … و اخبار دیگر از گوشه و کنار کشور.

نظرات خود را درباره مینو خالقی به آیت‌الله جنتی گفتیم

قائم مقام وزارت کشور گفت: استنباط حقوقی وزارت کشور با شورای نگهبان راجع به مینو خالقی همچنان متفاوت بوده و هست.به گزارش «انتخاب»، حسينعلي اميري افزود: پيگيري هاي لازم را انجام داديم و با آيت الله جنتي هم به طور مفصل گفت وگو كرديم و استدلال هاي خود را به ايشان گفتيم.اميري اظهار داشت: اين موضوع مجددا در جلسه ديروز شوراي نگهبان مطرح شد و شورا اعلام كرد كه نظر قبلي خود را دارد. بنابراين كليه مسايل با شوراي نگهبان است. به نوشته ایرنا، مينو خالقي پس از شمارش آراي انتخابات مجلس شوراي اسلامي از سوي فرمانداري اصفهان و وزارت كشور با 193 هزار و 399 راي به عنوان سومين منتخب حوزه انتخابيه شهرستان اصفهان اعلام شد اما در آخرين روزهاي سال 94 خبر ابطال آراي وي از قول شوراي نگهبان منتشر شد و بازتاب گسترده اي در شبكه هاي مجازي و رسانه هاي داخلي و خارجي داشت .در مورد علت ابطال راي اين منتخب حرف و نقل هاي متفاوتي درشبكه هاي مجازي و غيررسمي منتشر شده اما منابع رسمي دراين زمينه اظهار نظر نكرده اند .

پیکر مرحوم مرتضی پاشایی به سرقت رفت!

صبح امروز شایعه‌ای مبتنی بر نبش قبر و به سرقت رفتن پیکر مرحوم مرتضی پاشایی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد و به آرامی فضای گروه‌ها و کانال‌های متفرقه و عمومی را پر کرد. به نظر می‌رسد تصویر منتشر شده مربوط به مراسم تدفین این خواننده فقید پاپ کشورمان باشد که از سوی برخی افراد سودجو در فضای مجازی با عنوان خبری کذب مبنی بر سرقت پیکر آن مرحوم، منتشر و این شایعه را دامن زده است.این خبر درحالی در شبکه‌های مجازی تا کنون دست به دست شده است که مسئولین بهشت زهرا (س) تهران آن را تکذیب کردند.فرج عضو روابط عمومی خدمات شهری شهرداری تهران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت:این خبر از اساس کذب است و در بهشت زهرا (س) چنین اتفاقاتی رخ نمی‌دهد.

583499_333

واکنش نوبخت به ماجرای مهمانداران شرکت هواپیمایی ایرفرانس

، شرکت هواپیمایی ایرفرانس که در پی اعمال تحریمهای بین‌المللی بر ضد کشورمان پروازهای خود را از سال ۲۰۰۸ میلادی به حال تعلیق درآورده، قرار است از روز 29 فروردین‌ماه پس از وقفه‌ای هشت ساله پروازهای خود به تهران را از سر می‌گیرد، اما در روزهای گذشته اخباری در رسانه‌های مختلف فرانسوی منتشر شد که حاکی از نارضایتی مهمانداران زن این شرکت هواپیمایی به پذیرش قانون رعایت حجاب هنگام ورود به ایران بود. محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در واکنش به عدم حضور مهمانداران خانم ایرفرانس در سفر هوایی به ایران گفت: فرانسوی‌ها به مهمانداران هواپیماهای خود گفته‌اند می‌توانید بروید یا نروید. این در خدمات ارائه شده ایرفرانس مشکلی ایجاد نمی‌کند و پروازها برقرار است. امیدواریم با تجهیز خطوط هوایی کشومان با هواپیماهای لوکس خدمات بهتری به مسافران ارائه شود. این خبر را باشگاه خبرنگاران منتشر کرده است.

فاجعه رشد صورت‌های عروسکی در تهران

علی کرمی ــ رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی بسیج جامعه پزشکی به تشریح علل گرایش جوانان به جراحی‌های زیبایی پرداخت و اظهار داشت: امروزه فاجعه‌ای کشور و شهر ما تهران را تهدید می‌کند که همانا افزایش دختران هم‌شکل و به‌اصطلاح دختران عروسکی است که مثل هم آرایش می‌کنند، جراحی‌های زیبایی انجام می‌دهند، و حتی در نوع لباس پوشیدن نیز از هم تقلید می‌کنند و کاملاً شبیه به هم هستند.این خبر را تسنیم منتشر کرده است.

بسته پنج شنبه

توصیه آیت الله وحید خراسانی به مسوولان

آیت الله وحید خراسانی از مراجع عالی شیعه بر ضرورت و اهمیت رسیدگی به مشکلات اقتصادی کشور تاکید و به مسوولان توصیه کرد بهبود معیشت مردم را در اولویت‌های کاری خود قرار دهند.آیت الله وحید خراسانی این موضوع را امروز و در دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی با ایشان مطرح کرد.علی لاریجانی که به استان قم سفر کرده است در این دیدار گزارشی از عملکرد قوه مقننه به ایشان ارائه کرد.رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از دیدار با آیت الله وحید خراسانی با استاندار قم نیز دیدار داشت و در آن با اشاره به نامگذاری امسال به نام «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، تحقق این شعار را نیازمند خصوصی سازی در بخش های مختلف کشور عنوان کرد. این گزارش را ایرنا منتشر کرد.

ناگفته‌های از مذاکره با آمریکایی‌ها در دوران جلیلی
علی اکبر صالحی در گفت‌وگویی به بیان ناگفته‌هایی از مذاکرات هسته‌ای در دوران جلیلی می‌پردازد و می‌گوید: مذاکراتی هم که ما با آمریکایی ها داشتیم دو نوع بود. یکی مذاکرات حضوری که افراد ما با نفرات آنها در مسقط به گفتگو می نشستند و معاون وزیر در گفتگوها حضور داشت. یا مذاکره از طریق واسطه عمانی به صورت مکتوب و یا شفاهی انجام می شد. ما این را به صورت شفاهی از طریق واسطه عمانی به آمریکایی ها اعلام کردیم که اگر می شود شما به نماینده تان، خانم شرمن بگویید انعطافی نشان دهد. من آن زمان برای نشستی در وین حضور داشتم و در آنجا بودم که خبر رسید مذاکرات آلماتی مثبت بوده و هم خانم اشتون و هم آقای جلیلی هر دو مثبت صحبت کردند و نسبت به آینده گفتگوها ابراز امیدواری کردند. اما در حالیکه دبیرخانه قول داده بود در صورتی که این پالس مثبت را در آلماتی دریافت کرد با ما همراه باشد، چنین نکرد و استدلال می کردند که منطق آنها (تیم مذاکره کننده قبلی) آمریکایی ها را وادار کردند که خواسته های ایران را بپذیرند. در نتیجه در جلسات بعدی با همین منطق مسئله را حل می کنند و نیازی نیست وزارت خارجه مسیر دوم و گفتگو با آمریکا را پیش ببرد. صالحی در بخش دیگری افزود: “……. آخرین جلسه ای که ما با آمریکایی ها گذاشتیم و من نتوانستم هماهنگی لازم را آن مقدار که نیاز بود انجام دهم، خودم مسئولیت امر را به عهده گرفتم و به دیپلمات هایمان گفتم با مسئولیت من به بروید و مذاکره کنید. همان زمان هم بسیار مورد اعتراض واقع شدم، اما من پاسخم این بود که نمی شود قولی دادیم و جلسه هم گذاشتیم، این همه هم مکاتبه داشتیم بعد یکباره رها کنیم. سایت خبری انتخاب این خبر را منتشر کرده است.

آخرین تلاش ها برای کنار زدن کفاشیان!
قرار است انتخابات فدراسیون فوتبال مثل انتخابات ریاست جمهوری شود،اینکه هر فردی پس از 8 سال نتواند در انتخابات دوره بعد شرکت کند. “علی کفاشیان تحت هیچ شرایطی نمی تواند در این برهه از زمان برای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ثبت نام کند.”این خبری است که سایت های خبری مختلف مخابره شده است.آن هم پس از برگزاری جلسه مهمی که روز گذشته بین سران وزارت ورزش،فدراسیون فوتبال و سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد.جلسه ای که می گویند طرفین در آن توافق کرده اند تا یک بند از اساسنامه قبل از ارسال به هیات دولت اصلاح شود. اما آن بندی که در خبرها عنوان شده که قرار است اصلاح شود چیست؟ بر اساس این بند(پس از اصلاح)هیچ رییسی نمی تواند بیش از دو دوره متوالی بر فدراسیون فوتبال ریاست کند.دقیقا مشابه قانونی که در ریاست جهموری وجود دارد.بر اساس قانن فوق علی کفاشیان تحت هیچ شرایطی نمی تواند در انتخابات شرکت کند و باید یک دوره 4 ساله بیرون از گود بنشیند و برای تصدی فدراسیون فوتبال 4 سال صبر کند. خبرگزاری خبرآنلاین این خبر را منتشر کرده است.

کشف فاجعه در رستوران‌های حاشیه تهران
کشف آش رشته یخ زده، جوجه فاسد و شیشلیک پارسال در رستوران‌های اطراف تهران. کارشناس بهداشت محیط که گشت مشترک تعزیرات را همراهی می‌کند در این ارتباط اظهار کرد: ظروف غذا در این واحد، بهداشتی و مناسب نیست ضمن اینکه آش تهیه شده نیز یخ زده و بیش از 24 ساعت از تهیه آن می‌گذرد. تمامی گوشت و فرآورده‌های دامی باید دارای فاکتور معتبر باشند تا مبدأ و تاریخ گوشت مشخص باشد. کارشناس بهداشت محیط که گشت مشترک تعزیرات را همراهی می‌کند در این ارتباط اظهار کرد: ظروف غذا در این واحد، بهداشتی و مناسب نیست ضمن اینکه آش تهیه شده نیز یخ زده و بیش از 24 ساعت از تهیه آن می‌گذرد. تمامی گوشت و فرآورده‌های دامی باید دارای فاکتور معتبر باشند تا مبدأ و تاریخ گوشت مشخص باشد. وی توضیح داد: کارشناس بهداشت همواره در مراجعات مستمر خود به واحد‌های عرضه مواد غذایی گوشزد می‌کنند که فریز کردن غذای پخته شده اشکال دارد و نباید انجام شود. کارشناس دامپزشکی نیز اظهار کرد: بال مرغ تازه را نباید منجمد کنند و بال‌های این واحد بوی فساد می دهد و قوام لازم را ندارد بنابراین باید از چرخه مصرف خارج شود. جالب اینکه آشپز این واحد متخلف نیز در خصوص فریز و گرم کردن مجدد آنها گفت: غذایی که می‌ماند را اگر فریز نکنیم خراب می شود بنابراین فریز می‌کنیم و موقع مصرف دوباره گرم می‌کنیم. بر اساس این گزارش، تیم گشت تعزیرات در ادامه به یک واحد صنفی دیگر برخورد کردند که شیشلیک‌های یخ زده مربوط به اسفند سال قبل را به مشتریان عرضه می‌کرد. سایت عصرایران این خبر را منتشر کرده است.

نظرشورای نگهبان درباره «مینو خالقی»تغییر نکرد/ناگفته‌های از مذاکره با آمریکایی‌ها در دوران جلیلی/پیکر مرحوم مرتضی پاشایی به سرقت رفت!/

۷۴ ضربه شلاق برای یک حیوان آزار
دادگاه عمومي جعفرآباد در شهرستان بيله سوار مغان متهم پرونده سگ ‌كشي را به تحمل 74 ضربه شلاق و حضور يك بار در هفته در نمايندگي حفاظت محيط زيست به مدت يك سال و فراگيري نحوه برخورد با حيوانات و رعايت حقوق آنان محكوم كرد. ابراهيم رحيمي روز چهارشنبه افزود: در جريان ماجراي آزار و اذيت يك قلاده سگ نگهبان كه منجر به مرگ اين حيوان شد، تصاوير دلخراش اين حادثه به صورت گسترده در شبكه هاي اجتماعي منتشر و نمايندگي حفاظت محيط زيست بيله سوار نسبت به شناسايي فرد متخلف و طرح شكايت از وي اقدام كرد. وي بيان كرد: با همكاري نيروي انتظامي و دادگاه عمومي شهرستان بيله سوار ، فرد خاطي دستگير و پس از برگزاري جلسه دادگاه، راي محكوميت وي صادر شد.خبرگزاری ایرنا این خبر را منتشر کرده است.

ضرب و شتم محیط‌بان سرجانی توسط شکارچیان
چند روز قبل هنگامیکه یکی از محیط بانان شهرستان سیرجان در حال بازگشت از ماموریت در منطقه گودغول سیرجان بوده است چهار شکارچی متخلف در نزدیکی پاسگاه محیط بانی مسیر خودروی وی را مسدود نموده و به محیط بان حمله ور می شوند. چهار فرد شرور محیط بانان اکبر هاشمی را به زور از خودرو پیاده نموده و به شدت مورد ضرب و جرح قرار می دهند به طوریکه وی از شدت خونریزی و ضربات وارده به ناحیه سر و صورت بیهوش می شود. ضاربین سپس بیسیم خودروی محیط زیست و بیسیم دستی محیط بان را سرقت نموده و پس از پنجر نمودن لاستیک های خودرو، محل را ترک می کنند.

قدرت ایران از زبان یک بازیگر

حسام نواب صفوی بازیگر کشورمان در جدیدترین مطلب صفحه شخصی اش در اینستاگرام نوشت: به ایران مثل یک ابر قدرت نگاه کنید این بساط مضحک تحریم را جمع کنید یواش یواش دارد خون سربازان ایران به جوش می‌آید از نجابت ایران سو استفاده نکنید وخیلی محترم از در دوستی برای ریشه کردن تروریسم استفاده کنید.وی افزود: امروز صدای جنگ از همه شهرها به گوش میرسد و جالب اینکه همه از شهرهای متعلق به شهر های به حق جدا نشده از ایران است این مناطق نه تنها کشور نشدند فقط شدند عامل نا امنی منطقه.بازیگر کیف انگلیسی خاطرنشان کرد: در کتابها و سریالهایی که بازی کردم خیلی چیزها یادگرفتم در عهد نامه ننگین گلستان و ترکمانچای پس از اینکه انقلاب اکتبر در روسیه به پیروزی رسید، لنین برای اثبات حسن نیت خود نسبت به ملل جهان الغای تمام امتیازات استعماری دولت تزاری پیشین را اعلام کرد. دولت نجفقلی صمصام‌السلطنه نیز از این فرصت استفاده کرد و در 4 مرداد 1297 (27 ژوئیه 1918) در مصوبه‌ای الغای معاهدهٔ ترکمانچای و دیگر امتیازات واگذار شده به دولت روسیه تزاری را اعلام نمود که این. مصوبه همانطور که انتظار می‌رفت توسط دولت بریتانیا رد شد. پس از فروپاشی روسیه تزاری و در پایان جنگ جهانی اول در سال 1918.نواب صفوی ادامه داد: در هنگام برگزاری کنفرانس صلح پاریس، تلگرام‌های زیادی از سوی مردم مناطق جداشده در عهدنامه‌های گلستان و ترکمانچای به تهران و پاریس فرستاده شد. مردم در تلگرام‌ها به دولت ایران و کنفرانس صلح پاریس، تقاضا کردند که دو قرارداد گلستان و ترکمنچای لغو بشود و آن سرزمین‌ها و مردمانشان به مالکیت ایران بازگردند. [2] نمیدانم چرا این ٢معاهده باطل نمیشود.بازیگر اخراجی‌ها افزود: اگر در دوران مختلف خصوصا قاجاریه دفاع از کشور را نمیدانستند به نسل من وشما چه ربطی دارد؟؟همینطور تکه تکه از سرزمین ما ایران جدا شد ، چون این سرزمینها بطور مسلم قسمتی از خاک ایران است این جمهوری ها یادشان رفته قره باغ یکی از شهرهای ایران است.وی در پایان عنوان کرد: هرروز دارد خون مردم ایران به جوش میآید سعی کنید ا اصلا حرف تحریم را نزنید و محترمانه از کنار ایران عبور کنید و اگر اطاق فکر دارید کلمه تحریم را از ادبیات خود حذف کنید.

نظر ضرغامی درباره شهید آوینی

عزت‌الله ضرغامی رئیس سابق رسانه ملی به مناسبت 20 فروردین سالروز شهادت شهید آوینی مطلبی را در خصوص سید شهیدان اهل قلم در صفحه شخصی اینستاگرامش منتشر کرد.وی نوشت: 20 فروردین سالروز شهادت شهید آوینی است. او در سال 72 در منطقه فکه، حین تصویربرداری و تهیه گزارش، بر اثر انفجار مین و اصابت ترکش‌های آن به شهادت رسید. روحش شاد.مجموعه روایت فتح؛ اثر ماندگار و استثنائی آن شهید بزرگ است. آوینی متفاوت فکر کرد و متفاوت مستند ساخت و متفاوت از جریان مرسوم توانست اندیشه‌ها و حقایق برتر جنگ حق علیه باطل را به تصویر کشیده و در جامعه اثرگذاری کند.انتخاب درست سوژه‌ها؛ صداقت در بیان؛ قلم روان و باورپذیر؛ صدای ماندگار در قرائت و بلکه اجرای حرفه‌ای متون؛ تدوین ماهرانه و ریتم خوب و پرکشش توانست به سرعت مستند روایت فتح را از تولیدات مشابه خود ممتاز نماید.

معناشناسی جدید روحانی از اعتدال

حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در مراسم دهمین سالگرد روز هسته‌ای و گرامی داشتن یاد شهدای انقلاب اسلامی،‌ دفاع مقدس و شهدای هسته‌ای کشورمان اظهار کرد: اندیشه اعتدال به ما می‌گوید رویکردمان باید رویکردی معتدل باشد؛ هم باید با دنیا سخن بگوییم و هم باید برای خود اتکایی خود تلاش کنیم.پرتال خبری رئیس جمهور این اظهارات را منتشر کرده است.

انتقاد از شعار هواداران تراکتورسازی

»نادر قاضی‌پور که حضورش در بازی تراکتورسازی و حریف آسیایی‌اش در تبریز جو ورزشگاه را به قدری متشنج کرد که حضورش در وی آی پی 30 دقیقه‌ای طول کشید و در نهایت هم نیروهای امنیتی از او خواستند زودتر ورزشگاه را ترک کند؛ اگر چه هوادار تراکتورسازی است و طرفداران تراکتورسازی هم به شدت دوستش دارند اما به شعار معروف هواداران این تیم انتقاد شدید دارد.او در این باره می‌گوید: «شعاری که بر اساس یل یاتار، طوفان یاتار، یلماز حسینین پرچمی را یک شاعر سرشناس زنجانی که پدر یکی از شهدای جنگ تحمیلی است در وصف سالار شهیدان سروده است و این اصلا کار درستی نیست که از این شعر که در وصف ائمه «ع» است، برای یک تیم فوتبال استفاده کنند.»این خبر را خبرآنلاین منتشر کرده است.