پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » دستهبندی نشده » ارسال پیامک داعش به اهالی جوان محله مسلمان نشین مولینبک در بلژیک

ارسال پیامک داعش به اهالی جوان محله مسلمان نشین مولینبک در بلژیک

بلژیک اعلام کرد، گروه تروریستی و تکفیری داعش با ارسال گسترده پیامک از جوانان یکی از محله های مسلمان نشین این کشور برای انجام حملات بیشتر دعوت کرده است.

2a9fe549-fc54-4

به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، وزیر بهداشت بلژیک در بیانیه ای اعلام کرد این پیامک ها از یک حساب کاربری غیر قابل پیگرد و به دنبال توزیع یک فیلم در فیس بوک ارسال شده است. این فیلم جشن و پایکوبی جوانان محله «مولنبیک» در بروکسل را پس از حملات تروریستی هفته پیش نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، روز یکشنبه، پیامک هایی از سوی تکفیری های داعش برای جوانان محله مولنبیک که بیشتر جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می دهند، ارسال شد که از آنها خواسته می شد «تصمیم درست را اتخاذ کرده» و «با غربی ها بجنگند.»

استفاده گسترده و هدفمند از وسایل ارتباط جمعی از طریق رسانه های اجتماعی و با اهداف تبلیغاتی، تنش ها در بروکسل را به دنبال حملات تروریستی اخیر در بلژیک تشدید کرده است. این حملات همچنین با برانگیختن احساسات اسلام هراسانه به طرح درخواست هایی درباره ممنوعیت ورود مسلمانان منجر شده است.

مقام های بلژیکی بیم آن را دارند که جوانان مسلمانان بلژیکی که تحت سرکوب گسترده قرار دارند، در سایه حملات اخیر تروریستی در کشورشان تحت تاثیر تفکرات داعش قرار گرفته و به دعوت این گروه برای افراط گرایی خشونت آمیز پاسخ مثبت دهند.

رهبران جامعه مسلمانان مولنبیک تلاش می کنند خطر رادیکالیسم را در بین جوانان مسلمان این منطقه کاهش داده و از بروز ناآرامی ها در این منطقه جلوگیری کنند.

در حملات تروریستی 22 مارس (3 فروردین) به فرودگاه و متروی بروکسل، دست کم 35 تن جان باختند.

گروه تروریستی «داعش» مسئولیت این حملات را برعهده گرفت و دولت بلژیک متعاقب این حملات سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد