جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » دستهبندی نشده » جهانی شدن و خطر فضولیهای نابجای نااهلان به بهانه اصولگرایی و اخلاق دینی

جهانی شدن و خطر فضولیهای نابجای نااهلان به بهانه اصولگرایی و اخلاق دینی

جهانی شدن و خطر فضولیهای نابجای نااهلان به بهانه اصولگرایی و اخلاق دینی

سایتهای جورواجور اینترنتی و پایگاه های متعدد سایبری که با ایلغار بیت المال مردم محروم ایران توسط چپاولگران اداره فرق و ادیان تکفیری برپا میشوند، هنوز کار زمینخواری و دریاخواری و جنگلخواری و کوه خواری و حق الناس خواری و بیت المال خواری در وطن آفت زده ایران را به فرجام نرسانده، در پی چپاول دنیا برآمده و دوباره میخواهند برعرشه کشتی مستغرق در اقیانوس فسادخودشان پرچم اسلام را بالای دکل نصب کنند. در همین زمینه سایت تکفیری ادیان نیوز مبادرت به انتشار مطلبی کرده که در ذیل این سطور به نظرخوانندگان رسانده میشود،

به گزارش ادیان نیوز، به استناد شواهد تاریخی دست‏های ناپاک و اندیشه‏های بیمار در روزگار گذشته با وجود همه محدودیت‏ها، توانستند گروه زیادی از مردم را از مسیر هدایت منحرف کنند. با اذعان به این حقیقت، باید دانست که در روزگار ما که از آن به عصر انفجار اطلاعات و عصر دهکده جهانی یاد می‏شود، به صورت گسترده ‏تری می‏توانند باور و اعتقادات جهانیان را به انحراف بکشانند. لازم است توجه داشته باشیم که براساس برخی از آمارهای موجود، بیش از بیست دین در دنیا وجود داشته و برای برخی از آنها تا یک میلیارد پیرو برشمرده می‏شود.
 اديانی همچون مسیحیت، یهود، هندو، بودایی، کنفوسیوس، تائو، شینتو و زرتشت بخشی از ادیان موجود در دنیا هستند که عموم آنها با انحرافات کم و زیاد اعتقادی روبرو هستند. از سویی دیگر، عموم ابزارهای انتقال پیام در دست کسانی است که با دین در تقابل‏ اند و مبتنی بر تفکرات الحادی، مفاهیم الهی؛ همچون خداوند، پیامبران و جهان پس از مرگ را به سُخره می‏گیرند.
در عصر دهکده جهانی، شبهات برون و درون دینی و کاربست ابزار نوین برای فروپاشی اخلاق با سرعت فوق تصور و در زمانی کوتاه از طریق بسترهایی؛ همچون ماهواره و اینترنت در دسترس همگان قرار می‏گیرند. در حال حاضر در کنار هزاران شبکه ماهواره، هشتصد و پنجاه میلیون وبگاه در اختیار جهانیان است که در بخشی از آنها آموزه ‏های ادیان الهی به ویژه اسلام مورد هجوم قرار می‏گیرد.
ویژگی ابزارهای نوین پیام رسانی آن است که نمی‏توان برای آن حد و مرزی قائل شد و کاری کرد که طیف‏ های آسیب پذیر اجتماعی؛ همچون نوجوانان و جوانان کمتر در معرض آنها قرار گیرند. به عبارت روشن‏تر، در روزگار ما سرزمین، مفهوم حقیقی سابق خود را از دست داده و برای آن مفهومی مجازی تعریف شده که دیگر نمی‏توان برای آن حریم حقیقی قائل شد و برای حفظ و صیانت از آن، عده‏ایی را با عنوان مرزدار تعیین کرد.
برای آن که حساسیت و دشواری سنگربانی از باورهای دینی در این روزگار را اثبات کنیم، به نمونه‏ای اشاره می‏کنیم: هنگامی که احمد کسروی در دهه بیست با تدوین آثاری با اسلام و اندیشه‏ های کلامی شیعه به مقابله برخاست، در سایه تاکید و پافشاری شماری از بزرگان حوزه به دستور دستگاه پهلوی، چاپ آثار او ممنوع شد و هیچ چاپ‏خانه ‏ای اجازه نداشت کتاب‏های او را منتشر سازد. از سویی دیگر، برخی از جوانان غیور در قالب فداییان اسلام، نخست او را مضروب ساخته و سرانجام کشتند. بدین ترتیب در آن روزگار نام و آثار کسروی از صفحه روزگار محو شد و دیگر زمینه ‏ای برای گمراهی مردم در پی مطالعه آثار او وجود نداشت.
اما در روزگار ما که تنها هفت دهه از عصر امثال کسروی فاصله دارد، کسانی که می‏خواهند علیه باورهای اسلامی و شیعه قلم فرسایی کنند، دیگر نیاز ندارند که در کشور اسلامی توطن کنند یا نام و نشان آنان مشخص شود؛ چنان که نیاز نیست نگاشته ‏های آنان در چاپ خانه ‏ای انتشار یابد. چنین شخصی می‏تواند از هزاران فرسنگ دورتر با استفاده از ماهواره، پیام خود را به گوش مخاطبانش برساند؛ نیز می‏تواند متن نگاشته خود را به صورت گسترده در وبگاه ‏های اینترنتی منتشر سازد یا از طریق شبکه ‏های اجتماعی آنها را اختیار مخاطبان خود گذارد.
از سویی دیگر، از آموزه‏ های دینی برمی ‏آید که از آغاز انحرافات اخلاقی و به تباهی کشاندن ارزش‏های اخلاقی در دو بستر دنبال شده است: 1. ترویج فسق و فحشاء؛ 2. ترویج خشونت.
این دو روش شیطان از روایتی امام صادق (ع) قابل استفاده است؛ آن جا که فرمود: «لَيْسَ‏ لِإِبْلِيسَ‏ جُنْدٌ أَشَدَّ مِنَ النِّسَاءِ وَ الْغَضَبِ؛[1] ابلیس لشکری شدیدتر از زنان و غضب ندارد.»
آن چه که در روزگار ما به تلاش شیاطین دامن زده و شمار زیادی از مردم در معرض آسیب آنان قرار گرفتند، ابزار و امکاناتی؛ همچون سینما، تلویزیون، اینترنت و ماهواره است که عصر مدرنیته در اختیار آدمیان گذاشته است.
امروزه بسیاری از منادیان فسق و فحشاء با بهره جستن از روش‏های مختلف؛ همچون  عرضه فيلم‏ها و تصاویر مبتذل و مستهجن که تمام حريم‌هاي شرم و آزرم را مي‌درند و انسان را تا مرز حيوانات پايين مي‌آورند، مخاطب خود را به هم‌نوايي و هم‌آوايي با خود دعوت مي‌کنند. مفاهیمی؛ همچون عفت، حجاب، تقوا، پارسایی، پاکی چشم، حفظ حریم خانه و خانواده، رعایت مرزهای محرم و نامحرم و ده‏ها مفهوم اخلاقی و ارزشی دیگر در سایه چنین هجومی از سوی لشکریان ابلیس، بی معنا می‏شوند که رواج گسترده فحشاء، هم جنس گرایی، شراب‏خواری، رقص و پایکوبی حرام، رواج بی ‏بند و باری و اباحی گری میان جوانان، شکستن مرزهای عفت در درون خانواده و میان اعضاء آن از جمله نتایج تلخ چنین هجومی است.
آنان همچنین با بهره جستن از روش ترویج خشونت، با استفاده از ابزار هنر و رسانه و با ارائه فيلم‏ها و تصاویر خشونت آميز که جنگ و نزاع آدميان را به‌خاطر مسائل خُرد و ناچيز در کوچه و خيابان به تصوير مي‌کشند، بهره برداري از ابزار قتل و خونريزي را بسيار ساده و طبيعي جلوه مي‌دهند و مخاطب خود را آگاهانه يا از روي جهل به اعمال خشونت تا سر حدّ مرگ براي دستيابي به خواسته‌هاي خود دعوت مي‌کنند.
آنچه امروزه در دنیای معاصر مشاهده می‏شود، حکایت از موج انحرافات اخلاقی مردم دارد که در سایه دوران مدرنیته شتاب گرفته است؛ از نمودهای آن می‏توان روی‌آوردن به هم‏جنس‌گرایی را اشاره کرد که در مردان و زنان با شکل‌های خاص دنبال شده و متاسفانه در میان کشورهای غربی طرفدارانی داشته و از سوی دولت‌ها و بدتر از آن از سوی کلیسا به رسمیت شناخته شده است.[2]
وجود مراکز فحشاء در کشورهای مختلف، تجارت گسترده زنان برای بهره‌برداری‌های جنسی، سوء استفاده از کودکان حتی تجارت آنان برای اهداف جنسی، وجود کانال‌های مختلف و مستهجن ماهواره‌ای و تلویزیونی، وجود سایت‌های مختلف اینترنتی که یکسره به پخش و انتشار تصاویر جنسی و فیلم‌ها و عکس‌های نامناسب زنان و مردان می‌پردازند، انتشار کتب و مجلات و لوح‌های فشرده که در زمینه  فحشاء فعالیت دارند، تشدید خشونت‌های جنسی علیه زنان و ده‌ها پدیده کلان دیگر از مرز شکنی و افراط‌گری در عرصه غریزه جنسی در بُعد فردی، اجتماعی و جهانی حکایت دارد.
براساس آمار موجود بیشتر از 26 میلیون سایت نامناسب اخلاقی؛ یعنی دوازده درصد کل سایت‏های موجود در اینترنت وجود دارد. بیشتر از یک سوم کل دانلود ها محتوای غیراخلاقی است. هشت درصد کل ایمیل های فرستاده شده، دارای محتوای نامناسب اخلاقی هستند و یک چهارم کل جستجوهای اینترنتی در مورد محتوای غیراخلاقی است. سی و چهار درصد کاربران اینترنتی علی رغم میل خود با محتوای مستهجن روبه رو می‏شوند.
هفت درصد مردان هر ماهه محتوای غیراخلاقی و یک پنجم مردان سرکار فیلم‏های غیراخلاقی مشاهده می کنند. صنعت فحشاء در اینترنت در هر ثانیه هزاران دلار درآمد دارد و کودکان دیدن فیلم های غیراخلاقی را از سن 11 سالگی شروع می کنند.
اینها گوشه‏ هایی از انحرافات اخلاقی است که دامن بشریت را گرفته و آنان را در منجلاب أنواع گناهان و پلشتی‏ها فروبرده است. آیا شرایط امروزین که زمینه‏های گناه برای عموم مردم و در هر سن و حالی فراهم است، با شرایط گذشته که بسترهای گناه تنها در شرایط خاص و با محدودیت‏های فراوان مهیا بوده، قابل مقایسه است؟!
نوشته حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی نصیری، رئیس مؤسسه معارف وحی و خرد
[1]. تحف العقول، ص 363.
[2]. ازدواج همجنس‌گرايان در کشورهاي دانمارک، هلند، آرژانتين، آفريقاي جنوبي، آيسلند، اسپانيا، پرتغال، سوئد، کانادا، فرانسه، آلمان، فنلاند، سوئد، نروژ، دانمارک و برخي از ايالات آمريکا به رسميت شناخته شده است.
منبع: شبستان