جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » فرهنگ » سومین قطار گردشگران اروپایی17 فروردین امسال وارد ایران شده و به چند شهر از جمله اصفهان سفر میکند

سومین قطار گردشگران اروپایی17 فروردین امسال وارد ایران شده و به چند شهر از جمله اصفهان سفر میکند

ورود قطار طلایی بدون مسافر و خالی  از مرز رازی در هفدهم فروردین ماه به استان آذربایجان غربی

به علت ناامنی ترکیه، مسافران این قطار از کشورهای اروپایی با هواپیما به تبریز میروند، و سپس سوار قطار طلایی میشوند تا به گردشگری در شهرهای تاریخی ایران بپردازند.

 

به گزارش ایرنا، اداره کل راه آهن اصفهان روز شنبه اعلام کرد: این قطار تحت عنوان ‘قطار طلایی’ 17 فروردین امسال از طریق مرز ‘رازی’ در استان آذربایجان غربی وارد ایستگاه راه آهن تبریز می شود.
ورود این قطار بدون مسافر است و مسافران از طریق هواپیما به فرودگاه تبریز وارد شده و در ایستگاه راه آهن سوار قطار می شوند.

این قطار عصر 17 روز فروردین با مسافران و گردشگران اروپایی به سمت زنجان رفته و سپس به شهرهای کاشان، اصفهان، سعادت شهر، شیراز، یزد و مشهد سفر می کند.

گردشگران این قطار 23 فروردین وارد ایستگاه راه آهن تهران می شوند.

این قطار گردشگری به دلیل ناامنی کنونی در مسیر ترکیه بدون مسافر سیر می کند و 24 فروردین بدون مسافر از مرز رازی خارج و به سمت ترکیه حرکت خواهد کرد.

دو قطار گردشگران اروپایی فروردین پارسال به اصفهان سفر کردند که قطار نخست حامل حدود 70 گردشگر خارجی و قطار دوم حامل 50 گردشگر خارجی بود.

استان اصفهان دارای هزاران بنا و اثر تاریخی است که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر میدان امام(ره)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.