جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » برای پاسخ به گستاخی‌های عربستان و بحرین برنامه‌ریزی کرده و منتظر دستور هستیم

برای پاسخ به گستاخی‌های عربستان و بحرین برنامه‌ریزی کرده و منتظر دستور هستیم

محمدعلی جعفری٬ فرمانده کل سپاه پاسداران می‌گوید ما قبل از آنکه برای «گزینه‌های سیاسی و دیپلماتیک آماده باشیم برای گزینه‌ نظامی آماده شده‌ایم»٬ برجام قابل «افتخار» نیست٬ هرگز به برجام‌های دیگر فکر نمی‌کنیم و سپاه برای پاسخ به «گستاخی‌های» عربستان و بحرین منتظر دستور است.

download (4)

اقای جعفری افزوده «رژیم‌هایی نظیر عربستان، بحرین و مانند آنها، مظهر عقب‌ماندگی سیاسی مدرن هستند و سپاه برای پاسخ به گستاخی‌ها و رفتار سفیهانه‌ آنها، که ناشی از تکیه به قدرت آمریکاست با طراحی و برنامه‌ریزی، آمادگی‌های لازم را ایجاد کرده و منتظر دستور می‌باشد.»

مهم‌ترین اظهارات جعفری:

● حفظ ظرفیت بقا در انقلاب اسلامی متناسب با شرایط منطقه و کمک به پیشرفت آن، اساس پاسداری غیرمحافظه‌کارانه‌ ما از انقلاب اسلامی است.

● هاضمه‌ انقلاب اسلامی عظیم‌تر از بحران‌هایی بوده که به آن تحمیل شده است. چه جنگ، چه ترورها، چه تحریم‌ها، چه فتنه ۸۸ و چه تحولات سیاسی نظیر روی کارآمدن دولتی مثل دولت اصلاحات و مجلسی مانند مجلس ششم.

● در مسیر انقلاب متأسفانه بزرگانی حتی در مقیاس جانشینی حضرت امام رحمه‌الله {منتظری} که به دلیل فقدان درک و موقعیت ممتاز انقلاب و تحریک‌پذیری از سوی عناصر بیگانه و ضدانقلاب از مسیر انقلاب که توسط رهبری انقلاب تعریف شده بود منحرف شدند.

● تفکرات سیاسی که در تعارض با انقلاب اسلامی و مسیر حق باشد پایدار نمی‌ماند، این تفکرات حتی اگر هم در مقطعی تشکیل دولت و مجلس بدهند پس از مدتی با اراده مردم از جغرافیای سیاسی کشور و انقلاب کنار گذاشته می‌شوند.

● جریان‌سازان غرب‌گرای جدید که عوامل نفوذ راهبرد آمریکا هستند در راهند.

● برجام هسته‌ای اگر به عنوان یک الگو تلقی شود، نشانه‌ کوتاهی فکر و نوعی خود تحقیری است. افرادی هم که امروز از سریال برجام‌ها سخن می‌گویند، ناخواسته همان مسیر ضدانقلاب را در پیش گرفته‌اند و می‌خواهند مردم بزرگ ما را تحقیر نمایند.

● برجام هرگز به عنوان یک سند افتخار تلقی نشده و نخواهد شد.

● برجام یک نسخه‌ دیپلماسی است که با فرجام نامعینی که بخش اعظم آن تعهدات دشمن بدعهد و کینه‌توز است، نمی‌تواند مدل رفتار حاکمیتی نظام در موضوعات دیگر قلمداد شود.

● {درباره سریال برجام‌ها}: در سال‌های دور و نزدیک، ما هرگز به برجام‌های دیگر فکر نمی‌کنیم و به غلبه بر دشمن و خاموش کردن صداهای تهدیدآمیز آنان و ایستادگی روی اصول و ارزش‌های انقلابی‌مان می‌اندیشیم.

● سال‌هاست ما با فرض جنگ گسترده با آمریکا و متحدینش قدرت ساخته‌ایم و همه‌ ظرفیت‌ها و توانمندی خود را برای پیروزی‌های قاطع در برابر چنین دشمنانی گسترش داده‌ایم. ما قبل از آنکه برای گزینه‌های سیاسی و دیپلماتیک آماده باشیم برای گزینه‌ نظامی آماده شده‌ایم.

● ما از جنگ استقبال نمی‌کنیم، اما به گزینه‌ نظامی اگر پیش آید مانند هشت سال دفاع مقدس به عنوان یک فرصت نگاه می‌کنیم و آمریکا هم مثل گذشته هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

● رژیم‌هایی نظیر عربستان، بحرین و مانند آنها، مظهر عقب‌ماندگی سیاسی مدرن هستند و سپاه برای پاسخ به گستاخی‌ها و رفتار سفیهانه‌ آنها، که ناشی از تکیه به قدرت آمریکاست با طراحی و برنامه‌ریزی، آمادگی‌های لازم را ایجاد کرده و منتظر دستور می‌باشد.

● ما مردم فلسطین و یمن را تنها نخواهیم گذاشت و شمشیر انصار الله به یاری خدای بزرگ برنده‌تر خواهد شد.

● ارزیابی‌ها نشان می‌دهد حرکت نهادهای مسئول و دستگاه‌های اجرایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی ضعیف و غیرقابل قبول بوده است.

● گویی هنوز اصول، شاخصه‌ها و مؤلفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی برای دست‌اندرکاران اقتصاد کشور جا نیفتاده و همچنان همه دستگاه‌ها به روش‌های سنتی اقتصادی غلط گذشته که در شرایط جنگ اقتصادی اصلاً جواب نمی‌دهد، عادت کرده‌اند.