شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » حیات وحش » پلنگ ترکمنستانی یک سگ مرزبانهای ایرانی را درید وباخود به آن سوی مرز برد

پلنگ ترکمنستانی یک سگ مرزبانهای ایرانی را درید وباخود به آن سوی مرز برد

مسئول اداره اجتماعی هنگ مرزی اترک استان گلستان از حمله یک قلاده پلنگ از کشور ترکمنستان به پاسگاه مرزی آق پشت شهرستان مراوه تپه این استان و شکار یک قلاده سگ نگهبان این پاسگاه خبر داد.

497816_858

سرگرد جواد کارکن عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پلنگ حیات وحش ترکمنستان شامگاه روز گذشته (چهارشنبه) از منطقه کوه های سون داغ مراوه تپه در شرق استان گلستان (مشترک بین ایران و ترکمنستان) وارد خاک ایران شده و به یک قلاده سگ نگهبان پاسگاه آق پشت حمله و سگ را شکار کرده است .
وی گفت: درمنطقه کوه های سون داغ، تعدادی میش و قوچ کوهی زندگی می کنند که بعضا توسط حیوانات حیات وحش بویژه گربه سانان ایران و ترکمنستان شکار می شوند.
سرگرد کارکن اضافه کرد: نگهبانان پاسگاه مرزی آق پشت که شاهد شکار سگ نگهبان پاسگاه توسط پلنگ بودند، به دلیل اهمیت حیات وحش و حفظ حیات این گونه جانوری، از شلیک به سمت این گربه سان خودداری کردند.
وی بابیان اینکه قلمرو پلنگ ترکمنستانی محدوده کوه های سون داغ می باشد، تصریح کرد: این پلنگ پس از شکار سگ نگهبان پاسگاه آق پشت ایران، لاشه حیوان را نیز با خود برده است .
هنگ مرزی اترک در استان گلستان مسوولیت حراست از مرزهای خاکی جمهوی اسلامی ایران با ترکمنستان به طول 348 کیلومتر را در محدوده شهرستان های گمیشان، آق قلا، گنبدکاووس و مراوه تپه بر عهده دارد و مرزبانی درجه یک محسوب می شود.