پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » عاملان انفجار فرودگاه بلژیک، ده روز پیش پس از تبادل آتش باپلیس از راه پشت بام منازل گریخته بودند

عاملان انفجار فرودگاه بلژیک، ده روز پیش پس از تبادل آتش باپلیس از راه پشت بام منازل گریخته بودند

ابراهیم البکروی و خالد البکروی که هردو پرونده های قطوری در جرائم سنگین مسلحانه در بلژیک داشتند، در زندان به هواداران "نظام خلافت اسلامی" پیوسته بودند.

1c13a5d6-1ba9-4299-a2c0-f971dec456fd_4x3_690x515

این سربازان "حکومت اسلامی داعش" در خانه اجاره ای خود در بروکسل، کارگاه ساخت بمبهای بسیار خطرناک با قدرت انفجاری زیاد ساخته بودند که پس از انفجار میتوانست میخ و اشیاء برنده به هر سو پخش کند یا گازهای کشنده شیمایی در فضای انفجار زده متصاعد نماید و موجب مرگ عده بسیار زیادی از مردم عابر شود.

BBqOs8p1

سه تروریست از تاکسی پیاده شده و چمدانهای حاوی بمب را وارد سالن فرودگاه کرده اند. این عکس چند لحظه پیش از حادثه دلخراش کشتار مردم بیگناه درفرودگاه بروکسل پایتخت بلژیک در قلب اروپا است.

منزل این دو برادر از ده روز قبل شاسایی شده بود و پس از درگیری مسلحانه با پلیس که منجر به از پا درآمدن یکی از جنگجویان الجزایری تبار "حکومت اسلامی داعش" شد، ساکنین این خانه یعنی همین دوبرادر موفق به فرار از طریق پشت بامها شدند و از چنگ پلیس بلژیک گریختند. درپی این درگیری خانه دیگری لو رفت که محل اختفای صالح عبدالسلام بود که در یک درگیری دیگر منجر به دستگیری وی شد. اما دو برادر فراری البکروی همراه با جوان سومی به نام نجیم العشیروی به خانه سومی رفته و درآنجا مواد انفجاری و کشنده را در سه چمدان جاسازی کرده و آنها را با تاکسی به فرودگاه منتقل نمودند. این دوبرادر در فرودگاه چمدانهای حاوی بمب خودرا منفجر نمودند که به کشته شدن چهارده مسافر بیگناه منجرشد. نجیم العشروی اما چمدان خود را به نقطه دیگری منتقل و بمب را درگوشه ای جاسازی کرد و از فرودگاه خارج شد و اکنون پلیس در جستجوی او است.

راننده تاکسی که این سه تروریست را به فرودگاه برده بود اطلاعات ذیقیمتی دراختیار پلیس قرارداد که منجر به کشف مخفیگاه تروریستها شد و درآن وسایل انفجاری جدیدتری یافت شد که به علت کمبودِ جا در تاکسی تروریستها موفق به حمل به فرودگاه نشده بودند.

در عکسی که دوربین مداربسته فرودگاه از سه تروریست مذکور گرفته، دوبرادر داعشی دستکشهای سیاه در دست چپ دارند که دستگاه انفجار از راه دور درآن تعبیه شده است. اما فرد سوم با کلاه بدون دستکش است و درپی جاسازی بمب  در نقطه ای از سالن فرودگاه، از دوبرادر تروریست فاصله میگیرد

گفته میشود که نجم العشراوی بیست و پنجساله همراه با صلاح عبدالسلام در سپتامبر گذشته به مجارستان سفرکرده بود، و آثار "دی. ان. ای" او در محل اختفای اعضای داعش در پاریس کشف شده بود وبه این ترتیب از مدتها قبل، تحت تعقیب پلیس "اینترپل" و "اوروپل" و پلیس فرانسه و بلژیک قرار داشته است و هنوز هم فراری است.

إنه عثر على حمض العشراوي النووي (دي.إن.أيه) في منازل استخدمها مهاجمو باريس العام الماضي وإنه سافر إلى المجر في سبتمبر الماضي مع صلاح عبدالسلام المشتبه به الرئيسي في هجمات باريس.