سه شنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » آیت الله خامنه ای: پدیده مداحی سدی برای مقابله با تلاش دشمنان برای تضعیف باورهای جوانان است

آیت الله خامنه ای: پدیده مداحی سدی برای مقابله با تلاش دشمنان برای تضعیف باورهای جوانان است

آیت الله خامنه ای ، صبح امروز (چهارشنبه) در سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در دیدار جمعی از مداحان و ذاکران، بیان مباحث کاربردی از زندگی اهل بیت (علیهم السلام) را موجب  تأثیرگذاری بیشتر مداحی ها خواندو با اشاره به استفاده مستمر دشمنان از همه ابزارها برای مقابله با ملت ایران و نظام اسلامی تأکید کرد: در روزگار پیچیده امروز و فردا، باید از همه ابزارهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و دفاعی، برای تقویت جایگاه ایران استفاده کنیم.B5B8E738-D45A-4038-BDBC-41E1DA1A2417_w640_r1_s_cx0_cy6_cw0

رهبری مداحی و ذاکری اهل بیت را، افتخار خواند و افزود: پدیده مداحی و نغمه سرایی، از اختصاصات جامعه شیعی است و جا دارد دانشجویان و پژوهشگران درباره راههای علمی گسترش و عمق یابی این پدیده کار کنند.

رهبری  با توصیه به مداحان و شاعران با  توجه به ضرورت گنجاندن  مسائل روز در اشعار و مداحی ها، گفت: نظام استکباری، متکی بر «زورگویی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی» از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی و ملت ایران فروگذار نمی کند و نباید این واقعیت را نادیده گرفت.آنها از «گفتگو، مبادلات اقتصادی، تحریم، تهدید نظامی و هر وسیله دیگر» برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کنند و ما نیز باید در همه این زمینه ها، توان مقابله و دفاع داشته باشیم.

توان نظامی بیشترین تکیه گاه مستکبران برای زورگویی به ملت ایران است. در این اوضاع جنگل وار جهانی، اگر جمهوری اسلامی صرفاً به دنبال مذاکره و مبادله اقتصادی و حتی علم و فناوری برود اما توان دفاعی نداشته باشد آیا حتی دولت های کوچک نیز به خود اجازه تهدید ملت ایران را نخواهند داد؟

کسانی که روزگار و دنیای فردا را دنیای مذاکره می دانند و نه موشک  باید بدانند که این روزگار، روزگار همه چیز است وگرنه به راحتی و به صراحت حق ملت را خواهند خورد.  اگر این حرف از روی ناآگاهی گفته شده باشد یک مسئله است اما اگر از روی آگاهی باشد خیانت است. دشمنان مدام در حال تقویت توان نظامی و موشکی خود هستند در این شرایط چطور می گوییم روزگار موشک گذشته است؟ نمایش موشکهای پیشرفته و دقیق سپاه پاسداران  موجب خرسندی ملتهایی است که از امریکا و رژیم صهیونیستی، دلشان خون است اما کاری از دستشان بر نمی آید. این حرفها ، شبیه حرفهای برخی اعضای دولت موقت است که اوایل انقلاب می‌گفتند جنگنده های اف – 14 را که خریده‌ایم به امریکا پس بدهیم، به دردمان نمی‌خورد!در آن موقع ایستادگی و افشاگری کردیم و چندی بعد که صدام به ایران حمله کرد معلوم شد چقدر به این ابزارهای دفاعی نیاز داریم. طوری تبلیغ نکنند که انگار با گفت‌وگو مخالفیم، ما می‌گوییم باید قوی و هوشیار مذاکره کرد تا سرمان کلاه نرود.

رهبر انقلاب همچنین در ادامه توصیه به مداحان و ذاکران اهل بیت، مقابله با تلاش دشمنان برای تضعیف باورهای جوانان را ضروری خواند و افزود: تلاش می شود باور جوانان به «اسلام و کارآمدی نظام اسلامی» تضعیف شود و حتی تداوم حیات جمهوری اسلامی، ناممکن القا شود. البته 37 سال است دشمنان به موازات توطئه های مختلف از ناممکن بودن تداوم نظام اسلامی می گویند اما نظام منتخب ملت ایران اکنون از نهال اول انقلاب به درختی تناور و سرسبز تبدیل شده و این واقعیت نشان می دهد استعداد رشد و بالندگی و قوی تر شدن، در ذات نظام اسلامی است و هر روز بیشتر محقق خواهد شد.

رهبر انقلاب افق آینده کشور را روشن و شوق آفرین خواند و به مداحان و ذاکران توصیه کرد تا با اشعار پرمغز و اجرای هنرمندانه، مستمعین خود را به انسانهایی امیدوار، پرتلاش و کارآمد تبدیل کنید و هدایت مردم و بیداری و بصیرت افزایی را مهمترین وظیفه خود بدانید.