چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » حضور نظریه‌پرداز و تحلیل‌گر ارشد مسائل سیاسی روسیه در اندیشکده موسوم به یقین

حضور نظریه‌پرداز و تحلیل‌گر ارشد مسائل سیاسی روسیه در اندیشکده موسوم به یقین

به گزارش سایت موسوم به “استراتژیستهای جوان” (!!!) الکساندر دوگین در مراکز مختلف سپاه – بسیج جولان میدهد و سخنرانی میکند.

پس از شرکت در جلسه ای به دعوت پیام فضلی نژاد صاحب امتیاز مجله موسوم به عصر اندیشه، و سفر به قم به دعوت “فرهنگستان علوم اسلامی”، السکاندر دوگین در مرکزی زیر مدیریت حسن عباسی موسوم به ” اندیشکده یقین” شرکت جست!

duguinism326

الکساندر دوگین (Alexander Dugin) تئوریسین روسی و مشاور ارشد پوتین در اندیشکده یقین حضور پیدا کرد.
صاحب نظریه «نئو-یورو-ایشیانیسم» (اروپا-آسیای نو)، یا جنبش اوراسیاگرایی نظریه‌ای که بعد از فروپاشی شوروی در روسیه شکل گرفت و امروزه به عنوان مکتب چهارم شناخته می‌شود. وی استاد دانشگاه مسکو است و مدتی در ایران به عنوان استاد افتخاری دانشگاه تهران مشغول به تدریس بود.

1992833

در ابتدای این دیدار  پاسدار بسیجی حسن عباسی  و رییس اندیشکده یقین (!!!) ضمن خوش‌آمدگویی به همتای روس تبارش (!!!)خوشحالی خود نسبت به حضور الکساندر دوگین در ایام جشن پیروزی انقلاب و بزرگداشت 22 بهمن را ابراز داشت.

در ادامه رییس مرکز بررسی‌های دکترینال به تبیین وضیعت روسیه از دیدگاه مراکز مطالعات استراتژیک پرداخت و نظر الکساندر دوگین را پیرامون چهار مبحث مهم زیر پرسید:

  • چگونگی مواجهه روسیه با پدیده فردگرایی پیش‌آمده بعد فروپاشی شوروی.
  • میزان کشش اقتصاد روسیه در برخورد با جنگ‌های ارزی آینده.
  • بحران جمعتی روسیه در سال‌های آینده.
  • نظریه چهارم از زبان خود الکساندر دوگین.

پس از صحبت‌های استاد حسن عباسی، الکساندر دوگین با اندیشه جویان و کادر علمی اندیشکده به بحث و گفتگو نشست.

دوگین در ابتدای صحبت‌های خود به تبیین تئوری‌های سیاسی غرب پرداخت و تمایز نظر خودش با لیبرالیسم، مارکسیسم، فاشیسم و موارد دیگر مشخص کرد.
این نظریه‌پرداز روسی با بیان این‌که منشأ همکاری‌های ایران و روسیه رسیدن به تئوری چهارم است بیان کرد که در روسیه ما در جستجو تئوری چهارم هستیم اما ایران به این تئوری رسیده است.
وی گفت که این تئوری در ایران مبتنی بر ولایت‌فقیه است و این ایده در ایران باید در برابر حمله‌های لیبرالیسم زنده بماند. مشاور ارشد پوتین بیان کرد که زنده ماندن این تئوری چهارم برای روسیه هم خیلی مهم است چرا که هر کس وضعیت خودش را در این ایده پیدا خواهد کرد.
در پایان این سخنرانی، الکساندر دوگین به سؤالات دانشجویان اندیشکده یقین پاسخ داد و از حضورش در ایران و مهمان‌نوازی ایرانیان تشکر کرد.